Görsel İletişim Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | GIT446 | ||||||||
Ders İsmi: | Multimedya Atolyesi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EDA ÇEKİL KONRAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. BUSE TOPSAKAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, video ile animasyonu birleştiren uygulama ağırlıklı bir ders olacaktır. Öğrenciler, Adobe After Effects programına başlayacak ve dönem sonunda iki proje teslim edeceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, video ile animasyonu birleştiren uygulama ağırlıklı bir ders olacaktır. Öğrenciler, Adobe After Effects programına başlayacak ve dönem sonunda iki proje teslim edeceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hafta 1: Derse Giriş After Effects ile neler yapılabilir, örnekler. | .... |
2) | Hafta 2: Video Giriş Video ayarlarına giriş tekrar dersi. | ..... |
3) | Hafta 3: After Effects Giriş Keyframe, shape, text, solid. | .... |
4) | Hafta 4: Null Object Null object, ve maskeleme. | .... |
5) | Hafta 5: Ders yok | ..... |
6) | Hafta 6: Ödev üzerinden geçme, pekiştirme. Ödev teslim | ...... |
7) | Hafta 7: Motion Tracking Motion Tracking nedir, nasıl çalışır? | ..... |
8) | Hafta 8: Vize sunumları | ... |
9) | Hafta 9: Yeşil Ekran Çekim Alt katta çekim stüdyosu dersi. | ... |
10) | Hafta 10: Yeşil Ekran Kurgu Renk düzenleme ve kurgulama | .... |
11) | Hafta 11: Gezi | .... |
12) | Hafta 12: Ses ve Dışa Aktarım Ses ve dışa aktarım (export). Soruların üzerinden geçme. | ... |
13) | Hafta 13: Final Projesi Hazırlıkları Final projesi için çalışma, derste sorular ve sorunlar üzerinden geçeceğiz. | ... |
14) | Hafta 14: Final Projesi Sunumu | ... |
15) | ... | ... |
16) | ... | .... |
Ders Notları / Kitaplar: | .... |
Diğer Kaynaklar: | ..... |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
3) Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | |||||
4) Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | |||||
5) Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | |||||
6) Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | |||||
7) Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | |||||
8) Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
3) | Görsel İletişim tasarımı alanında kullanılan dijital ve geleneksel üretim teknikleriyle ilgili bilgi ve uygulama deneyimine sahibi olmak | 5 |
4) | Bireysel veya grup içerisinde, görsel tasarım alanında özgün eserler yaratmak, üretim süreçlerinin araştırma, uygulama, değerlendirme aşamalarında etkin bir rol oynamak, eserlerini farklı mecralar aracılığıyla toplumla paylaşmak | 4 |
5) | Görsel iletişim tasarımıyla ilgili karmaşık sorunları analiz etmek ve kendi çalışmaları hakkında eleştirel mesafeye sahip olmak ve değerlendirmeler yapmak | 3 |
6) | Fotoğraf, video, yayın tasarımı, arayüz ve etkileşim tasarımı ile ilgili görsel iletişim sorunlarını tanımlayabilmek, analiz edebilmek, çözümleyebilmek, yaratıcı tasarım önerileri üretebilmek | 4 |
7) | Görsel iletişim alanında etkin bir aktör olarak alanındaki toplumsal ve etik değerlere sahip olmak | 3 |
8) | Görsel İletişim Tasarımı alanında ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip etmek, analiz etmek ve yorumlayabilmek | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Tez Sunma | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 5 | 5 | 25 |
Uygulama | 5 | 2 | 10 |
Arazi Çalışması | 2 | 2 | 4 |
Sunum / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 3 | 4 | 12 |
Juri | 5 | 5 | 25 |
Final | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü | 109 |