BDY573 Sürdürülebilir Beslenmeİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (YL) (Tezsiz)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY573
Ders İsmi: Sürdürülebilir Beslenme
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 8
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi AYSUN YÜKSEL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Küresel besin zinciri, onun bileşenleri ve aralarındaki ilişkiler hakkında bilgi sağlamak Besin zincirini etkileyen temel eğilimler ile sektörün ve polita yapıcıların karşı karşıya olduğu ana problemleri incelemek
Dersin İçeriği: Bu ders kapsamında küresel besin zinciri sistemleri, tarım ve ilgili endüstriler, besin isteğindeki değişim eğilimleri, diyet ve besin tüketimi alışkanlıklarındaki değişimin göstergeleri, besin zincirinde eklenen değerlerin paylaşımı, besin desteğinde ticaret başta olmak üzere eğilimler, küresel ısınmanın etkilerinin değerlendirilmesi, dünyada besin üretimde çevresel ayak izi sistemi başlıkları ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Sektörün temel problemlerini ve hükümetlerin görevlerini tanımlar ve değerlendirebilir.
2) Besin kalitesine karşı sürdürülebilir besin sistemlerinin rekabetçi ihtiyaçlarını değerlendirebilir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Değişimi etkileyen etmenleri ve devam eden eğilimleri değerlendirebilir ve tartışabilir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Besin sistemlerinin nüfus artışına ve iklimsel değişimlere adaptasyonunu açıklar ve tartışabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş yok
2) Küresel besin zinciri sistemi yok
3) Besin sistemleri için yeni fırsatlar yok
4) Tarım, tarımla ilişkili endüstri ve sürdürebilirlik yok
5) Diyet ve besin tüketimi alışkanlıklarındaki değişimin eğilimleri ve göstergeleri yok
6) Besin zincirinde eklenen değerlerin paylaşımı yok
7) Besin desteğinin sağlanmasında yeni eğilimler yok
8) Küresel ısınmanın etkileri besin sürdürülebilirliğine etkileri yok
9) Dünya besin üretiminde çevresel ayak izi sistemi yok
10) Kayıplar ve artıklar yok
11) Uluslararası ticaret, fiyat politikası, ve sürdürülebilirlik için standartlar yok
12) Besin sürdürülebilirliğinin değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler yok
13) Proje sunumu yok
14) Final Sınavı yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Esnouf C., Russel M., Bricas N., Food System Sustainability. Cambridge University Press, 2013
2. Campbell-Platt G. Food Science and Technology. Wiley-Blackwell, Oxford UK, 2009
3. Barbosa-Canovas G.V., Mortimer A., Lineback A., Spiess W., Buckle K., Colonna P. Global Issues in Food Science and Technology. Academic Press, 2009
4. FAO. The State of Food Insecurity in the World: 2011. Rome, 2011. Food and Agriculture Organization of the United Nations
5. FAO. "Managing Systems at Risk". The State of the World's Land and Water Resources for Food and Agriculture (SOLAW). Retrieved 4 June 2012 from http://www.fao.org/nr/solaw/en/.
Diğer Kaynaklar: 1. Esnouf C., Russel M., Bricas N., Food System Sustainability. Cambridge University Press, 2013
2. Campbell-Platt G. Food Science and Technology. Wiley-Blackwell, Oxford UK, 2009
3. Barbosa-Canovas G.V., Mortimer A., Lineback A., Spiess W., Buckle K., Colonna P. Global Issues in Food Science and Technology. Academic Press, 2009
4. FAO. The State of Food Insecurity in the World: 2011. Rome, 2011. Food and Agriculture Organization of the United Nations
5. FAO. ?Managing Systems at Risk?. The State of the World's Land and Water Resources for Food and Agriculture (SOLAW). Retrieved 4 June 2012 from http://www.fao.org/nr/solaw/en/.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

4

3

Program Kazanımları
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir.
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir.
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır.
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar.
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiye sahiptir.
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir.
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır.
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar.
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Gözlem
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87