Dersin Amacı: |
Öğrencilere kamu ve özel hastaneler ile tanı merkezlerinde yönetim ve organizasyon yapısının anlatılması ve yönetsel işlevlerin öğretilmesi. |
Dersin İçeriği: |
Yönetimin tanımı ve işlevleri, yönetici tanımı ve türleri , Planlar ve plan tanımı, organizasyon tanımı, hastanelerde organizasyon ve organizasyon şeması, Tanı merkezlerinin kurulması ve personelin çalışmasına ilişkin esaslar,
Hiyerarşi ve iletişim, Malzeme yönetimi, Kalite temini süreçleri, Kalibrasyon ve kalite kontroller, İş tanımları, meslek tanımları, iş bölümü, hastane tanı merkezlerinde yöneticinin görevleri, Çalışma listelerinin hazırlanması, performans takibi, Satın alma süreçleri ve satın alma talebi hazırlama, Tutanak tutma. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yönetimin tanımı ve işlevleri, yönetici tanımı ve türleri ,
|
Derse ait kitapların okunması |
2) |
Organizasyon tanımı, hastanelerde organizasyon ve organizasyon şeması, |
Derse ait kitapların okunması |
3) |
Planlar ve plan tanımı, Planlama aşamaları |
Ders kaynaklarının Okunması |
4) |
Tanı merkezlerinin kurulması ve personelin çalışmasına ilişkin esaslar, |
Ders Kaynak kitaplarının okunması |
5) |
Hiyerarşi ile yetki ve sorumluluklar |
Derse ait kaynak kitapların okunması |
6) |
Hiyerarşi ve İletişim |
Ders kaynak kitaplarının okunması |
7) |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
8) |
Malzeme ve Stok Yönetimi |
Ders kaynaklarının okunması |
9) |
Tanı Merkezlerinde Kalite temini süreçleri, Kalibrasyon ve kalite kontroller, |
Ders kaynak kitaplarının okunması |
10) |
İş ve Meslek Tanımları, İş Bölümü, Performans takibi |
ders kaynak kitaplarının okunması |
11) |
Hastane ve tanı merkezlerinde yöneticinin görev ve sorumlulukları |
Ders kaynaklarının okunması |
12) |
Çalışma listelerinin hazırlanması ve nöbet/ izin prosedürü |
Ders kitaplarının okunması |
13) |
Satın alma süreci, satın alma talebi hazırlama, olay yönetimi ve tutanak hazırlama , Radyasyon güvenliği, laboratuvar güvenliği, kaza yönetimi |
Ders materyallerinin okunması |
14) |
Dönem Sonu Sınavı |
Sınava hazırlık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
-Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak temel düzeyde güncel bilgi içeren ders kitapları, uygulama araçları ve diğer kaynaklarla desteklenen teorik ve pratik bilgilere sahip olur. |
|
2) |
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve uygulamaları kullanarak verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, problemleri tanımlayabilir, analiz yapabilir, kanıta dayalı çözümler üretebilir.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme.
Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme.
Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. |
|
4) |
- Alanında bağımsız olarak temel düzeyde çalışmalar yürütür.
- Alanındaki uygulamalarda karşılaşılan beklenmedik karmaşık sorunların çözümü için ekip üyesi olarak sorumluluk almak.
- Bir proje kapsamında astlarının gelişimine yönelik faaliyetler yürütmek. |
|
5) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma.
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
5 |
6) |
Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme.
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|