Diş Hekimliği ( İngilizce ) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | DENT329 | ||||||||
Ders İsmi: | Orthodontics I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARZU ARI DEMİRKAYA | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencileri ortodonti bilimi ile tanıştırmak ve ortodontik tedavi ilkelerini anlamak için ihtiyaç duyacakları temel bilgilerle donatmaktır. Öğrencilere kafa ve yüzün büyüme-gelişimi ile ilgili temel bilgiler kazandırılır, normal ve anormal oral fonksiyonlar tanıtılır, süt dişlenme, karışık dişlenme ve sürekli dişlenmenin özellikleri ve geçiş mekanizmaları öğretilir, diş hareketinin biyoloji ve histolojisi irdelenir. |
Dersin İçeriği: | Prenatal Gelişim: Kafa-Yüz ve Çenenin Gelişimi (Sert Doku) Kemik Büyümesinin Temel İlkeleri Kraniyofasiyal Kompleksin Maksillanın ve Mandibulanın Postnatal Gelişimi Çene-Yüz Deformiteleri Diş Hareketi Histolojisi Normal ve Anormal Oral Fonksiyonlar Süt Dişlenme Sürekli Dişlenmeye Geçiş / Sürekli Dişlenme Sefalometri Sınıf I Maloklüzyonlar ve Etiyolojileri Sınıf II Maloklüzyonlar ve Etiyolojileri Sınıf III Maloklüzyonlar ve Etiyolojileri Tanı Kayıtları, Hays-Nance, Bolton ve Moyers Analizleri Kemik Yaşı Tayini Tedavi Planlaması Biyomekanik Ortodontik Materyaller Karışık Dişlenme Dönemi Tedavileri (Sürme Rehberliği - Seri Çekim) I |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders konularının tanıtılması • Ortodontik tedavi çeşitleri • Ders kapsamının belirtilmesi • Pratik ders çalışma düzeninin tanıtılması • Gerekli alet ve malzemelerin tanıtılması | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
1) | Ders konularının tanıtılması • Ortodontik tedavi çeşitleri • Ders kapsamının belirtilmesi • Pratik ders çalışma düzeninin tanıtılması • Gerekli alet ve malzemelerin tanıtılması | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
2) | Ders konularının tanıtılması,Prenatal Gelişim: Kafa-Yüz ve Çenenin Gelişimi (Yumuşak Doku)-1 • 3 katmanlı germ diskinin embriyonal gelişimi • Chorda Dorsalis gelişimi • Nöral tüpün başlangıcı • Stomadeum gelişimi • Yüz burjonlarının gelişimi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
2) | Ders konularının tanıtılması,Prenatal Gelişim: Kafa-Yüz ve Çenenin Gelişimi (Yumuşak Doku)-1 • 3 katmanlı germ diskinin embriyonal gelişimi • Chorda Dorsalis gelişimi • Nöral tüpün başlangıcı • Stomadeum gelişimi • Yüz burjonlarının gelişimi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
3) | Prenatal Gelişim: Kafa-Yüz ve Çenenin Gelişimi (Yumuşak Doku)-2 • 3 katmanlı germ diskinin embriyonal gelişimi • Chorda Dorsalis gelişimi • Nöral tüpün başlangıcı • Stomadeum gelişimi • Yüz burjonlarının gelişimi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
3) | Prenatal Gelişim: Kafa-Yüz ve Çenenin Gelişimi (Yumuşak Doku)-2 • 3 katmanlı germ diskinin embriyonal gelişimi • Chorda Dorsalis gelişimi • Nöral tüpün başlangıcı • Stomadeum gelişimi • Yüz burjonlarının gelişimi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
4) | Prenatal Gelişim: Kafa-Yüz ve Çenenin Gelişimi (Sert Doku) • Primary Damak Gelişimi • Sekonder Damak Gelişimi • Maksiller Sinüslerin Gelişimi • Altçene Gelişimi • Dil gelişimi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa ÜlgenBaskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
4) | Prenatal Gelişim: Kafa-Yüz ve Çenenin Gelişimi (Sert Doku) • Primary Damak Gelişimi • Sekonder Damak Gelişimi • Maksiller Sinüslerin Gelişimi • Altçene Gelişimi • Dil gelişimi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa ÜlgenBaskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
5) | Kemik Büyümesinin Temel İlkeleri • Kondrokraniyumun Gelişimi • Meckel Kıkırdağı • Kraniyal Kaidenin Prenatal Gelişimi • Kraniyumun Prenatal Gelişimi • Üstçenenin Prenatal Gelişimi • Altçenenin Prenatal Gelişimi • Kraniyofasiyal Kompleksin Postnatal Gelişimi • Kraniyal Kaidenin Postnatal Gelişimi • Kraniyumun Postnatal Gelişimi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen, 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
5) | Kemik Büyümesinin Temel İlkeleri • Kondrokraniyumun Gelişimi • Meckel Kıkırdağı • Kraniyal Kaidenin Prenatal Gelişimi • Kraniyumun Prenatal Gelişimi • Üstçenenin Prenatal Gelişimi • Altçenenin Prenatal Gelişimi • Kraniyofasiyal Kompleksin Postnatal Gelişimi • Kraniyal Kaidenin Postnatal Gelişimi • Kraniyumun Postnatal Gelişimi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen, 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
