Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | LAW205 | ||||||||
Ders İsmi: | Human Rights Law | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EVRA ÇETİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi EVRA ÇETİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrenciye insan hakları koruma mekanizmaları hakkında genel bilgi vermenin yanı sıra insan haklarının ululararası korunması konusunda BM tarafından oluşturulan korumanın maddi ve usule ilişkin kapsamının belirlenmesini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | insan hakları tanımı, kuşakları, insan haklarının farklı düzeylerde korunması, denetim mekanizmaları, devletlerin yükümlülükleri, bm kuruluşu, organları, bm insan haklarının korunması mekanizmaları, bm sözleşmeleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan Hakları, hak, ödev, temel hak ve özgürlükler gibi temel kavramlar | textbook |
2) | İnsan hakları düşüncesinin tarihsel gelişimi | textbook |
3) | İnsan hakları konusunda farklı ideolojik yaklaşımların değerlendirilmesi | textbook |
4) | İnsan haklarının türlere ayrılması sorunu ve devletin yükümlülükleri | textbook |
5) | İnsan haklarının farklı düzeylerde korunması Ulusal düzeyde koruma | textbook |
6) | İnsan haklarının farklı düzeylerde korunması Ulusal düzeyde koruma | textbook |
7) | vize sınavı | midterm exam |
8) | İnsan haklarının farklı düzeylerde korunması uluslararası koruma | textbook |
9) | BM insan hakları koruma mekanizması, organlar ve sözleşmeler | textbook |
10) | BM insan hakları koruma mekanizması, organlar ve sözleşmeler | textbook |
11) | BM insan hakları koruma mekanizması, organlar ve sözleşmeler | textbook |
12) | AİHS ve kapsamı | textbook |
13) | AİHM kuruluşu, yetkileri ve kabuledilebilirlik incelemesi | textbook |
14) | AİHM içtihadından örnekler | textbook |
15) | AİHM içtihadından örnekler | textbook |
16) | AİHM içtihadından örnekler Genel tartışma | textbook |
Ders Notları / Kitaplar: | will be shared with the class before even lecture |
Diğer Kaynaklar: | will be shared with the class before even lecture |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | ||||||||||
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | ||||||||||
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | ||||||||||
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur. | ||||||||||
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | ||||||||||
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | ||||||||||
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | ||||||||||
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | ||||||||||
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | ||||||||||
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | ||||||||||
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir. | 1 |
2) | Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir. | 1 |
3) | Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur. | 1 |
4) | Temel iletişim becerilerine sahip olur. | 1 |
5) | Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur. | 2 |
6) | Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir. | 1 |
7) | Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. | 1 |
8) | Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir. | 1 |
9) | Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur. | 2 |
10) | Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir. | 3 |
11) | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 1 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 3 | 45 | 135 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 137 |