HEM229 İşaret Diliİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar HemşirelikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HEM229
Ders İsmi: İşaret Dili
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. BİRSEN YÜRÜGEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Türkçe İşaret Dili, işitme engelliler tarafından kullanılan el hareketlerini ve yüz mimiklerini içeren görsel bir dildir. Bu dersin amacı, Türkçe İşaret Dili'nin alfabesi, temel kelime ve dilbilgisi yapılarını öğreterek dersi alan öğrencilerin işitme engellilerle bu dil aracılığıyla iletişim kurmasını sağlamaktır. Ayrıca, sözsüz iletişim becerilerini geliştirmek isteyen tüm öğrencilere tavsiye edilir.
Dersin İçeriği: Selamlaşma / kendini tanıtma
El Alfabesi
Soru cümleleri
Olumsuz cümleler
Ülkeler / Şehirler
Tekrar alıştırmaları
Kelime çalışmaları (Renkler, sayılar)
Soru kelimeleri
Tekrar alıştırmaları
Geçmiş zaman
Gelecek zaman
Kelime çalışmaları (mekanlar, spor)
Tekrar alıştırmaları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Türk İşaret Dili alfabesini kullanabilecek
2) İşaret Dili ile kendisini tanıtabilecek
3) İşaret dili ile diğer kişiler ile ilgili soru sorabilecek
4) Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak fikirlerini anlatabilecek
5) Günlük hayatta pek çok konuda Türk İşaret Dili'ni kullanarak iletişim kurabilecek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Selamlaşma / kendini tanıtma İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
2) El Alfabesi İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
3) Soru cümleleri İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
4) Olumsuz cümleler İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
5) Ülkeler / Şehirler İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
6) Kelime çalışmaları (Renkler, sayılar) İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
7) Ara Sınav
8) Soru kelimeleri - 1 İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
9) Tekrar alıştırmaları İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
10) Geçmiş zaman İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
11) Gelecek zaman İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
12) Kelime çalışmaları (mekanlar, spor) İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
13) Tekrar alıştırmaları İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
14) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
MEB’in hazırladığı Türk İşaret Dili Sözlüğü
Çevrimiçi görüntülü sözlükleri kullanırken öğrenme sırasını takip edebilmeniz için Katılımda Engel Yok Türk İşaret Dili Eğitim kiti
Spread The Sign adındaki işaret dili sözlüğü
Boğaziçi Üniversitesi’nin hazırladığı TİD Sözlüğü
Diğer Kaynaklar: İSÖM Türk İşaret Dili Kitabı
MEB’in hazırladığı Türk İşaret Dili Sözlüğü
Çevrimiçi görüntülü sözlükleri kullanırken öğrenme sırasını takip edebilmeniz için Katılımda Engel Yok Türk İşaret Dili Eğitim kiti
Spread The Sign adındaki işaret dili sözlüğü
Boğaziçi Üniversitesi’nin hazırladığı TİD Sözlüğü

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik bakımını etik ilkelere ve yasalara uygun yönetebilir.
2) Edindiği kuramsal bilgileri hemşirelik uygulamalarına aktarabilir.
3) Hemşireliğin temel psikomotor becerilerine sahip olur.
4) Temel iletişim becerilerine sahip olur.
5) Birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerinin karşılanmasında hemşirelik rol ve işlevlerini yerine getirebilecek bilgiye sahip olur.
6) Sağlık politikalarının oluşturulmasına katkı sağlayabilir.
7) Hemşirelik uygulamalarında bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
8) Bakımın yürütülmesinde sağlık bilişim sistemlerini kullanabilir.
9) Çağdaş birey ve meslek üyesi olmanın gerektirdiği genel kültür bilgisine sahip olur.
10) Toplumsal duyarlılık bilinci içinde sektörler arası işbirliği yaparak proje ve etkinlikler yürütebilir.
11) Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sözlü sınav
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Final 1 % 50
Final Pratik 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 100 100
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 108