OKL602 Yüksek Lisans Teziİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Okul Öncesi Eğitimi YL (Tezli)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: OKL602
Ders İsmi: Yüksek Lisans Tezi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 65
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. SÜMEYYE YÜCEL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi ÖZLEM ÇELİK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yüksek lisans tezinin amacı öğrencilerin seçilen bir alanda bilimsel olarak güçlü bir şekilde bağımsız bir çalışma yapabileceğini göstermesini, belirli bir zaman dilimi içinde özel bir problemin çözümüne yönelik olarak bilimsel, etik, detaylı ve doğru bir çalışma yapabileceğini ortaya koymasını ve bulgularının ikna edici bir biçimde yayınlamasını sağlamaktır
Dersin İçeriği: Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bir araştırma çalışmasında takip edilmesi gereken etik kuralları ve bilimsel çalıntıdan nasıl uzak durulması gerektiğini kavrar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bilimsel bir problemi verilen sınırlı bir zaman dilimi içinde uygun bilimsel yöntemleri uygulayarak çözebilir.
2) Problemin çözümü için derlenen bilgilerin ve veri setleri ile ilgili yapılması gerekenleri bilir
Alana Özgü Yetkinlik
1) Alanındaki güncel çalışmaları takip ederek kendi çalışmasıyla ilişkilendirebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
2) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
3) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
4) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
5) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
6) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
7) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
8) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
9) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
10) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
11) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
12) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
13) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
14) Yüksek lisans tezi kapsamında çözülmeye çalışılan probleme yönelik çalışmalar Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler
Diğer Kaynaklar: Tez konusu ile ilgili kitap ve makaleler

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okulöncesi öğretmenliği alanındaki kuramsal ve uygulamaya yönelik bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme 5
2) Okulöncesi öğretmenliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kullanabilme 5
3) Okulöncesi eğitimle diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayıp yeni bilgiler oluşturabilme 5
4) Bilimsel bir araştırma uygulama, analiz ve sonuçlarını yorumlama 5
5) Alana ilişkin gelişmeleri takip edip yaşam boyu kendini geliştirme 5
6) Okulöncesi eğitimle ilgili geliştirilen strateji, politika ve uygulamaları ve elde edilen sonuçlarını değerlendirebilme 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Okuma
Problem Çözme
Tez Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Sunum
Raporlama
Tez Sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Final 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 705 705
Final 1 45 45
Toplam İş Yükü 750