Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EÜT201 | ||||||||
Ders İsmi: | Ürün Tasarım Stüdyosu I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BURCU TORUM | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER Dr. INGI FERNANDEZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı; tasarımlama etkinliklerinde; süreç içinde sorunun tanımlanmasından, üretimine kadar olan evrelerin öğrenciyle birebir ilişki içinde analizlerinin yapılması, çağdaş ve özgün çözüm önerilerinin elde edilmesi. |
Dersin İçeriği: | Tasarım sürecinin uygulamalı olarak öğretildiği temel proje dersidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Birinci projede yapılan ürün için yeni kullanım biçimleri, problem tespitleri, ürün-kullanıcı ilişkisi üzerinden değerlendirmelerinin yapılması. Tasarım önerilerinin çizilmesi. | Analiz çalışmaları, öneri çizimleri |
1) | Proje 1. Tasarım Briefi - Mevcut Ürün tasarımı İnceleme Re-Design Projesi Mevcut ürün araştırmaları ( ürün-işlev analizi, ergonomi, malzeme) | Projeyi tanımlama Projeye üzerine tartışma Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması |
2) | Ürün incelemeleri-Ürün işlev analizi Ürün pazar araştırması Üretici firma araştırması | Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması |
3) | Kullanıcı araştırması Kullanıcı analizi | Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması |
4) | Problem tespitlerine yönelik Re-Design Öneri çizimlerinin yapılması | Araştırma sürecinde yapılan eskiz çalışmaları Belirlenen problemlerin tanımlanması Kullanıcı grubunun özellikleri Re-Design önerilerinin eskiz çizimleri |
5) | Tasarım önerileri geliştirme | Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması |
6) | Seçilen tasarım önerisi üzerinden detay çözümlemeleri | Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması Detay çizimleri |
7) | Cizim ve ara model çalışmaları | Detaylandırma eskizlerin çizilmesi Ara model çalışmaları |
8) | Jüri : Re-Design tasarım sunumlarının yapılması | Ürünün tüm detayları çözülmüş son halinin sunulması Ürün kullanıcı ilişkisinin açıklanması Teknik Detayların sunulması Montaj- Birleşim Detaylarının gösterilmesi Malzeme ve üretim yöntemlerinin tanımlanması |
9) | Proje 2: Yeni Ürün Tasarımı Birinci projede araştırılan, analiz edilen ve Re-Design çalışması yapılan konu için yeni ürün tasarımının yapılması | Konuyla ilgili brief verilmesi. |
10) | Birinci projede re-design çalışması yapılan ürün konusu için yeni tasarım önerilerinin geliştirilmesi, yeni kullanım biçimleri, yeni kullanıcı-ürün ilişkileri için araştırma ve analiz yapmak. | Analiz Çalışmaları, öneri çizimleri |
11) | Tasarım önerilerinden seçilen 3 konsept üzerinde geliştirme | 3 konsept çiziminin detaylandırılarak çözümlenmesi ve çizilmesi |
12) | 3 konsepten bir tanesinin seçilmesi ve detaylandırılması | Tasarım çizimleri, analiz çalışmaları |
13) | 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizimlerle tasarımı detaylandırma çalışmaları | Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Hazırlanan çalışmalar üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması Konuyla ilgili araştırma yapılması |
14) | Ürünün malzeme, üretim teknikleri çalışmalarının yapılması, detaylandırma çalışmaları, model çalışması | Analiz ve araştırma çalışmaları, detay çizimleri, ara maket çalışmaları |
14) | Ürünün pazarlanabilirliği üzerine fikir geliştirme | Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Hazırlanan çalışmalar üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması Konuyla ilgili araştırma yapılması |
16) | Jüri 3: Seçilen tasarım önerisinin detaylandırma süreci | Ürünün tüm detayları çözülmüş son halinin sunulması Ürün kullanıcı ilişkisinin açıklanması Teknik Detayların sunulması Montaj- Birleşim Detaylarının gösterilmesi Malzeme ve üretim yöntemlerinin tanımlanması |
Ders Notları / Kitaplar: | Öğretim Elemanı Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Research Methods for Product Design. Alex Milton, Paul Rodgers. 2013 Laurence King Publishing ISBN 9781780673028 Process: 50 Product Designs from Concept to Manufacture, 2nd edition. Jennifer Hudson. 2011 Laurence King Publishing ISBN 9781856697255 Drawing for Product Designers. Kevin Henry. 2012 Laurence King Publishing ISBN 9781856697439 Prototyping and Modelmaking for Product Design Bjarki Hallgrimsson 2012 Laurence King Publishing ISBN 9781856698764 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
7 |
2 |
6 |
3 |
4 |
8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | ||||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | ||||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | ||||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | ||||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | ||||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | ||||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | ||||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | 5 |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | 4 |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | 4 |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | 5 |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | 5 |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | 4 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 4 |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Sözlü sınav | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Juri | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 8 | 112 |
Proje | 2 | 60 | 120 |
Ara Juri | 1 | 1 | 1 |
Juri | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 234 |