Çocuk Gelişimi (İkinci Öğretim) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | CGL242 | ||||||||
Ders İsmi: | Özel Eğitim II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. FULDEN TUNÇ GENÇ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. FUNDA AYRA |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gelişimsel yetersizliğe sahip çocukların gelişim özelliklerini tanımlamak, çocuklara uygun eğitim programları hazırlayıp uygulamaktır. |
Dersin İçeriği: | Yaygın gelişimsel bozukluğa sahip çocukların gelişim özelliklerini tanımlamak, çocuklara uygun eğitim programları hazırlayıp uygulamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse genel bir bakış ve ders içeriğinin anlatılması | Sunum ve makaleler |
2) | BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı) BÖP(Bireyselleştirilmiş Öğretim Planı) | sunum ve makaleler |
3) | Alıcı Dil becerilerinin Öğretimi | sunum ve makaleler |
4) | Eşleme Becerilerinin Öğretimi | Sunum ve makaleler |
5) | Taklit Becerilerinin Öğretimi | sunum ve makaleler |
6) | Oyun Becerilerinin Öğretimi | sunum ve makaleler |
7) | İletişim Becerileri ve Akran Etkileşimi (Replik Silikleştirmeli Öğretimi) | Sunum ve makaleler |
8) | Vize sınavı | yoktur |
9) | Etkinlik Çizelgesi Takip Etme Becerisi | sunum ve makaleler |
10) | Final Uygulama BÖP (Bireyselleştirilmiş Öğretim Programı) TFS( Tepki Fırsatı Sayısı) DİÖ(Davranışla İlişkilendirilmiş Övgü) ENOT(Etkinlikle Meşgul Olma) İngilizce Final Uygulama BÖP (Bireyselleştirilmiş Öğretim Programı) TFS( Tepki Fırsatı Sayısı) DİÖ(Davranışla İlişkilendirilmiş Övgü) ENOT(Etkinlikle Meşgul Olma) | Sunum ve makaleler |
Ders Notları / Kitaplar: | Sunum ve makaleler |
Diğer Kaynaklar: | sunum ve makaleler |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | ||
2) Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | ||
3) Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlar, bilimsel teorileri tanımlayarak, aralarında karşılaştırma yapabilir | |
2) | Çocuk Gelişimi alanında edindiği bilgileri günlük yaşam koşullarına ya da farklı bağlamlara uyarlayabilir | |
3) | Alanı ile ilgili sosyal sorumluluk bilincine sahiptir ve bu tür projelere katılma konusunda isteklidir |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 590 |