Endüstri Ürünleri Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | EÜT243 | ||||||||
Ders İsmi: | Bilgisayar Destekli Tasarım I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. OZAN KAYIKCI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
NATIK KURUCU KOÇANOĞLU Dr. BİLİNMİYOR BEKLER |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders öğrencilerin dijital ortamda modelleme, dokulama, malzeme oluşturma, ışıklandırma ve sunum becerilerini geliştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Görsel sunumlarla örnekleme ve teorik anlatım, öğrencilerin sayısal ortamı kullanabilme becerileriyle uygulamaya dönüştürülerek test edilir ve sınanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 2 boyutlu çizimleri 3 boyutlu objelere çevirmek (Katı modelleme) | - |
2) | 2 boyutlu çizim araçlarının tanıtımı (temel eğitimdir. Biçim oluşturulmaz) | - |
3) | Seçme,kopyalama,ölçülendirme,taşıma araçlarının ve koordinat sisteminin uygulamalı tanıtımı | - |
4) | 3 boyutlu modellemede temel oluşturan alt objelerin (nokta,kenar,yüzey) ve değiştiricilerin kullanımı. | - |
5) | 2 boyutlu çizim araçlarını kullanarak form oluşturma ve değiştiricilerin kullanımı. | - |
6) | 2 boyutlu çizim araçlarını kullanarak form oluşturma ve değiştiricilerin kullanımı. | - |
7) | Sayısal dil nedir. Genel ve temel tanımlar. 3ds max yazılımın arayüzünün tanıtımı | - |
8) | 3 Boyutlu standart geometrik objelerin çizimi ve değiştiricilerin kullanımı. | - |
9) | Loft modelleme | - |
10) | Polygon modelleme | - |
11) | Polygon modelleme | - |
12) | Malzeme kaplama editörünün kullanımı ve görselleştirme | - |
13) | Malzeme kaplama editörünün kullanımı ve görselleştirme | - |
14) | Işık Ayarları ve kameraların kullanımı | - |
15) | final sınavı | - |
16) | - | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 3ds max Bible-Kelly l. Murdock by Wiley Publishing, Inc. |
Diğer Kaynaklar: | 3ds max Bible-Kelly l. Murdock by Wiley Publishing, Inc. Çeşitli 3ds max ve Vray ders DVD leri/Various 3ds max and Vray tutorial DVDs http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/pc/index?siteID=123112&id=13571958 http://www.tutorialized.com/tutorials/3DS-MAX/1 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | |||||||
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | |||||||
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | |||||||
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | |||||||
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | |||||||
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | |||||||
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |||||||
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi | 3 |
2) | Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. | 4 |
3) | Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. | 2 |
4) | Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi | 2 |
5) | 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme | 5 |
6) | Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme | 3 |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 3 |
8) | Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma | 4 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Uygulama | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 10 | % 50 |
Ödev | 5 | % 10 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 8 | 2 | 16 |
Ödevler | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü | 92 |