6) | Kraniyofasiyal Kompleksin maksillanın ve mandibulanın Postnatal Gelişimi • Kraniofasiyal Kompleksin Prenatal Büyüme-Gelişimi • Kemik Büyümesinin Prenatal Mekanizmaları • Kraniofasiyal Kompleksin Postnatal Büyüme-Gelişimi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
6) | Kraniyofasiyal Kompleksin maksillanın ve mandibulanın Postnatal Gelişimi • Kraniofasiyal Kompleksin Prenatal Büyüme-Gelişimi • Kemik Büyümesinin Prenatal Mekanizmaları • Kraniofasiyal Kompleksin Postnatal Büyüme-Gelişimi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
6) | Kraniyofasiyal Kompleksin maksillanın ve mandibulanın Postnatal Gelişimi • Kraniofasiyal Kompleksin Prenatal Büyüme-Gelişimi • Kemik Büyümesinin Prenatal Mekanizmaları • Kraniofasiyal Kompleksin Postnatal Büyüme-Gelişimi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
6) | Kraniyofasiyal Kompleksin maksillanın ve mandibulanın Postnatal Gelişimi • Kraniofasiyal Kompleksin Prenatal Büyüme-Gelişimi • Kemik Büyümesinin Prenatal Mekanizmaları • Kraniofasiyal Kompleksin Postnatal Büyüme-Gelişimi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
7) | Çene-Yüz Deformiteleri • Üstçene Kompleksinin Postnatal Büyümesi • Altçenenin Postnatal Büyümesi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
7) | Çene-Yüz Deformiteleri • Üstçene Kompleksinin Postnatal Büyümesi • Altçenenin Postnatal Büyümesi | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
8) | 1. ARA SINAV HAFTASI | |
8) | Diş Hareketi Histolojisi • Osteoblast ve Osteoklastlar • Ekstrasellüler Matriks • Kemik Oluşumu ve Rezorpsiyonu | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
9) | 1. ARA SINAV HAFTASI | |
9) | Normal ve Anormal Oral Fonksiyonlar • Solunum ve Ağız Solunumu: Ağız Solunumunun Dentofasiyal Komplekse Etkileri, Tanı ve Prognoz • Emme, Yutkunma, Çiğneme, Konuşma: Atipik Yutkunma Modelleri ve Dentofasiyal Sisteme Etkiler, Tanı Teknikleri ve Tedavi Yöntemleri • Kötü Alışkanlıklar: Parmak, Dil ve Dudak Emme, Tanı Teknikleri ve Tedavi Yöntemleri | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
10) | Dişsiz Dönem, Süt Dişlenme • Dentisyon tipini tanıma • Süt dişlenmenin tarifi • Sürekli dentisyona geçişin zamanlamasının tarifi • Süt ve sürekli dişlenme arasındaki farkların açıklanması | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
10) | Diş Hareketi Histolojisi • Osteoblast ve Osteoklastlar • Ekstrasellüler Matriks • Kemik Oluşumu ve Rezorpsiyonu | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
11) | Normal ve Anormal Oral Fonksiyonlar • Solunum ve Ağız Solunumu: Ağız Solunumunun Dentofasiyal Komplekse Etkileri, Tanı ve Prognoz • Emme, Yutkunma, Çiğneme, Konuşma: Atipik Yutkunma Modelleri ve Dentofasiyal Sisteme Etkiler, Tanı Teknikleri ve Tedavi Yöntemleri • Kötü Alışkanlıklar: Parmak, Dil ve Dudak Emme, Tanı Teknikleri ve Tedavi Yöntemleri | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
11) | Sürekli Dişlenmeye Geçiş, Sürekli Dişlenme • Daimi dişlenmenin tarifi • Sürekli dentisyona geçişin zamanlamasının tarifi • Süt ve sürekli dişlenme arasındaki farkların açıklanması | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
12) | Postero-Anterior ve Lateral Sefalometri-1 • Giriş, Amaç, ölçüm Noktaları • Düzlem ve Açılar • Analizler o Vertikal o Transversal | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
13) | Postero-Anterior ve Lateral Sefalometri-2 • Giriş, Amaç, ölçüm Noktaları • Düzlem ve Açılar • Analizler o Vertikal o Sagital | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
14) | Genel Tekrar | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
15) | 1. Ara Sınav | |
16) | Sınıf I Maloklüzyonlar ve Etyolojileri • Normal oklüzyonun tarifi • Varyasyonların açıklanması | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
17) | Sınıf II Maloklüzyonlar ve Etyolojileri • Distal oklüzyonun tarifi • Varyasyonların açıklanması | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
18) | Sınıf III Maloklüzyonlar ve Etyolojileri • Mesial oklüzyonun tarifi • Varyasyonların açıklanması | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
19) | Tanı Kayıtları, Hays-Nance, Bolton ve Moyers Analizleri I • Çapraşıklık miktarının saptanma yöntemleri • Şekil ve boyut anomalilerini ayırt etme kabiliyeti • Çeneler arasında diş boyutu uyumsuzluğunun sonuçlarını düşünebilme • Karışık dişlenmede yer analizinin önemini kavrama • Karışık dişlenme yer analizi yapabilme | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
