EBIS515 System Analysisİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Bilişim Sistemleri (YL) (Tezsiz) (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilişim Sistemleri (YL) (Tezsiz) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: EBIS515
Ders İsmi: System Analysis
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 10
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HALİME SUVAY EKER
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin üretim ve hizmet sektöründeki iş sorunlarını tespit ederek, sorunlara çözüm alternatifleri getirebilmesini sağlamak ve iş çevresindeki unsurları inceleyerek ihtiyaçlar doğrultusunda sorunları çözecek sistemin tasarımını gerçekleştirebilme becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Sistem Kavramı; sistem geliştirme hayat döngüsü; sistem geliştirme yöntemleri; proje takımı ve rolleri; nesne tabanlı sistemler ve tasarımı; planlama; sistem talebi oluşturma; fizibilite; proje yönetimi kavramı ve süreçleri; süreç yönetimi araçları; gant ve pest methodu; gereklilik belirleme süreci ve fonksiyonel modelleme; yapısal modelleme; davranışsal modelleme; tasarım süreci; class ve method tasarımı; veri yönetimi tasarımı; kullanıcı arayüz tasarımı; fiziksel mimari tasarımı; uygulama süreci; test yöntemleri; yükleme ve operasyonel süreç; proje sonlandırma süreci; scrum methodu.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, sistem analistinin sahip olması gereken özellikleri bilecektir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler, sistemin ne olduğunu öğrenecek ve sistemde yer alan kişileri tanıyacaktır.
2) Öğrenciler, sistem geliştirme yaşam döngüsünün evrelerini öğrenmiş olacaktır.
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sistem ve Özellikleri
2) Bilgi Sistem Türleri
3) Bilgi Sistemi Tarafları
4) Sistem Geliştirme Süreci ve Modelleri
5) Planlama Evresi
6) Analiz Evresi
7) Veri Akış Şemaları – Konu Tekrarı
8) Ara Sınav
9) Sistem Çözümleme ve Sonlandırma Çalışmaları
10) Normalizasyon
11) Tasarım Evresi (Ağ Tasarımı, Veritabanı Tasarımı, Kullanıcı Arayüzü Tasarımı)
12) Tasarım Evresi (Sistem Arayüz Tasarımı, Prototip Tasarımı, Sistem Kontrollerinin Tasarımı)
13) Uygulama Evresi
14) Destek Evresi –Konu Tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Systems Analysis and Design, Global Edition, Kenneth Kendall, Julie Kendall,
Peorson, 2013
Diğer Kaynaklar: Essentials of System Analysis and Design, Joseph Valacich, Mary Sumner, Joey
George, Jeffrey Slater, Iowa, Peorson, 2009

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Akran Değerlendirmesi
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Okuma
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum
Akran Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Ödevler 2 6 12
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 602