Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersi öğrencilere tanıtmak
• Müfredat
• Ders Anahatlarını tartışma |
Yok |
2) |
• Uyandırılmış potansiyeller cihazını tanı
• Kliniklerde kullanım amaçlarını öğren |
Önerilen okuma |
3) |
• Hangi amaçlarla kullanıldıklarını tanı
• Nöroloji ve oftalmoloji alanlarındaki kullanımlarının farkını gör
• Multipl skleroz tanısındaki yerini tanı
• Görsel Uyandırılmış Potansiyeller (VEP)
|
Cihaz üzerinde pratik |
4) |
• Somatosensoriyel uyandırılmış potansiyellerin nörolojik hastalık tanılarındaki yerini öğren
• Somatosensoriyel uyandırılmış potansiyellerin intraoperative nörofizyolojik monitorizasyonda kullanımını açıkla
• Somatosensoriyel Uyandırılmış Potansiyeller (SEP)
|
Önerilen okuma |
5) |
• Beyin sapı işitsel uyandırılmış potansiyel ölçümlerinin kulak burun boğaz ve nörolojideki farklı kullanım alanlarını gör
• Tanıya ne kadar destek olduklarını değerlendir
• Beyin sapı işitsel uyandırılmış potansiyeler (BAEP)
|
Cihaz üzerinde pratik |
6) |
Uyandırılmış potansiyeller olgu sunumları |
Yok |
7) |
• Multipl skleroz tanısında uyandırılmış potansiyellerin önemini vurgula
• Multipl skleroz hastalığının takibinde ve Tedavi aşamalarınıon değerlendirilmesinde uyandırılmış potansiyellerin önemini açıkla
|
İlgili okuma |
8) |
• Görsel uyandırılmış potansiyellerin (VEP) multipl skleroz ilk tanısında önemi
• VEP dalga paternlerinin normal ve hastalık durumlarındaki değerlendirilmelerini gör
|
Olgu değerlendirmeleri |
9) |
• YARIYIL SINAVI |
Yok |
10) |
• Medulla spinalis tümorlerinde SEP’in tanı ve hasta takibindeki yerini gör
• Dar spinal kanalda SEP’in tanı amaçlı kullanımını tartış |
Cihaz üstünde çalışma |
11) |
• Omurilik cerrahisi öncesi ve sonrası, hasta takibinde SEP’in yerini tartış |
Önerilen okuma |
12) |
• Beyin ameliyatları öncesi ve sırasında BAEP’le monitorizasyonun yararlarını tartış
• Omurilik ameliyatları öncesi ve sırasında SEP’le monitorizasyonun yararlarını tartış
|
Video izlenmesi |
13) |
• Uyandırılmış potansiyel cihazının ameliyathanede yerleştirilmesi kurallarını öğren
• Ameliyat sırası tekniker-cerrah iletişiminin ana noktalarını tartış |
Olguları tartış |
14) |
• Beyin ölümü tanısında uyandırılmış potansiyeller ve EEG tatkikleri arasındaki farklılıkları tartış
• Beyin ölümü tanısında uyandırılmış potansiyellerin kullanımını kolaylık ve kesinlik açısından değerlendir
|
olgu değerlendirmeleri |
15) |
• Görülen konuların olgu sunumları ve video gösterimleriyle tekrardan değerlendirilmesi |
yok |
16) |
Final Sınavı |
Yok |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
. Yetkisi dahilinde hastayı kabul etme, hastayı tetkik için hazırlama |
1 |
2) |
İstenilen elektronörofizyolojik tetkikleri, EEG, ENMG ve UP doğru yöntem ve prosedürlerine uygun olarak uygulayabilme |
1 |
3) |
Elekronörofizyoloji laboratuvarında kullanılan tüm cihazların ölçümlere hazır hale getirme |
2 |
4) |
Nörolojik hastalıkların özellikleri ve takiplerinde yapılacak tedavi ve tetkikleri öğrenmek |
1 |
5) |
Laboratuvarda istenilen tetkikleri yapılan hasta kayıtlarını, raporlanma sürecine kadar takip ve kontrolünü yürütme |
1 |
6) |
Laboratuvarda kalite hedefine uygun olarak prosedürleri uygulayabilme |
2 |
7) |
Çalışma ortamı ve çevrenin biyogüvenliği için prosedürleri yerine getirir |
1 |
8) |
Nörolojik hastalıklar konusunda bilgili olmak
Nörolojik hastalıkların temel bulgu ve bilirtilerini bilmek
Nörolojik hastalıjkların tanı ve takibinde kullanılan tetkikleri bilmek |
3 |
9) |
Laboratuvarda hastalarla tetkik öncesi ve sonrasında birebir iletişimi sürdürebilmek
|
1 |
10) |
Laboratuvardaki tetkiklerde kullanılacak gerekli tüm elektrot, bağlantı kabloları ve tek kullanımlık elektrotları hazırlama ve doğru ve güvenli biçimde kullanabilme |
|
11) |
Bir Elektronörofizyoloji laboratuvarını bakımını tek başına yapabilmek ve eksikliklerini giderebilmek |
1 |