Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BDY712 | ||||||||
Ders İsmi: | Tez İzleme Komitesi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi AHMET MURAT GÜNAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencinin tezi ya da tezi ile ilgili en az bir konuda araştırma planlayabilmesi ve gerekiyorsa ilgili etik kurul için başvuru hazırlayabilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Doktora öğrencisini danışmanı ile birlikte belirledikleri araştırma konuları ile ilgili uygun hipotezi kurması ve bu hipotezi test edecek en uygun araştırma protokolünü belirlemesi ve buna uygun şekilde etik kurul başvurusunun hazırlanmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Danışman öğretim üyesi ile öğrencinin araştırma konusunun belirlenmesi | yok |
2) | Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması | yok |
3) | Araştırma konusu ile ilgili literatür taraması | yok |
4) | Hipotezin belirlenmesi | yok |
5) | Literatür ve yöntem tartışmaları | yok |
6) | Literatür ve yöntem tartışmaları | yok |
7) | Hipotezi test etmeküzereçalışmaprotokolününoluşturulması | yok |
8) | Hipotezi test etmeküzereçalışmaprotokolününoluşturulması | yok |
9) | Hipotezi test etmek üzere çalışma protokolünün oluşturulması | yok |
10) | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması | yok |
11) | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması | yok |
12) | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması | yok |
13) | İlgili etik kurula çalışma protokolü ile ilgili öneri hazırlanması | yok |
14) | İlgili etik kurul başvurusunun yapılması | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Bilimsel Arama Motorları Konu ile ilgili literatür |
Diğer Kaynaklar: | Scientific search engines, Related literature |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
|
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |||||
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |||||
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |||||
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |||||
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |||||
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme | |
1) | Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. | |
2) | Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. | |
3) | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | |
5) | Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. | |
7) | anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
Alan Çalışması | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Tez Hazırlama |
Bireysel Proje | |
Raporlama | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ödevler | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 87 |