Diyaliz | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | DYZ215 | ||||||||
Ders İsmi: | Cerrahi Hastalıklar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. OSMAN YÜCEL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Cerrahi hastalıklar konusunda bilgi sahibi olarak, cerrahi hastası ve ailesinin ameliyat öncesi, sırası ve sonrası gereksinimlerini tanımlayabilecek, hemşirelik süreci doğrultusunda cerrahi hastasının sorunlarını çözümleyebilecek bilgi, beceri ve davranışları kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Cerrahinin Tanımı, Tarihçesi ve Cerrahinin Hasta Üzerindeki Etkileri ,Aseptik Yöntemler, Hastane Enfeksiyonları, Cerrahi Alan Enfeksiyonları,Cerrahide Sıvı Elektrolit, Asit Baz Dengesi ve Dengesizliği ,Cerrahide Kanamalar, Şok ve Hemşirelik Bakımı Doku Zedelenmesi, Yara Tipleri ve Bakımı ,Cerrahi Girişim Öncesi, Sırası ve Sonrası Bakım, Ameliyathanenin Özellikleri,Solunum Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Kalp Damar Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Ara Sınav,Sinir Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı ,Sindirim Sistemi Cerrahi Hastalıkları Hemşirelik ve Bakımı,Böbrek, İdrar Yolları Ve Erkek Üreme Organlarının Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Ortopedi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı ,Meme Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Göz Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, KBB Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı ,Endokrin Sistemin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı,Transplantasyon ve Yanık Tedavisinde Genel İlkeler Dersin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, dersin tanıtımı, ders öğrenme çıktısının program yeterlilikleri ilişkisinin kurulması Cerrahinin Tanımı, Tarihçesi ve Cerrahinin Hasta Üzerindeki Etkileri | |
2) | Aseptik Yöntemler, Hastane Enfeksiyonları, Cerrahi Alan Enfeksiyonları | |
3) | Cerrahide Sıvı Elektrolit, Asit Baz Dengesi ve Dengesizliği | |
4) | Cerrahide Kanamalar, Şok ve Hemşirelik Bakımı Doku Zedelenmesi, Yara Tipleri ve Bakımı | |
5) | Cerrahi Girişim Öncesi, Sırası ve Sonrası Bakım, Ameliyathanenin Özellikleri | |
6) | Solunum Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
7) | Kalp Damar Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
8) | Sinir Sisteminin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
9) | Sindirim Sistemi Cerrahi Hastalıkları Hemşirelik ve Bakımı | |
10) | Böbrek, İdrar Yolları Ve Erkek Üreme Organlarının Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
11) | Ortopedi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
12) | Meme Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Göz Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, KBB Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
13) | Endokrin Sistemin Cerrahi Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı | |
14) | Transplantasyon ve Yanık Tedavisinde Genel İlkeler Dersin Değerlendirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin öğretim elemanı notları kullanılmaktadır. |
Diğer Kaynaklar: | yok. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
4 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||
1) -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||||||
2) - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||
3) - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||
4) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||||||
5) - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | ||||||||||
6) - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||||||
7) - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||||||
9) - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||||||
12) - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 4 |
1) | -Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 5 |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | 3 |
2) | - Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 4 |
3) | - Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 5 |
4) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 4 |
5) | - Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. | 5 |
6) | - Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 4 |
7) | - Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | 3 |
9) | - Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | 5 |
12) | - Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 10 | 5 | 50 |
Ödevler | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 119 |