İlk ve Acil Yardım (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | IAY214 | ||||||||
Ders İsmi: | EKG Analizi | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. ESENGÜL KAŞIKÇI TÜRKER | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. ESENGÜL KAŞIKÇI TÜRKER Öğr.Gör. OKTAY MERT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı sinüs, atriyal, kavşak ve ventriküler aritmiler dahil olmak üzere yaygın kardiyak aritmileri yorumlamak için temel bilgileri öğretmektir. Bu kurs ayrıca elektrokardiyogram (EKG) izlerini okuma ve analiz etme becerilerini geliştirmek için tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | EKG analizi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • EKG Analizine Giriş | |
2) | Kalbin elektrofizyolojisi | |
3) | • EKG Çizimi | |
4) | • EKG dalgası ve aralık birimlerinin değerlendirilmesi | |
5) | • Normal EKG yorumu | |
6) | • Akut ST elevasyonu ile birlikte MI EKG bulguları | |
7) | • Akut ST elevasyonu olmayan MI EKG bulguları | |
8) | vize sınavı | |
9) | • Ritimlere giriş | |
10) | bradiritmi | |
11) | taşiritmi | |
12) | AV blokları | |
13) | sağ ve sol bloklar | |
14) | • Elektrolit bozukluklarının EKG üzerindeki etkileri | |
15) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | ECG Pocket Book Güneş Kitapevleri, Arzu Denizbaşı, Published: 01/01/2014 SBN: 9786053350262-a |
Diğer Kaynaklar: | ECG Pocket Book Güneş Kitapevleri, Arzu Denizbaşı, Published: 01/01/2014 SBN: 9786053350262-a |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
4 |
5 |
2 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||
2) Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. | ||||||||
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||||
4) Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir | ||||||||
5) Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | ||||||||
6) Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | ||||||||
7) Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||||
8) Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. | ||||||||
9) Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği temel düzeyde teorik ve pratik bilgileri yükseköğretim seviyesinin aynı alanında veya aynı düzeyde bir alanda kullanma becerisini kazanma. | |
3) | Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | |
4) | Alanındaki edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir, öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilir ve cevaplayabilir | |
5) | Alanıyla ilgili verilerin sonuçlarının toplanması, uygulanması ve serbest bırakılması aşamalarında sosyal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olmak. | |
6) | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme | |
7) | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
8) | Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yapmak. | |
9) | Alandaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alın |
Anlatım | |
Ders | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 1 | 14 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 48 |