DENT409 Advanced Prosthodonticsİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Diş Hekimliği ( İngilizce )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diş Hekimliği ( İngilizce )
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: DENT409
Ders İsmi: Advanced Prosthodontics
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 8 6 6
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu: DENT325 - Prosthodontics III
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. SERKAN SARIDAĞ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amaçları, farklı klinik durumlara özgü teorik bilgiyi ve pratik beceriyi geliştirmek ve öğrencilere protetik diş tedavisindeki CAD-CAM uygulamalarını tanıtmaktır.
Dersin İçeriği: Hassas tutucuların tanımı, sınıflandırması ve kullanım alanları, geriatrik hastaya yaklaşım, bölümlü protezlerde ileri planlamalar, tek tam protezler, estetik ve biyomimetik kavramı, kuvvet kırıcılar, bilgisayar destekli dizayn ve üretim teknikleri, dijital prostodonti, ağız içi tarayıcılar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Klinikte karşılaşacağı komplike vakaları uygun şekilde tedavi edebilecek bilgiye sahip olacaktır.
2) Protezlerin laboratuvar aşamaları konusunda yetkin hale gelecektir.
3) Sabit, bölümlü ve tam protez tedavilerini, karşılaşılacak sorunları ve alınacak önlemleri bilecektir.
4) Multidisipliner çalışmanın önemini kavrayacaktır.
5) Okluzyon, planlama, artikülatör gibi protez konusunda daha önce öğrendiklerini detaylandıracaktır.
6) Protez konusundaki güncel gelişmelerden haberdar olacaktır.
7) Diş hekimliğinde CAD-CAM uygulamalarını öğrenecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sabit, bölümlü ve tam protez tedavilerini, karşılaşılacak sorunları ve alınacak önlemleri uygulayabilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sabit protez hastalarında anamnez Sabit protez hastalarında radyolojik ve klinik muayene Anlatılan konuların tekrarı, laboratuvarda kullanılacak aletlerin bakımı ve özellikleri konusunda üretici firma bilgilerini araştırmak
2) Sabit protez hastalarında tedavi öncesi hazırlıklar Anlatılan konuların tekrarı ve model elde etme işleminin tamamlanması
3) Sabit protez hastaları için teşhis yöntemleri Tedavi planlaması Hastayı tedavi planlı ile ilgili bilgilendirme Diş preparasyonu prensiplerini ve teknikleri hakkında araştırma yapmak Diş preparasyonu çalışmalarına devam etmek
4) Sabit protezlerde diş preparasyonu Piyasada kullanılan geçici malzemeleri araştırmak ve diş kesim çalışmalarına devam etmek
5) Geçici sabit restorasyonlar Anlatılan konuların tekrarı ve diş kesimine devam etmek
6) Sabit protezlerde retraksiyon ve ölçü Anlatılan konuların tekrarı ve geçici sabit protez uygulamaları üzerinde çalışmak
7) Sabit protezlerde model hazırlama teknikleri Anlatılan konuların tekrarı ve geçici sabit protez çalışmalarına devam etmek
8) 1. ARA SINAV (Teorik ve Pratik)
9) Sabit protezler için restoratif malzeme seçimi Anlatılan konuların tekrarı ve renk skalaları konusunda araştırma yapmak
10) Sabit protezlerde renk ve tespit yöntemleri Anlatılan konuların tekrarı
11) Sabit protetik restorasyonlarda oklüzyon Anlatılan konuların tekrarı ve oklüzyon üzerinde çalışmak
12) Sabit protetik restorasyonlarda hatalı uygulamalar, nedenleri ve köprü söküm yöntemleri Anlatılan konuların tekrarı ve farklı köprü söküm yöntemlerinin araştırılması
13) Sabit restorasyonlarda görülen klinik başarısızlıklar Anlatılan konuların tekrarı ve döküm işlemine devam etmek
14) Tam seramik restorasyonlar - I Anlatılan konuların tekrarı ve tam seramik restorasyonların araştırılması
15) Tam seramik restorasyonlar – II Anlatılan konuların tekrarı ve tam seramik restorasyonların araştırılması
16) 2. ARA SINAV (Teorik ve Pratik)
17) Sabit protetik restorasyon uygulamalarında kullanılan ölçü kaşıkları Anlatılan konuların tekrarı
18) Adeziv restorasyonlarda bağlayıcı ajanların etki mekanizması Anlatılan konuların tekrarı ve adeziv uygulamalar ile ilgili araştırma yapmak
19) Adeziv köprüler Anlatılan konuların tekrarı
20) İnley ve onley restorasyonlar Anlatılan konuların tekrarını yapmak
21) Laminate veneer restorasyonlar Anlatılan konuların tekrarını yapmak, laminate veneer restorasyonlar ile ilgili yapılan çalışmaları araştırmak
22) Endodontik tedavili dişlerin restorasyonu Anlatılan konuların tekrarı
23) Sabit protetik restorasyonlarda klinik aşamalar (prova) Anlatılan konuların tekrarını yapmak
24) 3. ARA SINAV (Teorik ve Pratik)
25) Sabit restorasyonlarda bakım yöntemleri Anlatılan konuların tekrarı
26) Diş hekimliğinde estetik Anlatılan konuların tekrarını yapmak, sabit protezlerde estetik ile ilgili çalışmaların araştırılması
27) Vaka tartışması Anlatılan konuların tekrarını yapmak
28) Hasta modelleri üzerinde değerlendirmelerin yapılması Anlatılan konuların tekrarını yapmak
29) Hasta fotoğrafları üzerinde değerlendirmelerin yapılması Anlatılan konuların tekrarını yapmak
30) Vaka tartışması Anlatılan konuların tekrarını yapmak
31) Radyolojik değerlendirmede dikkat edilecek durumlar Anlatılan konuların tekrarını yapmak
32) FİNAL SINAVI (Teorik ve Pratik)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: SABIT PROTEZLERDE ESTETIK TEDAVI, ESTETIK ANALIZLER, FRADEANI. CİLT 1. QUİNTESSENCE
SABIT PROTEZLERDE ESTETIK TEDAVI,PROTETIK TEDAVI, FRADEANI BARDUCCI CİLT 2. QUINTESSENCE
SABİT PROTEZİN TEMELLERİ. Herbert T. Schıllıngburg. ÇEV: .MK ÜNSAL, A ÜŞÜMEZ. QUİNTESSENCE
GÜNCEL SABİT PROTEZLER, ROSENSTIEL, LAND…ÇEV: SS ATSU, MA KILIÇARKSLAN, PALME YAYINEVI
FUNDAMENTALS OF FIXED PROSTHODONTICS. Herbert T. Schıllıngburg. 4th Edn. (Quintescence Publishing Co, 2012)
CONTEMPORARY FIXED PROSTHODONTICS. Stephen Rosenstiel, Martin Land. 5th Edn. (Mosby 2016)
TAM PROTEZLER, PROBLEMLER VE ÇÖZÜM YOLLARI ( 1. Ve 2. CİLT) Yasemin Kulak Özkan. (Quintescence Publishing Türkiye, 2017)
TOTAL PROTEZLERİN TEMEL İLKELERİ VE PRATİĞİ-PROBLMLER VE ÇÖZÜM YOLLARI , HAYAKAWA, ENDER KAZAZOĞLU, QUİNTESSENCE
COMPLETE DENTURE PROSTHODONTICS: Treatment and Problem Solving. YASEMİN K. ÖZKAN (Springer, 2018)
PRINCIPLES AND PRACTICES OF COMPLETE DENTURES, IWAN HAYAKAWA, QUİNTESSENCE PUBLİSHİNG
DİŞSİZ HASTALARIN PROTERİK TEDAVİSİ, KLASİK TAM PROTEZLER. SENIH ÇALIKKOCAOĞLU
DİŞ HEKİMLİĞİNDE HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLER, MUTAHHAR ULUSOY, KEVSER AYDIN,ANKARA ÜNİV. YAY.
HAREKETLİ B ÖLÜMLÜ PROTEZ PLANLAMA ATLASI, STRATON &WIEBELT, QUINTESSENCE
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLER- PLANLAMA. Gülşen Can, Funda Akaltan. (Rota Tıp Kitabevi, 2015)
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERDE TEMEL İLKELER. PROF. DR. BÜLENT KESİM. QUİNTESSENCE
MC CRACKEN'S REMOVABLE PARTİAL PROSTHODONTİCS. 13th Edn Alan B. Carr, David T. Brown. (Elsevier Health Books, 2015)
STEWART'S CLINICAL REMOVABLE PARTIAL PROSTHODONTICS. RD PHOENIX, DR CAGNA, CF DEFREEST, QUİNTESSENCE
Diğer Kaynaklar: SABIT PROTEZLERDE ESTETIK TEDAVI, ESTETIK ANALIZLER, FRADEANI. CİLT 1. QUİNTESSENCE
SABIT PROTEZLERDE ESTETIK TEDAVI,PROTETIK TEDAVI, FRADEANI BARDUCCI CİLT 2. QUINTESSENCE
SABİT PROTEZİN TEMELLERİ. Herbert T. Schıllıngburg. ÇEV: .MK ÜNSAL, A ÜŞÜMEZ. QUİNTESSENCE
GÜNCEL SABİT PROTEZLER, ROSENSTIEL, LAND…ÇEV: SS ATSU, MA KILIÇARKSLAN, PALME YAYINEVI
FUNDAMENTALS OF FIXED PROSTHODONTICS. Herbert T. Schıllıngburg. 4th Edn. (Quintescence Publishing Co, 2012)
CONTEMPORARY FIXED PROSTHODONTICS. Stephen Rosenstiel, Martin Land. 5th Edn. (Mosby 2016)
TAM PROTEZLER, PROBLEMLER VE ÇÖZÜM YOLLARI ( 1. Ve 2. CİLT) Yasemin Kulak Özkan. (Quintescence Publishing Türkiye, 2017)
TOTAL PROTEZLERİN TEMEL İLKELERİ VE PRATİĞİ-PROBLMLER VE ÇÖZÜM YOLLARI , HAYAKAWA, ENDER KAZAZOĞLU, QUİNTESSENCE
COMPLETE DENTURE PROSTHODONTICS: Treatment and Problem Solving. YASEMİN K. ÖZKAN (Springer, 2018)
PRINCIPLES AND PRACTICES OF COMPLETE DENTURES, IWAN HAYAKAWA, QUİNTESSENCE PUBLİSHİNG
DİŞSİZ HASTALARIN PROTERİK TEDAVİSİ, KLASİK TAM PROTEZLER. SENIH ÇALIKKOCAOĞLU
DİŞ HEKİMLİĞİNDE HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLER, MUTAHHAR ULUSOY, KEVSER AYDIN,ANKARA ÜNİV. YAY.
HAREKETLİ B ÖLÜMLÜ PROTEZ PLANLAMA ATLASI, STRATON &WIEBELT, QUINTESSENCE
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLER- PLANLAMA. Gülşen Can, Funda Akaltan. (Rota Tıp Kitabevi, 2015)
HAREKETLİ BÖLÜMLÜ PROTEZLERDE TEMEL İLKELER. PROF. DR. BÜLENT KESİM. QUİNTESSENCE
MC CRACKEN'S REMOVABLE PARTİAL PROSTHODONTİCS. 13th Edn Alan B. Carr, David T. Brown. (Elsevier Health Books, 2015)
STEWART'S CLINICAL REMOVABLE PARTIAL PROSTHODONTICS. RD PHOENIX, DR CAGNA, CF DEFREEST, QUİNTESSENCE

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

5

6

7

8

4

Program Kazanımları
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sağlık alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir. Sağlık alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
2) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri geliştirir, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar. Sağlık ve araştırma alanı ile ilgili bilgi teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. Alanına özgü sorunlara bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
3) Sağlık alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır; ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler. Sağlık alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek ekip çalışması içinde ve sürecin etkin bir elemanı olarak uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve bunları uygular. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. Sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki olayları/gelişmeleri izler ve değerlendirir. Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar. Kültürlerarası iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. Mesleki aktivite ve uygulamalarını etkin ve güvenli şekilde belgeler/doğru ve etkili kayıt tutar.
4) Sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. Öğrenme hedeflerini belirler ve öğrenmeyi öğrendiğini gösterir. Öğrenme kaynaklarını belirler, kaynaklara etkin/hızlı erişir. Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğin gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışı devam ettirir. Bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular.
5) Sağlık alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. Bebek ve çocukları da kapsayacak şekilde, birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur. Sağlıklı ve/veya hasta bireyin yapısı, fizyolojik fonksiyonları ve davranışları; bireyin sağlığı ile fiziksel ve sosyal çevresi arasındaki ilişkisini anlamaya yetkindir. Mezuniyet sonrası kurum içi, yerel, ulusal ve uluslararası eğitimlere katılır; bunları kredilendirir ve belgeler. Etik ilkelerin ve etik kurulların eğitim- uygulama ve araştırma alanlarında birey ve toplum için önemini bilir.
6) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. Sağlık alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sağlık alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. Alanına özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirir/tanımlayıcı düzeyde araştırma yapar.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Uygulama
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Derse Özgü Staj 16 % 20
Ara Sınavlar 3 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 32 64
Uygulama 32 256
Küçük Sınavlar 8 8
Ara Sınavlar 2 2
Final 1 1
Toplam İş Yükü 331