MMRS234 Bitirme Projesiİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim )
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MMRS234
Ders İsmi: Bitirme Projesi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. ARZU KURUN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, geleneksel bir yapının Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon projeleri oluşturma ilkelerini uygulamalı olarak aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Rölöve Teknikleri II dersinde çalışılmış geleneksel ahşap ya da kagir yapının analitik rölövelerinin çalışılması, restitüsyon araştırması, raporu ve çizimlerinin çalışılması, müdahale kararlarının alınması ve restorasyon raporu ve restorasyon projesi çalışmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Restitüsyon ve Restorasyon proje ve uygulama prensipleri hakkında bilgi sahibi olma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Koruma alanındaki kuramsal bilgileri yorumlayarak tek yapı ölçeğinde projelendirme becerisini edinme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Restorasyon projesi içerik oluşturmada güncel mevzuat değişikliklerini ilgili kurum ve kuruluşlarla görüşebilme
Öğrenme Yetkinliği
1) Restorasyon proje hazırlama ilkelerini temel alarak alana ilişkin yeni bilgi ve gelişmeleri takip edebilme
Alana Özgü Yetkinlik
1) Analitik Rölöve, Restitüsyon araştırmaları ve müdahale önerilerini Restorasyon proje ve raporlarına yansıtabilme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Korunması gerekli tarihi bir yapının, restitüsyon araştırmaları, raporu ve çizimleri ile restorasyon proje ve raporlarının hazırlanmasında görev alabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders içeriği ve planının açıklanması, örnek bir tarihi yapının Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon Projelerinin incelenmesi yok
2) Analitik Rölöveye giriş kapsamında malzeme, dönem ve bozulma analizlerinin tespit yöntemleri ve mevcut Rölöve projesine işlenişleri Verilen ders notları
3) Yapıdaki malzeme özelliklerinin tespiti ve projeye işlenmesi Verilen ders notları
4) Yapıdaki muhdes ve dönem eklerinin tespiti ve projeye işlenmesi Verilen ders notları
5) Yapıdaki bozulmaların tespiti ve projeye işlenmesi Verilen ders notları
6) Restitüsyon araştırmalarının yapılması ve raporunun hazırlanması Verilen ders notları
7) Restitüsyon çizimlerinin yapılması ve kontrolü Verilen ders notları
8) Ara Sınav Verilen tüm ders notları
9) Tarihi yapının alabileceği yeni işlevlerin değerlendirilmesi Verilen ders notları
10) Analitik Rölöve, Restitüsyon çalışmaları ve yeni işlev değerlendirmelerine göre müdahale kararlarının belirlenmesi ve projeye işlenmesi Verilen ders notları
11) Restorasyon raporunun hazırlanması ve proje çalışmaları Verilen ders notları
12) Restorasyon projesi çizimlerinin yapılması ve kontrolü Verilen ders notları
13) Restorasyon projesi çizimlerinin yapılması ve kontrolü Verilen ders notları
14) Restorasyon projesi çizimlerinin yapılması ve kontrolü Verilen ders notları
15) Final Sınavı Verilen tüm ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ahunbay, Z. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayın, 2014
Diğer Kaynaklar: Uluengin, B. Rölöve. YEM Yayın, 2014

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme.
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme.
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak.
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme.
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. 5
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme 4
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. 4
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. 5
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. 4
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 4 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 42
Derse Özgü Staj 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 3
Toplam İş Yükü 174