Mimari Restorasyon ( İkinci Öğretim ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MMRS234 | ||||||||
Ders İsmi: | Bitirme Projesi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ARZU KURUN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ARZU KURUN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, geleneksel bir yapının Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon projeleri oluşturma ilkelerini uygulamalı olarak aktarmaktır. |
Dersin İçeriği: | Rölöve Teknikleri II dersinde çalışılmış geleneksel ahşap ya da kagir yapının analitik rölövelerinin çalışılması, restitüsyon araştırması, raporu ve çizimlerinin çalışılması, müdahale kararlarının alınması ve restorasyon raporu ve restorasyon projesi çalışmaları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği ve planının açıklanması, örnek bir tarihi yapının Rölöve, Restitüsyon ve Restorasyon Projelerinin incelenmesi | yok |
2) | Analitik Rölöveye giriş kapsamında malzeme, dönem ve bozulma analizlerinin tespit yöntemleri ve mevcut Rölöve projesine işlenişleri | Verilen ders notları |
3) | Yapıdaki malzeme özelliklerinin tespiti ve projeye işlenmesi | Verilen ders notları |
4) | Yapıdaki muhdes ve dönem eklerinin tespiti ve projeye işlenmesi | Verilen ders notları |
5) | Yapıdaki bozulmaların tespiti ve projeye işlenmesi | Verilen ders notları |
6) | Restitüsyon araştırmalarının yapılması ve raporunun hazırlanması | Verilen ders notları |
7) | Restitüsyon çizimlerinin yapılması ve kontrolü | Verilen ders notları |
8) | Ara Sınav | Verilen tüm ders notları |
9) | Tarihi yapının alabileceği yeni işlevlerin değerlendirilmesi | Verilen ders notları |
10) | Analitik Rölöve, Restitüsyon çalışmaları ve yeni işlev değerlendirmelerine göre müdahale kararlarının belirlenmesi ve projeye işlenmesi | Verilen ders notları |
11) | Restorasyon raporunun hazırlanması ve proje çalışmaları | Verilen ders notları |
12) | Restorasyon projesi çizimlerinin yapılması ve kontrolü | Verilen ders notları |
13) | Restorasyon projesi çizimlerinin yapılması ve kontrolü | Verilen ders notları |
14) | Restorasyon projesi çizimlerinin yapılması ve kontrolü | Verilen ders notları |
15) | Final Sınavı | Verilen tüm ders notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ahunbay, Z. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, YEM Yayın, 2014 |
Diğer Kaynaklar: | Uluengin, B. Rölöve. YEM Yayın, 2014 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | ||||||
2) Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | ||||||
3) Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | ||||||
4) Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | ||||||
5) Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | ||||||
6) Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Koruma ve Restorasyon alanlarında ara eleman olarak katkı sağlayabilme. | 5 |
2) | Koruma, tarihi çevre koruma, geleneksel yapı malzemeleri, mimarlık ve sanat tarihi ile ilgili konularında yorum yapabilme | 4 |
3) | Mesleği ile ilgili hizmet veren kurum ve kuruluşlar ile bilgi alışverişi yapabilme. | 4 |
4) | Bireysel olarak, takım çalışmalarında etkin çalışabilme becerisine ve disiplinli sorumluluk üstlenme öz güvenine sahip olmak. | 5 |
5) | Restorasyon teknikleri hakkında yorum yapabilme. | 4 |
6) | Restorasyon alanı ile ilgili şantiyelerde görev alabilme. | 5 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 4 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 14 | 42 |
Derse Özgü Staj | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 174 |