Mimarlık Türkçe (DR) (Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | MİM617 | ||||||||
Ders İsmi: | Kent ve Toplum | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İREM YERGÜN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NEVBAHAR ATALAY |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, kentleşme ve tabakalaşma kavramına odaklanarak kentsel merkezli alanları sosyolojik bir bakış açısıyla ele alacaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders toplum düzeyinde farklı kentsel alanların okunabilirliğini ve değişkenliğini tartışmaktadır. Kolektif bazda çevresel değerlendirme ve değerlendirmeye vurgu yapılacaktır. Ayrıca kentleşme sürecinin kentlerde yarattığı sosyal ve ekonomik fırsatlar ile sorunlar teorik olarak ve saha çalışmaları kapsamında analiz edilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Dersin kapsamı, tanımı ve içeriği | Yok |
2) | Kentleşme kavramı ve kent merkezli alanlara sosyolojik bir bakış | Yok |
3) | Çevre kavramı: Yapılmış, doğal ve sosyal | Yok |
4) | Küresel çapta çevre merkezli yaklaşımlar ve eyleme yönelik çevre araştırmaları. | Yok |
5) | Toplu çevresel değerlendirmeler ve değerlendirmeler | Yok |
6) | Çevreyi analiz etme - 6 çeşit değerlendirme: açıklama, değerlendirme, duygular, estetik, anlam ve güvenlik | Yok |
7) | Çevreyi analiz etme - 6 çeşit değerlendirme: açıklama, değerlendirme, duygular, estetik, anlam ve güvenlik | Yok |
8) | Türkiye'de modern ve geleneksel kentsel desenlere farklı örnekler: Geleneksel ve modern kamusal alanlar ve kentsel sürdürülebilirlik üzerine saha çalışmaları | Yok |
9) | Ara Sınav | Yok |
10) | Kentsel çalışmalarda “öteki” nin inşası - eşitsizlik ve tabakalaşmanın mekansal yansımaları | Yok |
11) | Örnek olay: mekansal analizler ve gözlemler - sokaklar ve parklar | Yok |
12) | Örnek olay: mekansal analizler ve gözlemler- alışveriş merkezleri | Yok |
13) | Örnek olay: mekansal analizler ve gözlemler- cafe ve restoranlar | Yok |
14) | Örnek olay: mekansal analizler ve gözlemler - boş zaman ve rekreasyon merkezleri | Yok |
15) | Örnek olay: mekansal analizler ve gözlemler - eğlence ve dinlenme merkezleri | Yok |
16) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Uğurlu, Ö., Pınarcıoğlu N. Ş., Kanbak, A. Ve Şiriner, M.(2010). Türkiye perspektifinden kent sosyolojisi çalışmaları. İstanbul: Örgün yayınevi. Legates R. T. Ve Stout F. (1996). The city reader.London: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | Giddens, A. (2008). Sosyoloji. İstanbul: Kırmızı yayınları Erder, S. (1996). İstanbul’a bir kent kondu: Ümraniye.İstanbul: İletişim yayınları Gifford, R. (2002). Environmental psychology: principles and practice (3rd ed.). Collville, WA: Optimal Books |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 1 | 3 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 3 | 60 | 180 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 189 |