EEE523 Clean Energy Technology and Energy Storage Systemsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EEE523
Ders İsmi: Clean Energy Technology and Energy Storage Systems
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ŞİRİN KOÇ
Prof. Dr. RAMAZAN NEJAT TUNCAY
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yenilenebilir enerji sistemlerinin ve elektrik güç sistemi üzerine etkilerinin öğrenilmesi
Dersin İçeriği: Yenilenebilir Enerji Sistemlerinin Temelleri, Elektrik Güç Sistemi ve Enerji Piyasalarına Teknik ve Ekonomik Etkileri, Diğer Teknik ve Ekonomik Hususlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Yenilenebilir Enerji Sistemlerinin Temellerinin Öğrenilmesi
2) Yenilenebilir Enerji Sistemlerinin Şebeke Entegrasyonu Teknolojileri ve Problemlerinin İrdelenmesi
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yenilenebilir Enerji Sistemlerinin Güç Sistemine Etkilerinin İrdelenmesi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konvansiyonel Enerji Sistemleri Ders Notu
2) Rüzgar Enerjisi Sistemleri Ders Notu
3) Güneş Enerjisi Sistemleri Ders Notu
4) Diğer Yenilenebilir Enerji Sistemleri ve Enerji Depolama Çözümleri Ders Notu
5) Rüzgar Enerjisi Sistemlerinin Şebeke Entegrasyonu Ders Notu
6) Güç sistemlerinde esneklik kavramı ve yenilenebilir enerji sistemlerinin yaygın kullanıldığı güç sistemlerinde esneklik gereksiniminin irdelenmesi Ders Notu
7) Güç Akışı Temel Bilgilendirmesi ve Güç Akışını da Dikkate Alarak Dağıtık Üretim Birimleri Şeklinde Yenilenebilir Enerji Sistemlerinin dağıtım şebekesine etkileri Ders Notu
8) Yenilenebilir Ders Notu
9) Uygulama Ders Notu
10) Batarya Sistemleri Ders Notu
11) Batarya Sistemleri Ders Notu
12) Batarya Sistemleri Ders Notu
13) Uygulama Ders Notu
14) Uygulama Ders Notu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Renewable and Efficient Electric Power Systems
Diğer Kaynaklar: Renewable and Efficient Electric Power Systems

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi 2
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 175 175
Final 1 80 80
Toplam İş Yükü 297