MZS369 Halk Bilimi Iİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar MüzikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Müzik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MZS369
Ders İsmi: Halk Bilimi I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ERHAN ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin kapsamında halkbiliminin doğuşunu hazırlayan şartları, tarihsel gelişimini, temel kavramlarını, içeriğini, önemli halkbilimi kuram ve yöntemlerini, araştırma konuları öğrenilecektir.
Dersin İçeriği: Bu dersin kapsamında halkbiliminin doğuşunu hazırlayan şartları, tarihsel gelişimini, temel kavramlarını, içeriğini, önemli halkbilimi kuram ve yöntemlerini, araştırma konuları öğrenilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersin kapsamında halkbiliminin doğuşunu hazırlayan şartları, tarihsel gelişimini, temel kavramlarını, içeriğini, önemli halkbilimi kuram ve yöntemlerini, araştırma konuları öğrenilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bu dersin kapsamında halkbiliminin doğuşunu hazırlayan şartları, tarihsel gelişimini, temel kavramlarını, içeriğini, önemli halkbilimi kuram ve yöntemlerini, araştırma konuları öğrenilecektir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Bu dersin kapsamında halkbiliminin doğuşunu hazırlayan şartları, tarihsel gelişimini, temel kavramlarını, içeriğini, önemli halkbilimi kuram ve yöntemlerini, araştırma konuları öğrenilecektir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Folklorun Tanımı, Folklorla ilgili genel bilgiler. Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
2) Folklorun Tarihçesi Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
3) Folklorun Tarihçesi Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
4) Türk Folklorunun Kaynakları Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
5) Türk Folklorunun Kaynakları Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
6) Folklor Araştırma Yöntem ve Teknikleri Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
7) Çalışma Alanının Sınırlanması Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
8) Ara Sınav
9) Konunun Seçimi ve Etkinlik Alanı Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
10) Malzemenin elde edilmesi Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
11) Malzemenin düzenlenmesi Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
12) Coğrafi sınırlandırmaların yapılması Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
13) Analiz işlemi Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
14) Analiz İşlemi Julius Krohn - Kaarle Krohn, Halk Bilimi Yöntemi Nail Tan, Folklor (Halk Bilimi) Genel Bilgiler Sedat Veyis Örnek, Türk Halk Bilimi Erman Artun Türk Halk Bilimi
15) Final Sınavı
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders anlatım notları.
Diğer Kaynaklar: Ders anlatım notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek.
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır.
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır.
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir.
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelecek kuşaklara kendi meslek alanlarında yetkin ve bilgili bireylerin yetiştirilmesi 5
2) Öğrencinin eğitim süresi boyunca, yaratıcı gücünü açığa çıkarmak, sezgilerini geliştirmek. 5
3) Öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirerek, alanlarında güçlü bir sanatçı olma ayrıcalığı, bilimsel düşünme ve üretme alışkanlıkları kazandırılması 5
4) Alandan mezun olanlar aldıkları eğitim ile sanatçı kişilikleriyle ilgili alanlarda yetkin ve üretken bireyler olarak yer alacaklardır.
5) Sanatın duygusallığı ve bilimin araştırıcılığı içinde toplumun maddesel ve ruhsal ihtiyaçlarına cevap verecek düzeye ulaşır. 5
6) Estetik farkındalığa sahip olacaklardır.
7) Müzik konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 5
8) Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
9) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 5
10) Disiplinlerarası eğitimle donanım kazanacaklardır. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Grup Projesi
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 28 392
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 396