Sinema Televizyon (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SİN537 | ||||||||
Ders İsmi: | Belgesel Sinemada Öyküleme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. MUSTAFA ÜNLÜ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. MUSTAFA ÜNLÜ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Belgesel sinemanın tarihsel gelişimini inceleyerek belgesel sinemanın kendine ait dinamiklerini, yapısını, öyküleme biçimini anlamak. |
Dersin İçeriği: | Belgesel sinemasının tarihsel süreci ve belgesel sinemasının yapısal unsurları dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Belgesel sinemanın bileşenleri | yok |
2) | Sovyet kurgusu ve kavramsal izleme Şiirsel Belgesel | yok |
3) | Çekimlerin mekansal ve duygusal etkisi | yok |
4) | Devamlılığın gerçekliğe katkısı Gözlemci Belgesel | yok |
5) | Söyleşiler yoluyla karakterlerin tanınması Kurgu-kesme | yok |
6) | Drama | yok |
7) | Karakter üzerinden anlatım Çatışma | yok |
8) | Vize sınavı | yok |
9) | Brect ve izleyiciyi yabancılaştırma Bölümlü anlatım | yok |
10) | Yansıtmacı belgesel | yok |
11) | Anlatımın yapılanması – hikaye ve olaylar dizisi Bakış açısı ve öznellik | yok |
12) | Açıklayıcı belgesel | yok |
13) | Genel değerlendirme | yok |
14) | Final sınavı | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | none / yok |
Diğer Kaynaklar: | Bill Nichols -Belgesel Sinemaya Giriş Belgesel Sinema 2009-2010 BSB Yayınları Belgesel Sinema 2008 BSB Yayınları Dave Saunders- Belgesel Paul Rotha- Belgesel Sinema |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
---|---|---|
Program Kazanımları | ||
1) Sinema ve Televizyon tezli yüksek lisans programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | ||
2) Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinema ve Televizyon tezli yüksek lisans programı öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme yeteneğini kazanmasını sağlar. | 5 |
2) | Sinema ve Televizyon teknik bilgisi öğrenilerek ve pekiştirilerek sektör içerisinde uzmanlık kazandırılır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 5 | 15 | 75 |
Proje | 3 | 20 | 60 |
Ödevler | 5 | 20 | 100 |
Küçük Sınavlar | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 301 |