BDY721 Beslenme Durumun Değerlendirilmesinde İleri Yöntemlerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY721
Ders İsmi: Beslenme Durumun Değerlendirilmesinde İleri Yöntemler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HANDE ÖNGÜN YILMAZ
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. KEVSER KARLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan antropometrik ölçümleri doğru kullanma ve değerlendirme bilgi ve becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği: Bu derste, beslenme durumu saptama yöntemlerinden biri olan antropometri, vücut yağı ve yağsız doku miktarının saptanması, uzunluk, çap, genişlik, deri kıvrım kalınlığı ölçümleri, beslenme durumu tarama testleri, biyoelektrik impedans analizi, laboratuvar çalışması konuları incelenir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Bireyin ve toplumun beslenme durumunun saptanmasında kullanılan ileri yöntemlerin öğrenilmesi
2) Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan yöntemlerin uygulanmasının ve değerlendirilmesinin öğrenilmesi
Alana Özgü Yetkinlik
1) Beslenme durumunu tarama testlerini kullanarak hasta ve sağlıklı bireylerin beslenme durumlarının saptanması.
2) Besin tüketim düzeyinin saptanması ve değerlendirilmesi
3) Klinikte yatan hastaların beslenme durumunu değerlendirme
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Antropometrinin tanımı ve içeriği Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
2) Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan antropometrik yöntemler Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
3) Vücut Ağırlığı ve Boy Uzunluğu ve Değerlendirilmesi I Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
4) Vücut Ağırlığı ve Boy Uzunluğu ve Değerlendirilmesi II Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
5) Beden Kütle İndeksi (BKİ) Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
6) Vücut Bileşiminin Saptanması I Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
7) Vücut Bileşiminin Saptanması II Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
8) Deri Kıvrım Kalınlığının Ölçülmesi Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
9) Çevre Ölçümleri Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
10) Uzunluk ölçümleri Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
11) Laboratuar Yöntemlerle Vücut Bileşiminin Saptanması Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
12) Biyoelektrik impedans analizi Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
13) Biyoelektrik impedans analizi Güncel ders izlencesinin takip edilmesi
14) Dönem ödevlerinin değerlendirilmesi Güncel ders izlencesinin takip edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin Kaynakları
Kaynak
Lohman TG, Roche AF, Martorell R. (Eds): Anthropometric Standardization Reference Manual, Kinetics Books, Champaign, Illinois, 1988.
Gibson RS. Principles of Nutritional Assessment. Oxford University Press, Newyork, 1990.
Frisancho AR, Standards: An Interactive Nutritional Reference of Body Size and Body Composition for Children and Adults, University of Michigan Press, 2008.
Diğer Kaynaklar: Lohman TG, Roche AF, Martorell R. (Eds): Anthropometric Standardization Reference Manual, Kinetics Books, Champaign, Illinois, 1988.
Gibson RS. Principles of Nutritional Assessment. Oxford University Press, Newyork, 1990.
Frisancho AR, Standards: An Interactive Nutritional Reference of Body Size and Body Composition for Children and Adults, University of Michigan Press, 2008.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87