Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PTR107 | ||||||||
Ders İsmi: | BASIC CONCEPTS OF PSYCHOLOGY | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Genel Havuz | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. BERNA ÇAĞLA BALKIŞLI | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. B.Öğretim Elemanı Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR Ar.Gör. DİDEM KAYA DEMİR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere psikoloji bilimini genel olarak tanıtmak ve psikolojkideki yaklaşımlar, genel kuramlar ve pratik uygulamalar hakkında bilgi sağlamaktır. Derste işlenecek konular içerisinde bellek, öğrenme, stres, sağlık psikolojisi ve sosyal psikoloji gibi başlıklar yer almaktadır. |
Dersin İçeriği: | Psikoloji tarihini ve psikoloji ile ilgili diğer alanlar, Psikolojinin, bilimsel bir disiplin olarak konumlanışını, davranışsal ve zihinsel süreçlerin tarihsel bir perspektifle nasıl ele alındığını ve hangi yöntemlerle incelendiği, İnsan davranışı ve sosyal çevre, gelişim dönemleri (çocuk, genç, yetişkin, yaşlı psikolojisi) ve kişilik gelişimi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Psikolojinin Konusu, Amacı, Önemi ve Diğer Bilimlerle İlişkisi | |
2) | Psikolojide Temel Yaklaşımlar | |
3) | Psikolojide Araştırma Metotları | |
4) | Davranışların Biyolojik Temelleri: Psikolojide Davranış | |
5) | Davranışların Biyolojik Temelleri: Tepki Mekanizmaları ve Devim Sistemi | |
6) | Davranışların Biyolojik Temelleri: Sinir Sistemi | |
7) | İnsanın Gelişimi | |
8) | ara sınav | |
9) | Davranışların Kaynakları: Güdüler | |
10) | Savunma Mekanizmaları ve Ruh Sağlığı | |
11) | Psikolojide Duygular ve Heyecanlar | |
12) | Psikolojide Duyumlar | |
13) | Psikolojide Duyumlar, Dikkat ve Algı | |
14) | Psikolojide Öğrenme |
Ders Notları / Kitaplar: | -Morgan, T. C, (2015) Psikolojiye Giriş, (Çeviri: Karakaş, S. Eski, R.) Eğitim Kitabevi, Konya. - Morris, C. G. (2007). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: TPD. -Cüceloğlu, D. (2004) İnsan ve Davranışı, Psikolojinin Temel Kavramları Remzi Kitabevi, İstanbul. - Baymur, F.B. (1972) Genel Psikoloji, (19. Baskı), İnkılap Yay. İstanbul. Sayar, K. Ve Dinç M. (2018),Psikolojiye Giriş, Dem Yay. İstanbul. - King, L. A. (2017) The science of Psychology: An appreciative view (4. baskı). Boston: McGraw Hill. - Feldman, RS. (2013) Understanding Psychology. (11th Ed International Ed.) New York: McGraw Hill. ISBN: 978-0-07-131482-4 tüm online diğer kaynaklar |
Diğer Kaynaklar: | -Morgan, T. C, (2015) Psikolojiye Giriş, (Çeviri: Karakaş, S. Eski, R.) Eğitim Kitabevi, Konya. - Morris, C. G. (2007). Psikolojiyi Anlamak. Ankara: TPD. -Cüceloğlu, D. (2004) İnsan ve Davranışı, Psikolojinin Temel Kavramları Remzi Kitabevi, İstanbul. - Baymur, F.B. (1972) Genel Psikoloji, (19. Baskı), İnkılap Yay. İstanbul. Sayar, K. Ve Dinç M. (2018),Psikolojiye Giriş, Dem Yay. İstanbul. - King, L. A. (2017) The science of Psychology: An appreciative view (4. baskı). Boston: McGraw Hill. - Feldman, RS. (2013) Understanding Psychology. (11th Ed International Ed.) New York: McGraw Hill. ISBN: 978-0-07-131482-4 tüm online diğer kaynaklar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 2 |