AUTO527 Automotive Electrics and Electronicsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Lisans Dereceli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mekatronik Mühendisliği İngilizce (DR) (Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: AUTO527
Ders İsmi: Automotive Electrics and Electronics
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ÖMER CİHAN KIVANÇ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi CAN GÖKÇE
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hibrid ve pilli elektrikli araçlar ve modern güç iletim sistemlerinin tanıtılması
Dersin İçeriği: Hibrid elektrikli araçlara giriş, hibrid ve elektrikli araçlarin tarihçesi, hibrid ve elektrikli araçların sosyal ve çevresel önemi, enerji kaynaklarıyla ilgili modern güç iletim sistemleri,konvansiyonel araçlar, araç performansının temelleri, hibrid tahrik sistemleri topolojileri, hibrid tahrik sistemlerinde güç akışı kontrolü, yakıt verimliliği analizi, temel elektrik kavramları, elektrikli tahrik sistemindeki güç akışı kontrolü, yakıt verimliliği analizi, hibrit ve elektrikli araçlar, DC Motor sürücülerinin konfigürasyonu ve kontrolü, İndüksiyon Motor tahriğinin kontrolü, Kalıcı Mıknatıslı motor tahrikleri, sürücüler. Elektrikli araçlarda, akü tabanlı enerji depolaması ve analizi, yakit pili tabanlı enerji depolaması ve analizi, Süper Kapasitör tabanlı enerji depolama ve analizleri, Flywheel tabanlı enerji depolaması ve analizi, Hibridizasyon farklı enerji depolama aygıtlarının. Elektrikli makinesi ile yanmalı motorun (ICE) eşleştirlmesi, tahrik motorunun boyutlandırılması, gücün boyutlandırılması. Bir Hibrit Elektrikli Araç Tasarımı (HEV), Pilli Elektrikli Araç Tasarımı (BEV)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenci, mühendislik eğitiminde öğrenilen bilgilerini elektrikli araç tasarımına uygulama becerisi kazanır.
2) Öğrenci, mühendislik eğitiminde öğrenilen bilgilerini hibrid araç tasarımına uygulama becerisi kazanır
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Hibrid Elektrikli Araçlara Giriş Ders Notu
2) Konvansiyonel Araçlar Ders Notu
3) Elektrikli araçların sosyal ve çevresel önemi Ders Notu
4) Araç performansının temelleri Ders Notu
5) Temel elektrik kavramları Ders Notu
6) Elektrik Güç İletimi Ders Notu
6) Elektrik Güç İletimi Ders Notu
7) Hibrid Güç İletimi Ders Notu
8) Tahrik sisteminin boyutlandırılması Ders Notu
9) Tahrik sisteminin boyutlandırılması Ders Notu
10) Enerji Yönetim Stratejileri Ders Notu
11) EV Tasarımı Ders Notu
12) EV Tasarımı Ders Notu
13) EV Tasarımı Ders Notu
14) EV Tasarımı Ders Notu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Iqbal Hussein, Electric and Hybrid Vehicles: Design Fundamentals, CRC Press, 2003.
Mehrdad Ehsani, Yimi Gao, Sebastian E. Gay, Ali Emadi, Modern Electric, Hybrid Electric and Fuel Cell Vehicles: Fundamentals, Theory and Design, CRC Press, 2004.
James Larminie, John Lowry, Electric Vehicle Technology Explained, Wiley, 2
Diğer Kaynaklar: Iqbal Hussein, Electric and Hybrid Vehicles: Design Fundamentals, CRC Press, 2003.
Mehrdad Ehsani, Yimi Gao, Sebastian E. Gay, Ali Emadi, Modern Electric, Hybrid Electric and Fuel Cell Vehicles: Fundamentals, Theory and Design, CRC Press, 2004.
James Larminie, John Lowry, Electric Vehicle Technology Explained, Wiley, 2

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mühendislik problemlerinin çözümüne mekatroniğin disiplinler arası sinerjik yaklaşımını uygulayabilme bilgi ve becerisi
2) Mekatronik yaklaşımını kullanarak mekatronik ürünler ve sistemler tasarlayabilme becerisi
3) Var olan ürün ya da süreçleri mekatronik yaklaşımıyla analiz edip geliştirebilme bilgi ve becerisi 1
4) Etkin iletişim kurabilme ve diğer disiplinlerle takım çalışması yapabilme becerisi
5) Mühendisliği etik prensiplere uygun olarak yerine getirme anlayışı 1
6) Yerel ve küresel sosyoekonomik etkilerin farkında olarak teknolojiyi kullanma anlayışı
7) Yaşam boyu öğrenimin gerekliliğini bilme ve yerine getirme yaklaşımı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sunum / Seminer 1 30 30
Proje 1 128 128
Final 1 100 100
Toplam İş Yükü 300