Periodontoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | PER614 | ||||||||
Ders İsmi: | Periodontolojide Güncel Yaklaşımlar | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi GÖKÇE AYKOL ŞAHİN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi GÖKÇE AYKOL ŞAHİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Periodontal hastalık tanısında, patogenezinde, cerrahi olmayan ve cerrahi tedavilerinde güncel yaklaşımlar ile gelecekteki perspektifler hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği: |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moleküler tanı | |
2) | Yönlendirilmiş biyofilm tedavisi | |
3) | Lokal ilaç uygulamaları | |
4) | Periodontal hastalık tedavisinde probiyotikler | |
5) | fotobiyomodülasyon | |
6) | lazerler | |
7) | Periodontolojide lazer uygulamaları | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Periodontal rejenerasyon | |
10) | Periodontal hastalıkların tedavisinde doku mühendisliği | |
11) | Periodontolojide Mikrocerrahi | |
12) | Kök hücreler | |
13) | Üç immünofazik periodontal tedavi (TIP) | |
14) | Diş eti hastalıklarının tedavisinde nanoteknoloji | |
15) | Gen tedavisi | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Newman and Carranza's Clinical Periodontology, 13th Edition. Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza. Elsevier. Lindhe's Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set. Seventh edition. Niklaus P. Lang, Tord Berglundh, William V. Giannobile, Mariano Sanz.Wiley. |
Diğer Kaynaklar: | Newman and Carranza's Clinical Periodontology, 13th Edition. Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza. Elsevier. Lindhe's Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set. Seventh edition. Niklaus P. Lang, Tord Berglundh, William V. Giannobile, Mariano Sanz.Wiley. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar. | ||||||
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar. | ||||||
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir. | ||||||
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur. | ||||||
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar. | ||||||
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur. | ||||||
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar. | |
2) | Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar. | |
3) | Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir. | |
4) | Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur. | |
5) | Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar. | |
6) | Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur. | |
7) | Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 56 | 784 |
Uygulama | 14 | 56 | 784 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 1576 |