Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY711 | ||||||||
Ders İsmi: | Tez İzleme Komitesi I | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Doktora öğrencilerine danışmanı öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki özel bilgi ve deneyimlerini aktarması, öğrencilerin doğrudan tezi ya da tezi ile ilişkili konularda problemleri tanımlaması, bu konu ile ilgili literatüre hakim olması ve belirlenen araştırma konularından en az biri için problemin tanımını ve önemini ortaya koyacak bir literatür derlemesi hazırlamasıdır. |
Dersin İçeriği: | Doktora öğrencisinin danışmanı ile birlikte araştırma konularını belirlemesi ve bu konular üzerinde ayrıntılı okuma ve tartışmalar gerçekleştirerek bir derleme yapması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi | yok |
2) | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi | yok |
3) | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konularına karar vermesi | yok |
4) | Seçilen konularda literatür taraması | yok |
5) | Seçilen konularda literatür taraması | yok |
6) | Seçilen konularda literatür taraması | yok |
7) | Literatür bilgilerinin ışığında belirlenen araştırma konularının gözden geçirilmesi | yok |
8) | Araştırma konularında düzelme/değişiklik gerekir ise literatür taramasının tekrarlanması Gerekli değilse bilgilerin derlenmesi | yok |
9) | Toplanan bilgiler ışında araştırma konularından birisinin seçilmesi | yok |
10) | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi | yok |
11) | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi | yok |
12) | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi | yok |
13) | Seçilen konuda yapılan taramaların bilimsel bir derleme haline getirilmesi | yok |
14) | Sınav | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Bilimsel Arama Motorları |
Diğer Kaynaklar: | Scientific search engines |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
5 |
2 |
6 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | ||||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | ||||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | ||||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | ||||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | ||||||
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |