EÜT243 Bilgisayar Destekli Tasarım Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EÜT243
Ders İsmi: Bilgisayar Destekli Tasarım I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
1 2 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. OZAN KAYIKCI
Dersi Veren(ler): NATIK KURUCU KOÇANOĞLU
Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders öğrencilerin dijital ortamda modelleme, dokulama, malzeme oluşturma, ışıklandırma ve sunum becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Görsel sunumlarla örnekleme ve teorik anlatım, öğrencilerin sayısal ortamı kullanabilme becerileriyle uygulamaya dönüştürülerek test edilir ve sınanır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) dijital ortamda dokulama
2) dijital ortamda ışıklandırma
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) dijital ortamda modelleme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) dijital ortamda malzeme oluşturma
2) dijital ortamda sunum becerilerini geliştirme ve tanımlama
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 2 boyutlu çizimleri 3 boyutlu objelere çevirmek (Katı modelleme) -
2) 2 boyutlu çizim araçlarının tanıtımı (temel eğitimdir. Biçim oluşturulmaz) -
3) Seçme,kopyalama,ölçülendirme,taşıma araçlarının ve koordinat sisteminin uygulamalı tanıtımı -
4) 3 boyutlu modellemede temel oluşturan alt objelerin (nokta,kenar,yüzey) ve değiştiricilerin kullanımı. -
5) 2 boyutlu çizim araçlarını kullanarak form oluşturma ve değiştiricilerin kullanımı. -
6) 2 boyutlu çizim araçlarını kullanarak form oluşturma ve değiştiricilerin kullanımı. -
7) Sayısal dil nedir. Genel ve temel tanımlar. 3ds max yazılımın arayüzünün tanıtımı -
8) 3 Boyutlu standart geometrik objelerin çizimi ve değiştiricilerin kullanımı. -
9) Loft modelleme -
10) Polygon modelleme -
11) Polygon modelleme -
12) Malzeme kaplama editörünün kullanımı ve görselleştirme -
13) Malzeme kaplama editörünün kullanımı ve görselleştirme -
14) Işık Ayarları ve kameraların kullanımı -
15) final sınavı -
16) - -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 3ds max Bible-Kelly l. Murdock by Wiley Publishing, Inc.
Diğer Kaynaklar: 3ds max Bible-Kelly l. Murdock by Wiley Publishing, Inc.
Çeşitli 3ds max ve Vray ders DVD leri/Various 3ds max and Vray tutorial DVDs
http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?siteID=123112&id=13571958

http://www.tutorialized.com/tutorials/3DS-MAX/1

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

5

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi 3
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. 4
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. 2
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi 2
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme 5
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme 3
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 3
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Uygulama
Bireysel Proje
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Uygulama 10 % 50
Ödev 5 % 10
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Uygulama 8 2 16
Ödevler 14 2 28
Toplam İş Yükü 92