BDY723 Onkoloji Hastalarında Nütrisyonel Destekİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli) Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Beslenme ve Diyetetik (DR) (Yüksek Lisans Dereceli)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: BDY723
Ders İsmi: Onkoloji Hastalarında Nütrisyonel Destek
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 15
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi KÜBRA DERYA İPEK
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders yüz yüze ve pratik uygulamalı eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders onkoloji hastalıklarında tıbbi beslenme tedavisini içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Onkolojik hastalarda hastalığa özgü beslenme tedavisinin planlanması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Beslenme ve hastalık oluşumu arasındaki ilişkinin incelenmesi
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Güncel beslenme programlarının geliştirilmesi
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kanser Patogenezi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
2) Beslenmenin Kanser Oluşumuna Etkisi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
3) Kanserin Beslenme Durumuna Etkisi Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
4) Onkolojik Hastalarda Tıbbi Beslenme Tedavisi-I Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
5) Onkolojik Hastalarda Tıbbi Beslenme Tedavisi-II Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
6) Onkolojik Hastalarda Tıbbi Beslenme Tedavisi-III Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
7) Onkolojik Hastalarda Tıbbi Beslenme Tedavisi-IV Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
8) Genel tekrar Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
9) Kanser Kaşeksisi ve Özel Beslenme Yolları Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
10) Kanser Kaşeksisi ve Özel Beslenme Yolları Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
11) Ödev/Seminer Sunumları Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
12) Ödev / Seminer Sunumları Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
13) Ödev/Seminer Sunumları Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi
14) Ödev/Seminer Sunumları Güncel Ders İzlencesinin Takip Edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kanserde Beslenme Tedavisi, Akbulut G (ed), Nobel Ankara, 2019
Krause Besin & Beslenme Bakım Süreci, Akbulut G (ed.), Nobel Ankara Tıp Kitapevi, 2019
Tıbbi Beslenme Tedavisinde Güncel Uygulamalar, Akbulut G (ed), Nobel Ankara, 2018?
Diğer Kaynaklar: Kanserde Beslenme Tedavisi, Akbulut G (ed), Nobel Ankara, 2019
Krause Besin & Beslenme Bakım Süreci, Akbulut G (ed.), Nobel Ankara Tıp Kitapevi, 2019
Tıbbi Beslenme Tedavisinde Güncel Uygulamalar, Akbulut G (ed), Nobel Ankara, 2018?

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanındaki konuları tartışmada özgün görüşleri savunabilme, Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyip değiştirip geliştirebilme
1) Alanı ile ilgili yeni gelişmeler ve olası sorunlara yaratıcı ve eleştirel düşünme yöntemi ile akılcı çözümler geliştirerek karar verme yetisini arttırır.
2) Öğrencinin almış olduğu yüksek lisans eğitimi ile ilişkili olarak daha gelişmiş ve ileri düzeyde bilgileri güncel ve özgün bir şekilde araştırıp, düşünüp tartışarak uzmanlık düzeyini geliştirebilme, özgünleştirebilme ve derinleştirme becerisine ulaşmak.
3) Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme.
5) Multidisipliner çalışma becerilerini geliştirme ve disiplinlerarası sorunların çözülmesinde pratik yaklaşımlar sağlama ve burada ekibe lider olabilmek.
7) anı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme, bu sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini iyi kullanabilme ve yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına ve bunu sürdürebilmesine katkı sağlama

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 87