20) | Tanı Kayıtları, Hays-Nance, Bolton ve Moyers Analizleri II • Çapraşıklık miktarının saptanma yöntemleri • Şekil ve boyut anomalilerini ayırt etme kabiliyeti • Çeneler arasında diş boyutu uyumsuzluğunun sonuçlarını düşünebilme • Karışık dişlenmede yer analizinin önemini kavrama • Karışık dişlenme yer analizi yapabilme | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
21) | Kemik Yaşı Tayini •Lateral sefalogram ve el-bilek radyografilerinin fotokopilerinden iskeletsel yaş tahmini yapma. | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
22) | Tedavi Planlaması I • Hasta Kayıtlarının Analizi • Ortodonti değerlendirme yapmak, tedavi gerekliliğine karar vermek ve gerektiğinde bir uzmana yönlendirmek | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
23) | Genel Tekrar | Ortodonti Anomaliler, Sefalometri, Etiloji, Büyüme ve Gelişme Tanı Mustafa Ülgen Baskı : 3.Baskı Baskı Yılı : 2007 ISBN : 9754825335 |
24) | 2. ARA SINAV (Yazılı ve Pratik) Hareketli aygıt tellerinin bükümü • Fonksiyonel Tedaviler * Disiplinlerarası Tedavi *. Ortognatik Cerrahi *. Ortodontik Tedavi Komplikasyonları *. Çene Eklemi Bozuklukları • Dudak-damak yarığı | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
25) | Çene Eklemi Bozuklukları (ÇEB) Tanısı • ÇEB bulgu ve belirtilerinin tanınması ÇEB Tedavisi • ÇEB önlemek için alınabilecek basit önlemlerin tartışılması • Akut ÇEB tedavisinin başlatılması | • Tel bükümü alıştırması: Bir hareketli aygıtın tüm elemanlarının bükümü Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
26) | Şeffaf Apareyler Şeffaf Apareylerin Endikasyonları Şeffaf Apareylerin Kontraendikasyonları Şeffaf Apareylerin Biyomekaniği Vaka Örnekleri | • Tel bükümü alıştırması: Bir hareketli aygıtın tüm elemanlarının bükümü • Tel bükümü alıştırması: Bir hareketli aygıtın tüm elemanlarının bükümü Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
27) | Ortodontide Acil Durumlar: * Tel çıkması * Braket kırılması * Hastada ağız yarası meydana gelmesi * Retainer kopması * Hastanın apareyinin kırılması | Tel bükümü:Hareketli aygıtın ekspansiyon vidasının yerleştirilmesi ve kroşelerin sabitlenmesi Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
28) | Obstrüktif uyku Apnesi Sendromu (OUAS) • OUAS bulgu ve belirtilerinin tanınması • Olası tedavi seçeneklerinin ve gerekli yönlendirmelerin tartışılması | Hareketli aygıt için akrilik uygulanması Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
29) | Estetik ve Ortodonti Gülümseme Estetiği Gülüş Değerlendirilmesi Yumuşak Doku Estetiği Yumuşak Doku Analizleri | Hareketli aygıt için akrilik uygulanması Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
30) | Tedavi Planlaması Sefalometrik Radyografilerin ve Modellerin Analizleri ve Yorumlanması Ortodontik Fotoğrafların Analizi Ortodontik Tedavi Planlaması Vaka Tartışması | Hareketli Apareyin Tesviye ve Cİlası Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
31) | Tedavi Planlaması Sefalometrik Radyografilerin ve Modellerin Analizleri ve Yorumlanması Ortodontik Fotoğrafların Analizi Ortodontik Tedavi Planlaması Vaka Tartışması | Hareketli apareylerin Teslimi Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
32) | FİNAL SINAVI (Yazılı ve Pratik) İki Dönem Boyunca Anlatılan Tüm Ders İçerikleri Hareketli Aygıtların Unsurlarının Bükümü | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 Çağdaş Ortodonti Yazar: Nejat Erverdi Yayıncı: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
Ders Notları / Kitaplar: | Contemporary Orthodontics Authors: WR. Proffit, HW. Fields, DM. Sarver Publisher: Elsevier (2013), 5th ed ISBN: 978-0-323-08317-1 |
Diğer Kaynaklar: | Çağdaş Ortodonti Author: Nejat Erverdi Publisher: Quintessence (2017) ISBN: 978-605-9382-04-5 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |||||
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |||||
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | |||||
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | |||||
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. | |||||
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. | |
2) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |
3) | Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar. | |
4) | Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular. | |
5) | Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir. | |
6) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar. |
Anlatım | |
Ders | |
Örnek olay çalışması |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 5 |
Ara Sınavlar | 3 | % 45 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 4 | 32 | 128 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 32 | 128 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 261 |