PER615 Olgu Sunumuİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Periodontoloji (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Periodontoloji (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PER615
Ders İsmi: Olgu Sunumu
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
4 4 6 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GONCA KELEŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. GONCA KELEŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Olgu sunumunun hazırlanması ve sunulmasını açıklamak
Dersin İçeriği: Tedavisini yaptıkları ve/veya tedavisini asiste ettikleri üç olgunun sunumlarının hazırlanması ve sunulması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Olgu sunumunu kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Olgu sunumunun hazırlanmasını açıklar.
2) Olgu sunumunu tasarlar.
3) Olgu sunumunu uygular.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) 1. olgu ile ilgili genel bilgilerin ve literatürün değerlendirilmesi
2) 1. olgunun verilerinin değerlendirilmesi
3) 1. olgunun sunumunun hazırlanması
4) 1. olgunun sunumunun yapılması
5) 2. olgu ile ilgili genel bilgilerin ve literatürün değerlendirilmesi
6) 2. olgunun verilerinin değerlendirilmesi
7) 2. olgunun sunumunun hazırlanması
8) Ara sınav
9) 2. olgunun sunumunun yapılması
10) 3. olgu ile ilgili genel bilgilerin ve literatürün değerlendirilmesi
11) 3. olgunun verilerinin değerlendirilmesi
12) 3. olgunun sunumunun hazırlanması
13) 3. olgunun sunumunun yapılması
14) 3. olgunun sunumunun yapılması
15) Olgu sunumlarının tartışması
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Newman and Carranza's Clinical Periodontology, 13th Edition. Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza. Elsevier.
Lindhe's Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set. Seventh edition. Niklaus P. Lang, Tord Berglundh, William V. Giannobile, Mariano Sanz.Wiley.
Diğer Kaynaklar: Newman and Carranza's Clinical Periodontology, 13th Edition. Michael G. Newman, Henry H. Takei, Perry R. Klokkevold, Fermin A. Carranza. Elsevier.
Lindhe's Clinical Periodontology and Implant Dentistry, 2 Volume Set. Seventh edition. Niklaus P. Lang, Tord Berglundh, William V. Giannobile, Mariano Sanz.Wiley.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar.
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar.
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir.
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur.
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar.
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur.
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar.
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar.
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir.
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur.
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar.
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur.
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Soru cevap/ Tartışma
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 56 784
Uygulama 14 56 784
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 1576