Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Okul İşletmeciliği Kavramı |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
2) |
Okul Bütçesi Kavramı ve Tanımı |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
3) |
Okul Gelirleri kaynakları |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
4) |
Bütçe Sistemleri |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
5) |
Okul Yöneticisinin İşletmecilik Görevleri |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
6) |
Okul Yöneticisinin İşletmecilik Görevleri |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
7) |
Ara sınav |
|
8) |
Ara sınav |
|
9) |
Okuldaki Muhasebe Hizmetlerinin Yönetimi |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
10) |
Kooperatif ve kantin işlerinin işletimi |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
11) |
Okuldaki İnşaat, Bakım ve Onarım Hizmetlerinin Yönetilmesi |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
12) |
Okul Öğrenci- Öğretmen Servislerinin Yönetimi |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
13) |
Okul Beslenme Hizmetlerinin Yönetimi |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
14) |
Okulda üretilen ürünlerin pazarlanması; Okul aile işbirliğinin yönetilmesi |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
15) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı. |
Diğer Kaynaklar: |
Dinçer, Ömer (2007) Stratejik Yönetim ve İsletme Politikası, Alfa Yayınları, İstanbul, 8.Baskı.
ALPUGAN, Oktay (1994). Küçük İşletmeler, Der Yayınları, İstanbul.
BALÇIK, Bahaettin (2005) . İşletme Yönetimi. 5. Baskı. Nobel Yayınları, Konya.
CAN, Halil. (1994). Organizasyon ve Yönetim, Siyasal Kitabevi, Ankara,
UYGUR, Akyay. (2005).Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım. Konya. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. |
3 |
2) |
Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. |
3 |
3) |
Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. |
4 |
4) |
Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. |
3 |
5) |
EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme |
|
6) |
Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme. |
|
7) |
İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir. |
|
8) |
Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.
|
|