GBE438 Introduction to Nanoscience and Nanotechnologyİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Genetik ve Biyomühendislik (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GBE438
Ders İsmi: Introduction to Nanoscience and Nanotechnology
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi SEVDA MERT
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere nanobiyoteknoloji ve onun sağlık, tarım ve çevre gibi çeşitli alanlardaki çeşitli uygulamaları hakkında kapsamlı bir anlayış kazandırmaktır. Nanobiyoteknolojideki temel ilkelerin, gelişmelerin, zorlukların ve gelecekteki beklentilerin araştırılması yoluyla öğrenciler nanomateryallerin sentezi, manipülasyonu ve kullanımına ilişkin fikir sahibi olacaklardır. Öğrenciler, belirli vaka çalışmalarını ve araştırma bulgularını inceleyerek, nanobiyoteknolojinin çağdaş zorlukların üstesinden gelme ve teknolojik yenilikleri ilerletme üzerindeki potansiyel etkisine dair eleştirel bir anlayış geliştireceklerdir.
Dersin İçeriği: Nanoteknoloji ve biyolojinin kesiştiği noktada gelişen disiplinlerarası bir alan olan nanobiyoteknoloji, karmaşık toplumsal sorunların çözümü için çok çeşitli fırsatlar sunmaktadır. Bu ders boyunca öğrenciler nanoteknolojinin temel prensiplerini ve bunun çeşitli alanlardaki uygulamalarını inceleyeceklerdir. Nanomateryal yapımı ve manipülasyonunun araştırılmasıyla başlayan öğrenciler, nanobiyoteknoloji ile ilgili gelişmeleri, gelecekteki beklentileri, zorlukları ve sorunları incelemeye devam edeceklerdir. Konular arasında nanomateryallerin özellikleri, sentezi ve karakterizasyonlarının yanı sıra bunların sağlık, tarım, çevre temizliği, kanser teşhisi ve tedavisi, ilaç dağıtımı, antimikrobiyal ajanlar ve patojen tespitindeki uygulamaları yer alacak. Sınavlar, okumalar ve öğrenci sunumları aracılığıyla katılımcılar, nanobiyoteknolojinin çok yönlü ortamıyla derinlemesine etkileşime girecek ve hızla gelişen bu alanda ilerlemek için gerekli olan eleştirel düşünme ve analitik becerileri geliştirecek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Nanomalzemelerin Özelliklerini, Sentezini ve Karakterizasyonunu Tanımlayın
2) Tarım ve Tıpta Nanoteknoloji Uygulamalarını Açıklamak
3) Nanoteknolojinin Çevresel ve Sağlık Etkilerini Tanımlayın
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş
2) Nanobiyoteknoloji: Fırsatlar Okyanusu Genel çerçeve
3) Nanobiyoteknoloji: Fırsatlar Okyanusu Genel çerçeve
4) Nanomalzemeler: Özellikleri, Sentezi, Karakterizasyonları
5) Nanomalzemeler: Özellikleri, Sentezi, Karakterizasyonları
6) Tarımsal Sistemde Nanoteknoloji
7) Kanser Tanı ve Tedavisinde Nanoteknoloji
8) ders yok
9) Tarımsal Sistemde Nanoteknoloji
10) Nanoteknolojinin İlaç Dağıtımında Uygulanması
11) Nanobiyotikler
12) Antimikrobiyal ve antifungal ajanlarda nanoteknoloji
13) Patojen tespiti için nanobisensörler
14) Çevre temizliğinde nanoteknoloji
15) Nanotoksikoloji

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tomar, R. S., Jyoti, A., & Kaushik, S. (Eds.). (2020). Nanobiotechnology: concepts and applications in health, agriculture, and environment.

Saxena, J., Singh, A., & Jyoti, A. (Eds.). (2023). Nanobiotechnology: Principles and Applications. Bentham Science Publishers.

Rai, M., Razzaghi-Abyaneh, M., & Ingle, A. P. (Eds.). (2020). Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment. John Wiley & Sons.

Diğer Kaynaklar: Tomar, R. S., Jyoti, A., & Kaushik, S. (Eds.). (2020). Nanobiotechnology: concepts and applications in health, agriculture, and environment.

Saxena, J., Singh, A., & Jyoti, A. (Eds.). (2023). Nanobiotechnology: Principles and Applications. Bentham Science Publishers.

Rai, M., Razzaghi-Abyaneh, M., & Ingle, A. P. (Eds.). (2020). Nanobiotechnology in Diagnosis, Drug Delivery and Treatment. John Wiley & Sons.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Matematik, fen bilimleri ve genetik ve biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık biyomühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir biyomühendislik sistemini ve sürecini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Genetik ve biyomühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Genetik ve biyomühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe ve ingilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
8) Biyomühendisliğin gerektirdiği yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mesleğin gelişimine katkıda bulunma yetkinliği.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi biyomühendislik uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Biyomühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve genetik ve biyomühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2) Karmaşık biyomühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir biyomühendislik sistemini ve sürecini gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.)
4) Genetik ve biyomühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Genetik ve biyomühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe ve ingilizce sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
8) Biyomühendisliğin gerektirdiği yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mesleğin gelişimine katkıda bulunma yetkinliği.
10) Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi biyomühendislik uygulamaları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11) Biyomühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 2 30
Sunum / Seminer 2 20 40
Ödevler 3 20 60
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 205