EÜT302 Ürün Tasarım Stüdyosu IVİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Endüstri Ürünleri TasarımıÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Endüstri Ürünleri Tasarımı
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EÜT302
Ders İsmi: Ürün Tasarım Stüdyosu IV
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 6 5 10
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu: EÜT301 - Ürün Tasarım Stüdyosu III
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ÜMİT CELBİŞ
Dersi Veren(ler): Dr. BİLİNMİYOR BEKLER
Dr. INGI FERNANDEZ
Öğr.Gör. NİHAN İNCEKARA
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; tasarımlama etkinliklerinde; süreç içinde sorunun tanımlanmasından, üretimine kadar olan evrelerin öğrenciyle birebir ilişki içinde analizlerinin yapılması, çağdaş ve özgün çözüm önerilerinin elde edilmesi
Dersin İçeriği: Tasarım sürecinin uygulamalı olarak yapılığı temel proje dersidir

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sunulan tasarım problemlerine ilişkin temel ve ileri tasarım yöntemlerini ve yaratıcılık tekniklerini kullanabilme
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Ürün/servis fırsatları belirleme gibi yollarla endüstriyel tasarımı, organizasyonlarda rekabet avantajını sağlayan temel bileşenlerden biri olarak uygulayabilme.
2) Tanımlanmış problemler üzerinden fikir geliştirebilme
3) Serbest el, 3 boyutlu bilgisayar modelleme ve prezantasyon tekniklerini kullanabilme
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Fikir paylaşımı ve grup çalışması konularındaki yeni teknikleri uygulayabilme.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Sunulan tasarım problemlerine ilişkin bilgiye ulaşıp yorumlayabilme.
2) Tasarım konsept ve süreçlerini etkili bir biçimde sözlü ve yazılı olarak sunabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Kullanıcı ihtiyaçlarını tasarım problemine dönüştürebilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Proje ile ilgili araştırma, kullanıcı analizi, pazar analizlerinin ve patentlerin incelenmesi. ilk problem tespitlerinin yapılması. Bir sonraki aşamanın tartışılması Araştırma materyallerinin toplanması
2) Tasarım Briefi Mevcut ürün araştırmaları ( ürün-işlev analizi, ergonomi, malzeme) Projeyi tanımlama Projeye üzerine tartışma Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması
3) Ürün pazar araştırması Üretici firma araştırması. Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması . Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması
4) Kullanıcı araştırması Kullanıcı profili tayini ve analizi Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması
5) Tasarım önerilerini geliştirme ve olgunlaştırma. Tasarım önerilerini geliştirme ve olgunlaştırma Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması
6) 3 farklı tasarım önerisinden birinin üzerinde geliştirme ve olgunlaştırma Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması
7) Proje detaylarının çizilmesi maket çalışmalarıyla detaylandırılması Detay çözüm çizimleri ve maket üzerinde çalışılması
8) 1.Proje Jürisi: Proje sunumunun yapılması Ürünün tüm detayları çözülmüş son halinin sunulması Ürün kullanıcı ilişkisinin açıklanması Teknik Detayların sunulması Montaj- Birleşim Detaylarının gösterilmesi Malzeme ve üretim yöntemlerinin tanımlanması
9) İkinci proje konusunun verilmesi, açıklanması ve araştırmaların başlaması Proje konusuna yönelik araştırmaların yapılması
10) Kullanıcı araştırması Kullanıcı profili tayini ve analizi Kullanıcı araştırması Kullanıcı profili tayini ve analizi. İlk tasarım önerilerinin incelenmesi Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması
11) Tasarım önerilerini geliştirme ve olgunlaştırma. Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması
12) 3 farklı tasarım önerisine karar verme 3 farklı tasarım önerisini geliştirme ve olgunlaştırma Eskiz çalışmaları yapılması Konuyla ilgili araştırma yapılması Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Eskizlerin çizilmesi Hazırlanan eskizler üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması
13) Seçilen konsepti geliştirme ve detaylandırılma çalışmaları Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Hazırlanan çalışmalar üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması
14) 2 boyutlu ve 3 boyutlu çizimlerle tasarımı detaylandırma çalışmaları. Ürünün pazarlanabilirliği üzerine fikir geliştirme. Konularla ilgili analiz çalışmasının yapılması Hazırlanan çalışmalar üzerinden projenin ilerleyişinin tartışılması
15) Detaylandırma, Ara model çalışmaları model çalışmaları, eskiz çalışmaları
16) 2. jüri Sunumu: Ürünün tüm detayları çözülmüş son halinin sunulması Ürün kullanıcı ilişkisinin açıklanması Teknik Detayların sunulması Montaj- Birleşim Detaylarının gösterilmesi Malzeme ve üretim yöntemlerinin tanımlanması Projenin son haline getirilmesi Teslim için talep edilen dosyaların ve çizimlerin hazırlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim üyesi notları
Diğer Kaynaklar: Research Methods for Product Design.
Alex Milton, Paul Rodgers.
2013 Laurence King Publishing
ISBN 9781780673028

Process: 50 Product Designs from Concept to Manufacture, 2nd edition.
Jennifer Hudson.
2011 Laurence King Publishing
ISBN 9781856697255

Drawing for Product Designers.
Kevin Henry.
2012 Laurence King Publishing
ISBN 9781856697439


Prototyping and Modelmaking for Product Design
Bjarki Hallgrimsson
2012 Laurence King Publishing
ISBN 9781856698764

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

5

7

3

6

4

8

Program Kazanımları
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme.
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme.
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Endüstri ürünleri tasarımı disiplininde yaratıcı ve yenilikçi düşünme becerisi 5
2) Mesleki malzeme ve üretim teknolojilerine hakim olma, gelişmeleri takip etme ve bu bilgi birikimlerini projelerinde etkin olarak kullanabilme. 4
3) Kültürel değerleri mesleki yaklaşımlarına yansıtabilme. 4
4) Eleştirel yaklaşımlarla mevcut tasarım sorunlarını özgün çözümlere ulaştırabilme, olası kullanıcı ihtiyaçlarını öngörebilme becerisi 5
5) 2 ve 3 boyutlu mesleki anlatım teknik ve teknolojilerine hakim olma ve meslekte etkin biçimde kullanabilme 5
6) Endüstri kuruluşları bünyesinde takım çalışması içinde yer alma ve endüstri ürünleri tasarımı proje yönetiminde etkin rol alabilme 5
7) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme 5
8) Bağımsız çalışabilen, sorumluluk alabilen ve küresel sorunlara karşı duyarlı bir tasarımcı kimliğine sahip olma 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Soru cevap/ Tartışma
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Juri 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 28 4 112
Sınıf Dışı Ders Çalışması 28 7 196
Ara Juri 1 1 1
Juri 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 311