Periodontoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | PER610 | ||||||||
Ders İsmi: | Periodontolojide Kemik İçi İmplant Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi EKİN BEŞİROĞLU TURGUT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi EKİN BEŞİROĞLU TURGUT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hastaların implant cerrahisi için planlanmasını ve uygulanmasını kavramasını amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kemik dokusunun değerlendirilmesi | |
2) | İmplant dizaynı | |
3) | Osteointegrasyon | |
4) | İmplant tedavisi için hastanın değerlendirilmesi | |
5) | İmplant tedavisi için cerrahi alanın radyografik olarak görüntülenmesi | |
6) | İmplant tedavisinde hastaya özgü risklerin belirlenmesi | |
7) | İmplant yerleştirme zamanı | |
8) | Estetik ön bölge implant uygulamaları | |
9) | Posterior dentisyondaki implantlar | |
10) | Maksiller sinüs lift | |
11) | Yönlendirilmiş doku rejenerasyonu ile kret ogmentasyonu | |
12) | Kret ogmentasyonunda simfiz ve ramus greftlerinin kullanılması | |
13) | Verkital kret ogmentasyonları | |
14) | implant cerrahisindeki komplikasyonların yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Clinical Periodontology and Implant Dentistry ed. Jan Lindhe, Niklaus P Lang, Thorkild Karring. Backwell, Munksgaard. Günümüz Diş Hekimliğinde İmplantoloji. ed. Carl E. MISH. Atlas Kitapçılık |
Diğer Kaynaklar: | Clinical Periodontology and Implant Dentistry ed. Jan Lindhe, Niklaus P Lang, Thorkild Karring. Backwell, Munksgaard. Günümüz Diş Hekimliğinde İmplantoloji. ed. Carl E. MISH. Atlas Kitapçılık |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar. | |||||||||
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar. | |||||||||
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir. | |||||||||
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur. | |||||||||
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar. | |||||||||
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur. | |||||||||
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar. | 5 |
2) | Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar. | 4 |
3) | Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir. | 4 |
4) | Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur. | 4 |
5) | Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar. | 5 |
6) | Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur. | 4 |
7) | Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir. | 3 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 14 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 58 |