İÇT560 Çevresel Analiz ve Değerlendirmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İç Mimarlık ve Çevre Tasarım (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İç Mimarlık ve Çevre Tasarım (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: İÇT560
Ders İsmi: Çevresel Analiz ve Değerlendirme
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÜLİZ MUĞAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders çerçevesinde sözü geçen çevre kavramı hem doğal, hem sosyal, hem de yapılı çevreyi ve bunların tasarım uzantılarını kapsamaktadır. Ders kap-samında çevreyle ilgili hem farklı bireysel perspektif ve değerlendirmelere, hem de kolektif izlenim ve değerlendirmelerin önemine vurgu yapılacaktır.
Dersin İçeriği: Yapılı çevre yaklaşımları genelinde ev, okullar, ofis alanları gibi farklı türlere ve bu türler özelinde bireylerin farklı ihtiyaçlarına değinilecektir. Doğal çevre alanları, sınırlı doğal kaynakların yönetimi ve sürdürülebilir çevre vurgusu da dersin bir diğer önemli yapı taşını oluşturur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Doğal, sosyal ve yapılı çevre kavramlarını iç mekan tasarım yaklaşımlarıyla değerlendirme ve analiz edebilme yetisine sahip olur.
2) Doğal çevre, doğal kaynakların kullanımı, sosyal, ekonomik ve çevresel sürdürülebilirlik kavramlarına dair perspektif kazanır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kamusal alanlar ve kişisel alanlara dair bireysel ve kolektif ihtiyaçları analiz etebilme yetkinliğine sahip olur.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Yok
2) Çevre kavramı: Yapılı çevre, doğal çevre, sosyal çevre, çevre merkezli yaklaşımlar Yok
3) Çevreyle ilgili tutum ve yaklaşımlar: Bireysel çevre değerlendirmeleri Yok
4) Çevreyle ilgili kolektif izlenim ve değerlendirmeler Yok
5) Yapılı çevre yaklaşımları: Özel yaşam alanları: Ev Yok
6) Eğitim alanları ve çevre analiz kriterleri: Projelendirme Yok
7) Ofis alanları ve çevre analiz kriterleri: Projelendirme Yok
8) Vize Sınavı Yok
9) Sağlık tesisleri ve çevre analiz kriterleri: Projelendirme Yok
10) Kamuya açık alanlar: Hükümet binaları,bankalar, karakollar ve çevre analiz kriterleri: Projelendirme Yok
11) Eğlence ve rekreasyon alanları ve çevre analiz kriterleri: Projelendirme Yok
12) Daha fazla yaşanabilir mekan tasarımı: Toplumsal tasarım Yok
13) Dönem projesi sunumu Yok
14) Dönem projesi sunumu Yok
15) Dönem projesi sunumu Yok
16) Final Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dünya Sağlık Örgütü (2006). Kentsel çevrede fiziksel aktivite ve aktif yaşamın desteklenmesi. WHO: Kopenhag.
Diğer Kaynaklar: Kuban, D. (1998). Mimarlık kavramları. YEM: İstanbul

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

Program Kazanımları
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında tasarım ve üretim yöntemlerinde kavramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir 5
2) Sanatsal ve kültürel değerleri tasarım sürecinde kullanır 5
3) İç mimarlık alanında malzeme ve üretim teknolojilerine ilişkin çağdaş bilgileri kullanır 5
4) Tasarım sorunlarını, eleştirel bir bakış açısı ve analitik düşünerek, özgün çözümlere ulaştırma becerisine sahiptir 5
5) Proje uygulamaları aşamasında üretime katılım ve mesleki deneyim gösterir 5
6) Öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkında sürekli kendini geliştirir 5
7) Meslek etiği ve ilgili kanun, yönetmelikler hakkında bilgi ve bilinç sahibidir 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 10 140
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 188