ELN102 Biyofizik İstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar ElektronörofizyolojiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Elektronörofizyoloji
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ELN102
Ders İsmi: Biyofizik
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi HALİL SOYAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi HALİL SOYAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Klasik fizikte kapsamlı bir giriş yapın. Bilimsel akıl yürütme, eleştirel düşünme ve mantıksal tartışma becerileri geliştirin. Değişen bilim ve teknolojinin doğasından kaynaklanan yeni durumlara uyum yeteneğini geliştirin. Fiziklerin, diğer bilimler ve çeşitli teknik alanlarla ilgili olduğu yönündeki bir anlayışı edinin. Bu dersin sonunda öğrenci temel prensipleri ile Newton mekaniği ile ilgili temel bilgileri edinecektir. Ayrıca termodinamik denge süreçleri, kısıtlı görelilik (Newton sinemasal ve dinamiklerinin göreceli reformasyonu da dahil olmak üzere) temel bilgileri edinecektir.
Dersin İçeriği: Bilimsel gösterimi tanımlamak için: büyük ve küçük sayısal değerleri ifade etmek için on'lu sistemi kullanmak
• Biyofizikteki temel birimleri hatırlamak
• Fiziksel sistemlerin analizi için uygun becerileri tanımlamak. Bunlar arasında gerçek sistemleri veri toplayabilme yeteneği ve fiziksel modellerin matematiksel çalışması için gerekli beceriler bulunmaktadır.
• Biyofizikte problem çözme ve yorumlamayı tanımlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı güncel bilgiler, uygulama gereçleri ve diğer kaynakları içeren ders kitaplarının desteklediği teorik ve pratik bilgileri edinir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) - Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. - Alanında edindiği temel düzeyde bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlamak, değerlendirmek, problem tanımlamak, analiz yapmak, ispat temelli çözümler üretmek.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Alanında edindiği temel bilgi ve becerilere dayalı fikirleri yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarın. - Alandaki sorunlara ilişkin fikir ve çözüm önerilerini profesyonel ve profesyonel olmayanlarla paylaşın. - Alandaki gelişmeleri izlemek ve en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde bir yabancı dil kullanarak meslektaşlarınızla iletişim kurmak. - En az düzeyde Avrupa Bilgisayar Ehliyeti Temel Seviye yazılım bilgisine sahip bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanın.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) - Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. - Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın. - Bir proje içinde astların gelişimine yönelik faaliyetlerde bulunmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersi öğrencilere tanıt yok
2) Fizikte temel birimleri ve türetilmiş birimleri açıklar okuma
3) Vektörler okuma
4) Newton'un hareket yasalarını açıklayın • Statik dengeyi tanımlamak (birinci kanun) • Tek parçacık dinamiğini açıklayınız (ikinci kanun) • İki veya daha fazla nesnenin sistemlerini açıklayın (üçüncü kanun Okuma
5) Hücre fiziği Hücre zarının özellikleri Okuma
6) Hareket yok
7) Nöron ve nöron elektriği Okuma parçaları
8) Elektrik ve kimyasal sinaptik uyarı video
9) Ara dönem sınavı yok
10) İş ve enerji Okuma
11) Elektrostatik Video izleme
12) Elektrik alanı ve elektrik potansiyeli yok
13) İletkenler yok
14) • Bir direncin direncinin uzunluğuna ve enine kesit alanına nasıl bağlı olduğunu açıklayın ve bu sonucu, farklı malzemelerin veya farklı geometrilerin dirençlerindeki akım akışının karşılaştırılmasında uygulayın. Laboratuvar çalışması
15) Elektromanyetizma yok
16) Final sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Physics 1 For Scientists and Engineers
Serway .Beichner
Palme Yayincilik
©2009 | Palme Yayincilik| Published: August, 2013
ISBN- 9789758624225
Diğer Kaynaklar: Internet resources

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) . Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama 2
2) İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme 1
3) Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme 3
4) Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek 1
5) Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme 2
6) Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme 2
7) Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir 3
8) Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek 1
9) Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek 2
10) Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme 2
11) Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100