BST364 Script Programlamaİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri ve TeknolojileriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BST364
Ders İsmi: Script Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NURŞEN TOPÇUBAŞI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders ile öğrencilere Javascript, Dom kavramı, Olaylar, Asenkron Çalışma mantığı, Axios HTTP İstemcisi, ES6 Module kavramı, Parcel ve Webpack kullanımı öğretilecektir.
Dersin İçeriği: Visual Code kurulumu, Javascript temelleri; Operatörler, Kontrol Yapıları ve Döngüler, Fonksiyonlar, Arrays, Nesne - Object kavramları, Higher Order fonksiyonu, Callback, Array Helper metotları, Dom kavramı, Olaylar, Asenkron Çalışma mantığı, Axios HTTP İstemcisi, ES6 Module kavramı, Parcel ve Webpack kullanımı.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) internet programlama konusu kapsamındaki temel terminolojiyi ve Java Script'i öğrenme.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Neden Javascript? Nasıl çalışır? ve Tarihçesi, Visual Code kurulumu, Javascript temelleri Projeksiyon, Bilgisayar
2) Kontrol Yapıları ve Döngüler Projeksiyon, Bilgisayar
3) Kontrol Yapıları ve Döngüler Projeksiyon, Bilgisayar
4) Fonksiyonlar Projeksiyon, Bilgisayar
5) Diziler Projeksiyon, Bilgisayar
6) Object kavramları Projeksiyon, Bilgisayar
7) Higher Order fonksiyonu, Callback fonksiyonu, Array Helper metotları Projeksiyon, Bilgisayar
8) Ara Sınav
9) Dom Kavramı Projeksiyon, Bilgisayar
10) Olaylar Projeksiyon, Bilgisayar
11) Asenkron Çalışma mantığı Projeksiyon, Bilgisayar
12) Axios http İstemcisi Projeksiyon, Bilgisayar
13) ES6 Module kavramı Projeksiyon, Bilgisayar
14) Parcel ve Webpack kullanımı Projeksiyon, Bilgisayar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: White, A. (2009). Javascript. Indianapolis, IN: Wiley Publishing.
Zakas, N. (2005). Professional javascript for web deveopers. Indianapolis, IN: Wiley Publishing.
Diğer Kaynaklar: White, A. (2009). Javascript. Indianapolis, IN: Wiley Publishing.
Zakas, N. (2005). Professional javascript for web deveopers. Indianapolis, IN: Wiley Publishing.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma.
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme.
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma.
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Farklı ortamlar için yazılım geliştirme, sistem yönetimi, ağ güvenliği, veritabanı, yönetim sistemleri gibi konularda temel bilgi ve becerilerine sahip olma. 5
2) Bilgi teknolojilerinin hızlı değişimi sonucu oluşan yeni bilişim sistemleri hakkında güncel konuları uzman olarak yakından takip etme. 4
3) Bilişim Sistemlerinin firmalardaki stratejik konumu ve yeni iş stratejileri oluşturulmasındaki rolünün öneminin farkında olma. 4
4) Bilişim Sistemleri alanında edindiği temel bilgi ve beceriler düzeyindeki fikirlerini ve görüşlerini ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilme 4
5) Bilişim Sistemleri alanına ilişkin uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirebilme. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Laboratuvar
Ödev
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Kurul-Committee 42 % 0
Laboratuar 10 % 0
Küçük Sınavlar 5 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 12 2 24
Uygulama 10 1 10
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 2 12
Proje 1 20 20
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 6 1 6
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 130