PER700 Doktora Teziİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Periodontoloji (DR)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Periodontoloji (DR)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: PER700
Ders İsmi: Doktora Tezi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 30
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Doktora TYYÇ:8. Düzey QF-EHEA:3. Düzey EQF-LLL:8. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GONCA KELEŞ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. GONCA KELEŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Doktora alanı ile ilgili mevcut literatürde yeterli bilgi bulunmayan konularda özgün, geniş kapsamlı bir araştırma yapmak, bu araştırmayı yazmak ve sunmak
Dersin İçeriği: Doktora tez konusunun belirlenmesi, etik kurul onayının alınması, tez çalışmasının tamamlanması, istatistiksel analizinin yapılması, tezin yazılması, tezin sunulması ve savunulması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Literatür (kaynak) incelemesini kavrar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Araştırma planının nasıl yapıldığını açıklar
2) Araştırmayı uygular.
3) Sonuçlarını analiz eder.
4) Araştırmayı doktora tezi ve sunum şeklinde hazırlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar.
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar.
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir.
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur.
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar.
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur.
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Periodontoloji alanında genel bilgilere ulaşmayı, kanıta dayalı diş hekimliğini ve ulaştığı bilgileri klinik ve akademik ortamda kullanabilmeyi kavrar.
2) Periodontal ve periimplant hastalıklara ait temel bilgilerine hakim olarak hastalıkların sınıflamasını ve etyolojisini özetler, teşhis ve tedavi planlamasını kavrar.
3) Periodontal ve periimplant hastalıkların genel, cerrahi olmayan ve cerrahi periodontal tedavilerini tanımlar ve bu tedavileri gerçekleştirir.
4) Gerekli durumlarda diğer diş hekimliği uzmanlık alanları ve/veya tıp fakültesi ile konsültasyon yapma becerisine sahip olur.
5) Periodontoloji bilimi ile ilgili etik kurallara dikkat ederek, planlamayı, yürütmeyi ve sonucunu sunum ve/veya yayın haline getirmeyi kavrar.
6) Bilimsel toplantılar, kurslar ve kongrelerde sunum yapma becerisine sahip olur.
7) Periodontal hastalıkların önlenmesi amacıyla hastaları ve toplumu bilinçlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Laboratuvar
Okuma
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Tez Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %