GSTE244 Field to Tableİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Yeni MedyaÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yeni Medya
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: GSTE244
Ders İsmi: Field to Table
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. İLKAY GÖK
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. İLKAY GÖK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tarladan sofraya kadar gerçekleşen süreçte tarımsal ürünlerin geçirdiği aşamaların kavranması amacıyla toprak ve tohumdan başlayarak, yediğimiz bitkisel ve hayvansal gıdaların üretim süreçlerinin anlatılması hedeflenmektedir. Gıda üretim sistemleri ile tüketenlerin arasında oluşan mesafenin ortadan kaldırılması sürdürülebilirliğin sağlanması bakımından önem taşımaktadır. Bu bağlamda temel besin kaynaklarının nasıl üretildiği, hangi yollardan geçerek sofraya ulaştığının kavranması hedeflenir.
Dersin İçeriği: Ders İzlencesi, Ders İçeriğinin Tartışılması ve ödev Konularının Belirlenmesi
Bitkilerin dünyasına giriş
Toprak ve tohum
Tarımsal ve hayvansal üretim bağı
Sebze yetiştiriciliği
Meyvecilik
Gezi
Uygulama
Gezinin değerlendirilmesi
Sunumlar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) • Bitkilerin dünyasına giriş • Ekosistem nedir? • İnsanlık tarihi ile birlikte evrilen tarımın tarihçesi • Neolitik devrimden günümüze tarım
2) • Tohumun tarımsal süreklilikte rolünün anlaşılması • Tohumun kullanımı ve saklanması • Tohum mevzuatı
3) • Tarım ve hayvancılık bağlantısı • Gıdaların üretiminde izlenen yolar • Belgesel film izlenmesi
4) • Sebze yetiştiriciliğinin esasları • Sebze yetiştiriciliğinin uygulamalı olarak anlatılması
5) • Meyvecilik ve meyve ağaçlarının yetiştirilmesi • Aşı nedir • Aşı uygulamaları
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) • Şehir dışına yapılan gezinin değerlendirilmesi • Modern üretim tekniklerinin tartışılması
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders başlangıcında ders izlencesinin dağıtılması, Öğrencilere dersin içeriğinin anlatılması, Tanışma Beklentilerin paylaşılması, Ödev konularının dağıtılması ve öğrenciler tarafından seçimi Bir sonraki hafta yapılacak olan bıçak kullanım ve kesme teknikleri ile ilgili dağıtılan ders notlarının incelenmesi
2) Bitkilerin dünyasına giriş Ekosistem nedir? İnsanlık tarihi ile birlikte evrilen tarımın tarihçesi Neolitik devrimden günümüze tarım Okuma parçası http://www.tarlasera.com/bitkiler-ve-insanlar/
3) Toprak ve tohum Bitkiler nasıl çoğalırlar? Tohum nedir? Araştırma Evinizde bulunan tohumları tespit ediniz ve bunların nasıl tekrar aktif hale geleceğini araştırınız.
4) Tohumun tarımsal süreklilikte rolünün anlaşılması Tohumun kullanımı ve saklanması Tohum mevzuatı Ders notlarının tekrarı
5) Tarım ve hayvancılık bağlantısı Gıdaların üretiminde izlenen yolar Belgesel film izlenmesi Ders notlarının tekrarı
6) Sebze yetiştiriciliğinin esasları Sebze yetiştiriciliğinin uygulamalı olarak anlatılması Ders notlarının tekrarı
7) Meyvecilik ve meyve ağaçlarının yetiştirilmesi Aşı nedir Aşı uygulamaları Veri yok
8) Ara sınav ile 7 haftalık süreçte işlenen konuların yetkinliklerinin test edilmesi. Vize sınavı sorularını çözümler ve eksikliklerini raporlar. Veri yok
9) Nezahat Gökyiğit Botanik parkına gezi Veri yok
10) Uygulama. aromatik bitkilerin yetiştirilmesi Veri yok
11) Gezi Chimera Çiftliği Proje çalışması
12) Şehir dışına yapılan gezinin değerlendirilmesi Modern üretim tekniklerinin tartışılması Veri yok
13) Öğrencilere dönem başında verilen proje konularının sunumu Öğrencilerden her birinin kurulmuş gruplar içerisinde aktif rol alması beklenir. Sunumlar powerpoint olarak hazırlanır ve sunulur. Veri yok
14) Öğrencilere dönem başında verilen proje konularının sunumu Öğrencilerden her birinin kurulmuş gruplar içerisinde aktif rol alması beklenir. Sunumlar powerpoint olarak hazırlanır ve sunulur. Veri yok
15) Öğrencilere dönem başında verilen proje konularının sunumu Öğrencilerden her birinin kurulmuş gruplar içerisinde aktif rol alması beklenir. Sunumlar powerpoint olarak hazırlanır ve sunulur. Veri yok
16) final sınavı veri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sebzecilik Genel sebze tarımı Prensipleri ve Pratik Sebzecilik Yöntemleri, KÜTEVİN Ziya; TÜRKEŞ Tamer
Bahçıvanlık El Kitabı, İstanbul Büyük Şehir Belediyesi
Diğer Kaynaklar: Sebze kitabı, Alan Buckingham
Tohum ve Tohumculuk, Temel İlkeler ve Teknoloji, Celal Er
Genel Meyvecilik, Kolektif

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak.
2) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
3) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama.
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
5) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
6) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) 1. Yeni Medyayı etkileyen teknolojik gelişmelerden güncel olarak haberdar olmak. 2. sosyal medya, toplum ve dijital kültür üçgeninde etki akışına hakim olabilecek kuramsal altyapıyı kazanmak. 3. dijital iletişimi, sanat ve kültür alanında üretken ve stratejik anlamda kullanabilecek uygulamaları yürütmek. 4. Veri kullanımını amacı doğrultusunda kullanabilecek doğru bilgiye etik olarak ulaşabilecek kuramsal ve olgusal altyapıyı kazanmak.
2) 1. Üretim, pazarlama, habercilik, sosyal ilişkiler başta olmak üzere bütün dönüşümlerin ve değişimlerin merkezinde yer alan yeni medyanın aktif bir aktörü olarak ilgili süreçleri tasarlayabilme, stratejiler geliştirme ve yönetebilme. 2. Yeni medyanın disiplinler arası yapısını ve gazete, radyo ve TV gibi geleneksel medya ile bütünleşmiş çalışma eğilimini kavrayıp, bu doğrultuda etkileşim temelli içerik üretebilme. 3.Haber toplama ve yazmada yaşanan köklü dönüşümler bağlamında yeni nesil haber içerikleri üretme; yayıncılık faaliyetlerini İnternet ve mobil ortama da taşıyan gazete, radyo ya da TV kurumlarında yeni medya muhabirliği, editörlüğü ya da yapımcılığı. 4. Kamu veya özel kurum ve kuruluşların halkla ilişkiler, ticaret, reklam gibi disiplinler ile hedef kitleye etkin ulaşım, verimlilik ve rekabet üstünlüğü için içerik tasarlanması, üretimi ve uygulanması. 5.Kurumlardaki yeni medya odaklı olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme. 6.Portal yönetimi, Web tasarımı alanlarında aşamaların öğrenilmesi ve uygulanması.
3) 1.Web, gazete, blog, e-ticaret gibi bütün yeni medya platformlarında düşünce ve yaratıcılıkların sunulabileceği girişimcilik anlayışı. 2.Sosyal medyada toplumsal varoluş, paylaşım ve etkileşim temelli; bilgilendirici, eğlendirici içerik üretimi. 3.Etik değerlere bağlı kalmak suretiyle, bir ekip üyesi olarak mesleğini icra edebilme ve sorumluluklarını yerine getirme. 4.Sorumluluk anlayışı çerçevesinde, tüm tarafların görüşlerinin adil bir biçimde temsil edilmesine özen gösterme, taraflara eşit yaklaşma ve yanıltmama.
4) 1. Haber alma sürecinde medya okuryazarlığı becerilerini kavrama. 2. Yeni medya platformlarını etkin kullanmayı ve geliştirmeyi öğrenmek. 3. Medya ve siyaset arasındaki kavramsal bağlantıları kavrama 4. Kitle iletişiminin temel prensipleri ve kitlesel alandaki yeri ve önemini anlayabilme ve sorgulayabilme. 5. Kitle iletişimin ekonomi politiğini, toplumsal, politik ve kültürel etkilerini analiz edebilme ve yorulmayabilme bakış açısının geliştirilmesi.
5) 1. Yeni medya ile ilgili konularda dijital ajanslarla iletişime geçip uygulamada çözümün parçası olmak için haberleşebilme 2. İletişim alanı ile ilgili konularda nicel ve nitel araştırmalardan faydalanarak çözüm önerilerini paylaşabilme 3. Dijital iletişim formatlarını yaratıcı bir şekilde kullanarak yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
6) 1. İletişimin temel ilke ve prensiplerini anlama ve bu doğrultuda bakış açısı geliştirme 2. İletişim alanındaki kuramsal yaklaşımları kavrayabilme ve yorumlayabilme 3. Medya eleştirilerine dair kuramları kavrama. 4. Türkiye’deki ve dünyadaki endüstri 4.0 stratejilerini değerlendirme, uygulamaların analizlerini yapma 5. Yeni Medya alanını etkileyecek teknolojik, siyasi ve ekonomik tüm gelişmeleri değerlendirerek kurumlardaki olası krizleri çözme ve yeni duruma koşut stratejiler üretme

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ödev
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Gözlem
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 1 3 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 7