Çocuk Gelişimi ve Eğitimi (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ÇGE530 | ||||||||
Ders İsmi: | Proje | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. SERVET BAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. SERVET BAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yüksek lisans projesinin amacı öğrencilerin çocuk gelişimi alanında bağımsız, etik, detaylı ve doğru bir bilimsel çalışma yapabileceğini göstermesini, ve ulaştığı sonuçları sistematik ve açık bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır |
Dersin İçeriği: | Öğrencinin, danışmanı rehberliğinde proje çalışmasını gerçekleştirdiği bir süreçtir. Bilimsel bir araştırmanın planlanmasını, verilerin toplanmasını, toplanan verilerin değerlendirilmesini, araştırma sonuçlarının bilimsel kaynaklara dayandırılarak tartışılmasını, yapılan çalışmanın proje yazım kurallarına uygun olarak raporlaştırılmasını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
2) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
3) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
4) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
5) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
6) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
7) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
8) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
9) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
10) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
11) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
12) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
13) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
14) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
15) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. | |
16) | Proje konusuyla ilgili çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar. |
Ders Notları / Kitaplar: | bilimsel kaynaklar (makale, derleme, kitap, tez vb.) |
Diğer Kaynaklar: | Karasar, N. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Nobel Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) 0-18 yaşlar arasındaki tüm çocukların bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | ||||||||
2) 0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, özgün çalışmalar planlar. | ||||||||
3) 0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | ||||||||
4) 0-18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunlarını saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | ||||||||
5) Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çözümleri uygulamada kullanır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | ||||||||
6) Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır. | ||||||||
7) Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | ||||||||
8) Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | ||||||||
9) 0-18 yaş grubundaki çocuklar ve ailelerini de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılım gösterir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | 0-18 yaşlar arasındaki tüm çocukların bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal, duygusal gelişim alanları hakkında ileri düzeyde bilgiye sahiptir. | 1 |
2) | 0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik gelişim ve eğitimle ilgili tüm kavramları bilir ve bu konuda yapılan çalışmaları takip eder, özgün çalışmalar planlar. | 5 |
3) | 0-18 yaş grubundaki çocuklara yönelik bilişsel, dil, motor, özbakım, sosyal-duygusal gelişim alanlarında kazandığı bilgileri, meslek alanıyla ilgili birimlerde, çocuk, aile ve topluma yönelik olarak, gelişimsel ve eğitimsel tanılama yapmak üzere kullanır. | 1 |
4) | 0-18 yaş grubundaki çocukların ve ailelerinin sağlık, gelişim, eğitim ve sosyal hizmet konularında ülkedeki sorunlarını saptar ve bu sorunlara ilişkin temel bilgilerini kullanarak uygun çözümler ve özgün fikirler üretir. | 5 |
5) | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi konularında sahip olduğu ileri düzeydeki bilgileri kullanarak özgün çözümler üretir, bu çözümleri uygulamada kullanır, bilgiyi yorumlayarak uygulamalardan çıkan sonuçları yorumlar, bir bilgi kümesini eleştirel bir şekilde analiz eder. | 5 |
6) | Mesleki alana yönelik kazandığı bilgileri, başta çocuk ve aile olmak üzere, sağlık, eğitim ve sosyal hizmet kuruluşlarına yönelik olarak kullanabilir, hazırlanacak gelişimsel ve eğitimsel programlarda ve ilgili projelerde etkin şekilde çalışır, araştırmalara katılır. | 5 |
7) | Bilim etiğine uygun hareket eder ve çocuklar üzerinde yapılacak deneysel araştırmalar konusunda çocuğun ve ailenin psikolojik durumlarını gözetir. | 5 |
8) | Dış görünüş tutum ve davranışlarıyla topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 |
9) | 0-18 yaş grubundaki çocuklar ve ailelerini de kapsayacak şekilde birey, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılım gösterir. | 5 |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 80 |
Uygulama | 3 | 150 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 160 |
Sunum / Seminer | 5 | 100 |
Proje | 1 | 100 |
Rapor Teslimi | 1 | 100 |
Juri | 1 | 100 |
Final | 1 | 100 |
Toplam İş Yükü | 890 |