Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çağdaş Eğitim Süreci Ve Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) Hizmetleri |
Yeşilyaprak, Binnur. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Can, Gürhan.(Ed).(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Ankara: Pegem Yayıncılık Akboy, Rengin ve İkiz, Ebru (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. Ankara: Nobel Yayın |
2) |
Rehberlik Ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) Kavramlarının Tanımı ve Temel İlkeleri |
Yeşilyaprak, Binnur. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Can, Gürhan.(Ed).(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Ankara: Pegem Yayıncılık Akboy, Rengin ve İkiz, Ebru (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. Ankara: Nobel Yayın |
3) |
Gelişimsel RPD Yaklaşımı |
Yeşilyaprak, Binnur. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Can, Gürhan.(Ed).(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Ankara: Pegem Yayıncılık Akboy, Rengin ve İkiz, Ebru (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. Ankara: Nobel Yayın |
4) |
Önleyici Rehberlik Kavramı ve Yaklaşımı |
Yeşilyaprak, Binnur. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Can, Gürhan.(Ed).(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Ankara: Pegem Yayıncılık Akboy, Rengin ve İkiz, Ebru (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. Ankara: Nobel Yayın |
5) |
Riskli Ve Zararlı Öğrenci Davranışları |
Yeşilyaprak, Binnur. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Can, Gürhan.(Ed).(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Ankara: Pegem Yayıncılık Akboy, Rengin ve İkiz, Ebru (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. Ankara: Nobel Yayın |
6) |
Saldırganlık, Şiddet, Zorbalık Ve Önleme, İntihar Ve Önleme |
Yeşilyaprak, Binnur. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Can, Gürhan.(Ed).(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Ankara: Pegem Yayıncılık Akboy, Rengin ve İkiz, Ebru (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. Ankara: Nobel Yayın |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Ergen Hamileliği Ve Önleme |
Yeşilyaprak, Binnur. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Can, Gürhan.(Ed).(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Ankara: Pegem Yayıncılık Akboy, Rengin ve İkiz, Ebru (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. Ankara: Nobel Yayın |
10) |
Yönetimde Koruyucu Etmenler |
Yeşilyaprak, Binnur. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Can, Gürhan.(Ed).(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Ankara: Pegem Yayıncılık Akboy, Rengin ve İkiz, Ebru (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. Ankara: Nobel Yayın |
11) |
Kendilik Değeri Ve Önleme |
Yeşilyaprak, Binnur. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Can, Gürhan.(Ed).(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Ankara: Pegem Yayıncılık Akboy, Rengin ve İkiz, Ebru (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. Ankara: Nobel Yayın |
12) |
Stresle Başa Çıkma Becerileri Ve Önleme |
Yeşilyaprak, Binnur. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Can, Gürhan.(Ed).(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Ankara: Pegem Yayıncılık Akboy, Rengin ve İkiz, Ebru (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. Ankara: Nobel Yayın |
13) |
İletişim Becerileri Ve Önleme |
Yeşilyaprak, Binnur. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Can, Gürhan.(Ed).(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Ankara: Pegem Yayıncılık Akboy, Rengin ve İkiz, Ebru (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. Ankara: Nobel Yayın |
14) |
Problem Çözme Becerileri Ve Önleme |
Yeşilyaprak, Binnur. (2001). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri. Ankara: Nobel Yayın Can, Gürhan.(Ed).(2004). Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetleri Ankara: Pegem Yayıncılık Akboy, Rengin ve İkiz, Ebru (2007). Psikolojik Danışma ve Rehberlikte Çağdaş Bir Anlayış. Ankara: Nobel Yayın |
15) |
Final sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. |
|
2) |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. |
3 |
3) |
Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. |
4 |
4) |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. |
|
5) |
EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme |
4 |
6) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. |
|
7) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. |
4 |
8) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.
|
|