EGT-571 Türkiye ve AB Eğitim Sistemleriİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-571
Ders İsmi: Türkiye ve AB Eğitim Sistemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; Türk eğitim sisteminde karşılaştırmalı eğitime dair çalışmaları sunmak ve Avrupa Birliği ülkeleri eğitim sistemlerinin yöntem ve teknikleri ile karşılaştırmalar yapmaya olanak sağlayacak temel konularda teorik alt yapıyı oluşturmaktır.
Dersin İçeriği: Karşılaştırmalı eğitim kavramı; Karşılaştırmalı eğitim yöntemleri; Türk ve Avrupa Birliği ülkeleri eğitim sistemlerinin genel amaçları, yönetim yapıları, okul basamakları: okul öncesi eğitim, zorunlu öğretim, orta öğretim, yüksek öğretim; Meslek eğitimi; Yaşam boyu eğitim; Öğretmen ve yönetici yetiştirme, atama ve geliştirme sistemleri; Eğitimin finansmanında kullanılan yöntemler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Karşılaştırmalı eğitim kavramını kullanarak Türk eğitim sistemi ile başka ülkelere ait eğitim sistemlerini analiz edebilir.
2) Türk eğitim sistemi ve Avrupa Birliği ülkelerindeki eğitim sistemleri arasında gelişime açık yönleri saptayabilir.
3) Ders kapsamında öğrendiklerini Türk eğitim sisteminde karşılaştırmalı eğitim üzerine yapılan çalışmalarda uygulayarak pekiştirebilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtımı Ders kitabı ve makaleler
2) Karşılaştırmalı eğitim yöntemleri Ders kitabı ve makaleler
3) Türk eğitim sistemi: Amacı, genel yapısı ve sorunları Ders kitabı ve makaleler
4) Türk ve Avrupa Birliği ülkeleri eğitim sistemlerinin yönetim yapıları, okul basamakları Ders kitabı ve makaleler
5) Okul öncesi eğitim, zorunlu öğretim, orta öğretim, yüksek öğretim Ders kitabı ve makaleler
6) Karşılaştırmalı eğitim kavramı Ders kitabı ve makaleler
7) OECD Ülkeleri İstatistiklerinin karşılaştırılması Ders kitabı ve makaleler
8) Ara Sınav Ders kitabı ve makaleler
9) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Finlandiya ve Lüksemburg Ders kitabı ve makaleler
10) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: Fed. Almanya ve Fransa Ders kitabı ve makaleler
11) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: İngiltere ve İtalya Ders kitabı ve makaleler
12) Karşılaştırmalı eğitim sistemleri incelemeleri: ABD ve Kanada Ders kitabı ve makaleler
13) Türkiye ve AB öğretmen yetiştirme süreçleri Ders kitabı ve makaleler
14) Türkiye ve AB ülkelerinde eğitim finansmanı yöntemleri Ders kitabı ve makaleler
15) Final Ders kitabı ve makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İlgili makaleler
Diğer Kaynaklar: Eğitim Yapıları ve Yönetimleri Açısından Çeşitli Ülkelere Bakış - Pegem Akademi Yayıncılık

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 45 675
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 684