EGT-581 Okul İşletmeciliğiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Eğitim Yönetimi ve Denetimi (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EGT-581
Ders İsmi: Okul İşletmeciliği
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. AYTAÇ GÖĞÜŞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bir okulda, okul kaynaklarının nasıl işletilip yönetilmesi gerektiği konusunda bilgi ve becerileri kullanması amaçlanır.
Dersin İçeriği: Okul İşletmeciliği Kavramı; Okul Bütçesi Kavramı ve Tanımı; Okul Gelirleri kaynakları; Bütçe Sistemleri; Okul Yöneticisinin İşletmecilik Görevleri; Okul Bütçesinin Hazırlanması ve Yönetimi; Okuldaki Muhasebe Hizmetlerinin Yönetimi; Kooperatif ve kantin işlerinin işletimi; Okuldaki İnşaat, Bakım ve Onarım Hizmetlerinin Yönetilmesi; Okul Öğrenci- Öğretmen Servislerinin Yönetimi, Okul Beslenme Hizmetlerinin Yönetimi; Okulda üretilen ürünlerin pazarlanması; Okul aile işbirliğinin yönetilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Okulun bir işletme olarak nasıl yönetileceğine dair bilgi ve beceri sahibi olur.
2) Okul yöneticisinin işletmecilik görevlerini kavrar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Okul bütçesinin hazırlanması ve yönetimi konularını tanır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Okul İşletmeciliği Kavramı Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı.
2) Okul Bütçesi Kavramı ve Tanımı Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı.
3) Okul Gelirleri kaynakları Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı.
4) Bütçe Sistemleri Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı.
5) Okul Yöneticisinin İşletmecilik Görevleri Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı.
6) Okul Yöneticisinin İşletmecilik Görevleri Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı.
7) Ara sınav
8) Ara sınav
9) Okuldaki Muhasebe Hizmetlerinin Yönetimi Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı.
10) Kooperatif ve kantin işlerinin işletimi Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı.
11) Okuldaki İnşaat, Bakım ve Onarım Hizmetlerinin Yönetilmesi Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı.
12) Okul Öğrenci- Öğretmen Servislerinin Yönetimi Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı.
13) Okul Beslenme Hizmetlerinin Yönetimi Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı.
14) Okulda üretilen ürünlerin pazarlanması; Okul aile işbirliğinin yönetilmesi Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Akgemci,Tahir (2008) Stratejik Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara, 2.Baskı.
Diğer Kaynaklar: Dinçer, Ömer (2007) Stratejik Yönetim ve İsletme Politikası, Alfa Yayınları, İstanbul, 8.Baskı.
ALPUGAN, Oktay (1994). Küçük İşletmeler, Der Yayınları, İstanbul.
BALÇIK, Bahaettin (2005) . İşletme Yönetimi. 5. Baskı. Nobel Yayınları, Konya.
CAN, Halil. (1994). Organizasyon ve Yönetim, Siyasal Kitabevi, Ankara,
UYGUR, Akyay. (2005).Yönetim ve Organizasyon, 1. Baskı, Nobel Yayın Dağıtım. Konya.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme.
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme. 3
2) Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme. 3
3) Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme. 4
4) Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma. 3
5) EYD’ye ilişkin sorunları bilimsel problem çözme çerçevesinde kurgulayıp, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini kullanarak eğitim sisteminin sorunlarına çözüm önerileri getirebilme
6) Eğitim yönetimi ve denetimi alanında bağımsız çalışmaları yürütebilecek araştırma yöntem bilimi ve alan yazın bilgi birikimini kazanmak ve disiplinler arası çalışmalarda verimli sonuçlara ulaşabilmek için takımlarda çalışma becerilerini uygulayabilme.
7) İnsanları harekete geçirebilme konusunda sosyal ilişkilerin dinamiklerini yönetebilme ve bulundukları sosyal ve eğitimsel ortamların gerektirdiği liderlik becerilerini uygulayabilir.
8) Uluslararası düzeyde ortaya çıkan eğitim politikalarının ulusal eğitim politikalarına yansımalarını analiz ederek, ulusal düzeyde yeni bakış açıları geliştirebilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 5 80
Sunum / Seminer 15 4 60
Ara Sınavlar 1 19 19
Final 1 18 18
Toplam İş Yükü 225