CGE344 Eğitsel Materyal Geliştirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Çocuk GelişimiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Çocuk Gelişimi
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: CGE344
Ders İsmi: Eğitsel Materyal Geliştirme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Fakülte/Üniversite
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HATİCE NUR GÖKCAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; Öğrencilere, erken çocukluk eğitiminde kullanılan çeşitli öğretim materyallerinin tasarım ve uygulamalarının öğretim sürecine olan etkisini araştırma /inceleme fırsatı sağlamaktır. Bu dersi alan öğrenciler öğretim materyallerinin tasarım aşamaları, tasarlanan materyallerin eğitim ortamlarında amaca uygun kullanımı ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Okul öncesi çocuklarının tüm gelişim alanlarını destekleyecek, farklı malzemeler deneyerek ve yeni tasarımlar oluşturarak materyal geliştirme becerisi kazanacaklardır.
Dersin İçeriği: Çocuğun gelişiminde eğitsel materyalin önemini kavrama, farklı teknolojiler kullanarak eğitsel materyal geliştirme konusunda bilgi ve beceri kazanma, eğitsel materyallerin temel özelliklerini ve eğitsel materyal geliştirmenin temel ilkelerini öğrenme, çocukların tüm gelişim alanlarını destekleyici çok amaçlı kullanılabilen eğitsel materyaller tasarlama, geliştirme ve değerlendirme, yaşa uygun oyun materyali seçiminde ailelere ve öğretmenlere danışmanlık.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Erken çocukluk eğitiminde kullanılan çeşitli öğretim materyallerini ve bilişim teknolojilerini tanır ve örnekler,
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Erken çocukluk eğitimine uygun olan eğitimsel materyalleri tasarlar ve yapar
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Erken çocukluk eğitimine uygun olan ve olmayan eğitimsel materyalleri kıyaslar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Erken çocukluk eğitiminde kullanılan çeşitli öğretim materyallerinin tasarım süreçlerine etki eden önemli faktörlerin farkına varır;
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Geliştirdiği eğitsel materyalleri kullanarak çocuklarla uygulama yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, ders içeriğinin tanıtılması, derse ait kavramlar, genel başlıklar hakkında açıklamalar Sunumlar
2) • Materyal tasarım sürecinde üç öğenin; 1.Materyale ilişkin biçimsel özelliklerin, 2.Kaynak (kullanılacak) malzemelerin ve 3.Tasarım, ilkelerinin irdelenmesi Sunumlar
3) • Nitelikli bir öğretim materyalinin özellikleri. • Öğretim materyallerinin içerik, öğrenci ve öğretmen açısından değerlendirilmesi Sunumlar
4) • Alan taraması: Etkili materyalin özelliklerini inceleme çalışması • İki boyutlu öğretim materyalleri içerik ve işlevleri Sunumlar ve ödevler
5) • Görsel okuma materyalinin sunumu • Üç boyutlu öğretim materyalleri içerik ve işlevleri • Üç boyutlu materyal tasarım çalışmaları Sunumlar ve materyaller
6) • Okul öncesinde materyal türleri • Üç boyutlu materyal tasarım çalışmaları Sunumlar
7) • Materyalin niteliğini ve malzemelerinin değerlendirilmesi • Üç boyutlu materyalin sunumu materyaller ve şablonlar
8) Arasınav
9) • Alan araştırması (Eğitici materyal) • Eğitici materyal tasarımı • Atölye çalışması Materyaller
10) • Eğitici materyal tasarımı • Atölye çalışması Materyaller
11) • Eğitici materyal tasarımı • Atölye çalışması Materyaller
12) Eğitici materyal tasarımı Kavram Materyalinin Tasarımı Atölye çalışması Materyaller
13) • Kavram materyali • Atölye çalışması Sunumlar ve Materyaller
14) Tasarlanan materyallerin sunumu ve değerlendirilmesi Hazırlanan materyaller
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Özcan Demirel, Eralp Altun, PEGEM Akademi Kitapevi
Eğitimde Araç –Gereç Geliştirme, Miray Özözen Danacı, Eğiten Kitap
Okul Öncesi Eğitimde Materyal Tasarımı, Nalan Arabacı, Eğiten Kitap
Okul Öncesi Dönemde Artık Malzemeyi Değerlendirerek Yapılan Oyuncaklar, Tosun Yalçınkaya, Çiçek Deniz Yalçınkaya, Morpa Yayınevi
Diğer Kaynaklar: Sunum ve makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur.
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir.
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar.
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir.
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir.
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler.
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir.
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır.
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 3 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 7 4 28
Sunum / Seminer 12 1 12
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 72