Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Antropometrinin tanımı ve içeriği |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
2) |
Beslenme durumunun saptanmasında kullanılan antropometrik yöntemler |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
3) |
Vücut Ağırlığı ve Boy Uzunluğu ve Değerlendirilmesi I |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
4) |
Vücut Ağırlığı ve Boy Uzunluğu ve Değerlendirilmesi II |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
5) |
Beden Kütle İndeksi (BKİ) |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
6) |
Vücut Bileşiminin Saptanması I |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
7) |
Vücut Bileşiminin Saptanması II |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
8) |
Deri Kıvrım Kalınlığının Ölçülmesi |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
9) |
Çevre Ölçümleri |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
10) |
Uzunluk ölçümleri |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
11) |
Laboratuar Yöntemlerle Vücut Bileşiminin Saptanması |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
12) |
Biyoelektrik impedans analizi |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
13) |
Biyoelektrik impedans analizi |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
14) |
Dönem ödevlerinin değerlendirilmesi |
Güncel ders izlencesinin takip edilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: |
Dersin Kaynakları
Kaynak
Lohman TG, Roche AF, Martorell R. (Eds): Anthropometric Standardization Reference Manual, Kinetics Books, Champaign, Illinois, 1988.
Gibson RS. Principles of Nutritional Assessment. Oxford University Press, Newyork, 1990.
Frisancho AR, Standards: An Interactive Nutritional Reference of Body Size and Body Composition for Children and Adults, University of Michigan Press, 2008. |
Diğer Kaynaklar: |
Lohman TG, Roche AF, Martorell R. (Eds): Anthropometric Standardization Reference Manual, Kinetics Books, Champaign, Illinois, 1988.
Gibson RS. Principles of Nutritional Assessment. Oxford University Press, Newyork, 1990.
Frisancho AR, Standards: An Interactive Nutritional Reference of Body Size and Body Composition for Children and Adults, University of Michigan Press, 2008. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme |
|
1) |
Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır. |
|
2) |
Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak. |
|
3) |
Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. |
|
5) |
Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek. |
|
7) |
anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama |
|