Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Türkiye'de eğitim yönetiminin ve denetimin yapısı, işleyişi |
Dersle ilgili kaynaklar |
2) |
Özel okullarda yönetim ve denetim yapısı |
Dersle ilgili kaynaklar |
3) |
İşletme Yöneticiliği |
Dersle ilgili kaynaklar |
4) |
Yönetim ve Organizasyon İlkeleri |
Dersle ilgili kaynaklar |
5) |
İşletme Yönetiminin Temel Fonksiyonları |
Dersle ilgili kaynaklar |
6) |
Özel Okul İşletmelerinin Ayırt Edici Özellikleri |
Dersle ilgili kaynaklar |
7) |
Açık Sistem Yaklaşımından Özel Okul İşletmeleri |
Dersle ilgili kaynaklar |
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Özel Okul İşletmeciliğinde Yönetsel Pozisyonlar |
Dersle ilgili kaynaklar |
10) |
Özel Okul Yöneticileri için Yönetim Fonksiyonları |
Dersle ilgili kaynaklar |
11) |
Özel Okul İşletmelerinde Bölümlere Ayırma (Organizasyon Yapılandırma) |
Dersle ilgili kaynaklar |
12) |
Özel Okul Yöneticileri için Kritik Öğeler |
Dersle ilgili kaynaklar |
13) |
Özel okulların güncel yönetim ve denetimi ile ilgili sorunları ve çözüm önerileri |
Dersle ilgili kaynaklar |
14) |
Özel okulların güncel yönetim ve denetimi ile ilgili sorunları ve çözüm önerileri |
Dersle ilgili kaynaklar |
15) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Dean, J. (1992), Inspecting and Advising: A Handbook for Inspectors, Advisers and Advisory Teachers, Routledge, London
Öz, F. (2003), Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Sisteminde Teftiş, Osmangazi Üniversitesi Yay., Eskişehir. |
Diğer Kaynaklar: |
Dean, J. (1992), Inspecting and Advising: A Handbook for Inspectors, Advisers and Advisory Teachers, Routledge, London
Öz, F. (2003), Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Sisteminde Teftiş, Osmangazi Üniversitesi Yay., Eskişehir. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. |
4 |
2) |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. |
3 |
3) |
Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. |
4 |
4) |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. |
3 |
5) |
EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme |
|
6) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. |
3 |
7) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. |
3 |
8) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.
|
|