Çocuk Gelişimi | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CGE344 | ||||||||
Ders İsmi: | Eğitsel Materyal Geliştirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm/Fakülte/Üniversite | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. HATİCE NUR GÖKCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; Öğrencilere, erken çocukluk eğitiminde kullanılan çeşitli öğretim materyallerinin tasarım ve uygulamalarının öğretim sürecine olan etkisini araştırma /inceleme fırsatı sağlamaktır. Bu dersi alan öğrenciler öğretim materyallerinin tasarım aşamaları, tasarlanan materyallerin eğitim ortamlarında amaca uygun kullanımı ve değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibi olacaklardır. Okul öncesi çocuklarının tüm gelişim alanlarını destekleyecek, farklı malzemeler deneyerek ve yeni tasarımlar oluşturarak materyal geliştirme becerisi kazanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Çocuğun gelişiminde eğitsel materyalin önemini kavrama, farklı teknolojiler kullanarak eğitsel materyal geliştirme konusunda bilgi ve beceri kazanma, eğitsel materyallerin temel özelliklerini ve eğitsel materyal geliştirmenin temel ilkelerini öğrenme, çocukların tüm gelişim alanlarını destekleyici çok amaçlı kullanılabilen eğitsel materyaller tasarlama, geliştirme ve değerlendirme, yaşa uygun oyun materyali seçiminde ailelere ve öğretmenlere danışmanlık. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, ders içeriğinin tanıtılması, derse ait kavramlar, genel başlıklar hakkında açıklamalar | Sunumlar |
2) | • Materyal tasarım sürecinde üç öğenin; 1.Materyale ilişkin biçimsel özelliklerin, 2.Kaynak (kullanılacak) malzemelerin ve 3.Tasarım, ilkelerinin irdelenmesi | Sunumlar |
3) | • Nitelikli bir öğretim materyalinin özellikleri. • Öğretim materyallerinin içerik, öğrenci ve öğretmen açısından değerlendirilmesi | Sunumlar |
4) | • Alan taraması: Etkili materyalin özelliklerini inceleme çalışması • İki boyutlu öğretim materyalleri içerik ve işlevleri | Sunumlar ve ödevler |
5) | • Görsel okuma materyalinin sunumu • Üç boyutlu öğretim materyalleri içerik ve işlevleri • Üç boyutlu materyal tasarım çalışmaları | Sunumlar ve materyaller |
6) | • Okul öncesinde materyal türleri • Üç boyutlu materyal tasarım çalışmaları | Sunumlar |
7) | • Materyalin niteliğini ve malzemelerinin değerlendirilmesi • Üç boyutlu materyalin sunumu | materyaller ve şablonlar |
8) | Arasınav | |
9) | • Alan araştırması (Eğitici materyal) • Eğitici materyal tasarımı • Atölye çalışması | Materyaller |
10) | • Eğitici materyal tasarımı • Atölye çalışması | Materyaller |
11) | • Eğitici materyal tasarımı • Atölye çalışması | Materyaller |
12) | Eğitici materyal tasarımı Kavram Materyalinin Tasarımı Atölye çalışması | Materyaller |
13) | • Kavram materyali • Atölye çalışması | Sunumlar ve Materyaller |
14) | Tasarlanan materyallerin sunumu ve değerlendirilmesi | Hazırlanan materyaller |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Özcan Demirel, Eralp Altun, PEGEM Akademi Kitapevi Eğitimde Araç –Gereç Geliştirme, Miray Özözen Danacı, Eğiten Kitap Okul Öncesi Eğitimde Materyal Tasarımı, Nalan Arabacı, Eğiten Kitap Okul Öncesi Dönemde Artık Malzemeyi Değerlendirerek Yapılan Oyuncaklar, Tosun Yalçınkaya, Çiçek Deniz Yalçınkaya, Morpa Yayınevi |
Diğer Kaynaklar: | Sunum ve makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |||||||||||
2) Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | |||||||||||
3) Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | |||||||||||
4) Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | |||||||||||
5) Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | |||||||||||
6) Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | |||||||||||
7) Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | |||||||||||
8) Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | |||||||||||
9) Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | |||||||||||
10) Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir | |||||||||||
11) Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |||||||||||
12) Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocukların gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
2) | Çocuk gelişimi alanındaki temel ve güncellenmiş kuramsal ve uygulama için gerekli bilgilere, gerekli eğitim ve öğretim araçları ve kaynakları kullanarak sahip olur. | |
3) | Çocuk gelişimi ile ilgili kazandığı bilgilerin doğruluğu, güvenirliği ve geçerliğini karşılaştırmalı olarak değerlendirme ve yorumlama bilgisine sahiptir. | |
4) | Çocuk gelişimi alanında, fiziksel-motor, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanlarını kapsayan, ileri düzeyde bilgi ve becerileri kullanarak kanıt temelli verileri yorumlar, değerlendirir, gelişimsel sorunları analiz eder, etik değerleri gözeterek normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik çözüm önerileri geliştirip ekip çalışması yapar. | |
5) | Çocuk gelişimi alanında, normal ve normal dışı gelişim gösteren çocuklara yönelik problem durumlarına kanıt temelli yaklaşımla farklı çözüm yolları üretebilme becerilerine sahiptir. | |
6) | Çocuk gelişimi alanında trans-disipliner çalışmalarda sorumluluk alır ve görevini etkin bir şekilde yerine getirir. | |
7) | Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı ileri düzeydeki bilgileri içselleştirir, geneller ve öğrendiğini sergiler. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje, araştırma ve etkinlikler planlar, uygular ve süreci izleyip değerlendirir. | |
9) | Çocuk gelişimi alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirerek, düşüncelerini ve sorunlara yönelik çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle sürecin etkin bir elemanı olarak paylaşır. | |
10) | Sahip olduğu bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip kendi öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir | |
11) | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanarak, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | |
12) | Kalite yönetimi ve süreçleri, bebek, çocuk ve aileleri de kapsayacak şekilde, birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, bu süreçlere uygun davranır ve katılır. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 3 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 7 | 4 | 28 |
Sunum / Seminer | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 72 |