E-PMBA541 Marketing Researchİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar Pazarlama (İngilizce)( Tezsiz )Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Pazarlama (İngilizce)( Tezsiz )
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: E-PMBA541
Ders İsmi: Marketing Research
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 7
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu Ders
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ZEYNEP GENEL
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders pazarlama araştırması kavramının genel bir çerçevesini tanımlamak için tasarlanmıştır; farklı modelleri ve çeşitleri; sayıların geçiş dönemini pazarlama bilgisine göre kristalize etmek; Araştırma süreçleri, veri işleme - raporlama ve mevcut uygulamaları iyileştirme konusunda bir bakış açısı geliştirmek.
Dersin İçeriği: Pazarlama araştırmasının tanımı
Veri toplama için ikincil ve keşifsel araştırma
Betimsel araştırma
Pazarlama araştırmasında örnekleme
Veri analizi
Veri analizinde özel konular-1
Veri analizinde özel konular-2
Çok boyutlu ölçekleme ve ortak analiz
Araştırmanın sonuçlarını sunmak.
Pazarlama karması önlemleri
Marka ve müşteri metrikleri
Pazarlama araştırmasında yeni stratejiler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Pazarlama araştırmalarının tanımı; veri toplamada ikincil ve açıklayıcı araştırma; betimsel araştırma; pazarlama araştırmalarını örneklendirme; veri toplama; veri toplamada özel konular; çok boyutlu ölçeklendirme ve birleşik analiz; araştırma sonuçlarının tanıtımı; pazarlama bileşimi ölçümleri; marka ve müşteri ölçüleri; pazarlama araştırmalarında yeni yaklaşımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müfredat Ders Anahatlarını Tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Beta
2) • Pazarlama araştırmasının niteliğini ve kapsamını tanımlama • Pazarlama araştırmasını uygulamada açıklama • Pazarlama araştırması sürecini açıklama • Bir pazarlama araştırmasının nasıl tasarlanacağını yeniden ifade etme Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Beta
3) • İkincil pazarlama verisi kaynaklarını tanımlama • Standartlaştırılmış pazarlama verisi kaynaklarını tanımlama • İnternette pazarlama araştırmasını açıklama • Nitel ve gözlemsel yöntemleri tanımlama • Yaklaşımları karşılaştırma ve yorumlama Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Beta
4) • Katılımcılardan veri toplanması ile ilgili konuları açıklama ve tartışma • Katılımcılardan bilgi almak için kullanılan anket yöntemlerini tanımlama ve yorumlama • Tutum ölçümünü tanımlama • Bir anketin nasıl hazırlanacağını açıklama ve uygulama Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Beta
5) • Devlet örnekleme temelleri. • Örnek büyüklüğü ve istatistiksel teoriyi tanımlama ve ilişkilendirme • Örnek özelliklerini, büyüklüğünü ve güvenilirliğini özetleme Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Beta
6) • Veri analizinin temellerini açıklama ve sınıflandırma • Analiz için verilerin nasıl hazırlanacağını uygulama • Çapraz tabloları tanımlama • Hipotez testini açıklama • Davaları tartışma ve yorumlama Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Beta
7) VİZE SINAVI
8) • Korelasyon ve regresyon analizini açıklama • Diskriminant, küme ve faktör analizini tanımlama Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Aaker, D. A., Kumar, V., & Day, G. S. (2004). Marketing research. New York: John Wiley & Sons.
9) • Çok boyutlu ölçekleme ve birleştirici analizi tanımlama • Araştırma sonuçlarının nasıl sunulduğunu gösterme Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Aaker, D. A., Kumar, V., & Day, G. S. (2004). Marketing research. New York: John Wiley & Sons.
10) • Çok boyutlu ölçeklendirmeyi açıklama • Öznitelik temelli yaklaşımları tartışma • Birleşik analizi tanımlama Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Aaker, D. A., Kumar, V., & Day, G. S. (2004). Marketing research. New York: John Wiley & Sons.
11) • Araştırma sonuçlarının nasıl sunulduğunu açıklama • Yazılı bir rapor hazırlama • Sözlü sunumun nasıl yapılacağını açıklama • Müşteri ilişkileri hakkında daha fazla bilgi edinme Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Aaker, D. A., Kumar, V., & Day, G. S. (2004). Marketing research. New York: John Wiley & Sons.
12) • Yeni ürün, fiyatlandırma, dağıtım ve tanıtım araştırması tanımlama • Toplam kalite yönetimi ve bilgi gereksinimlerini tanımlama Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Aaker, D. A., Kumar, V., & Day, G. S. (2004). Marketing research. New York: John Wiley & Sons.
13) • Marka eşitliğini ve müşteri memnuniyetini açıklama • Müşteri memnuniyetinin nasıl ölçüleceğini açıklama • Pazarlama zekasının güncel uygulamalarını tartışma Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Aaker, D. A., Kumar, V., & Day, G. S. (2004). Marketing research. New York: John Wiley & Sons.
14) • Veritabanı pazarlamasını tanımlama • E-ticaret ve mobil pazarlama tanımlama • Sosyal, deneyimsel ve ilişki pazarlamasını açıklama Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Aaker, D. A., Kumar, V., & Day, G. S. (2004). Marketing research. New York: John Wiley & Sons.
15) Pazarlama araştırmasında yeni stratejiler Pazarlama araştırması ile yeni yaş stratejileri arasındaki ilişkileri ve etkileşimleri tartışır. Ödev: Bir sonraki ders için okuma – Aaker, D. A., Kumar, V., & Day, G. S. (2004). Marketing research. New York: John Wiley & Sons.
16) FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Gegez, E. (2010). Pazarlama Araştırmaları. İstanbul: Beta
Diğer Kaynaklar: Aaker, D. A., Kumar, V., & Day, G. S. (2004). Marketing research. New York: John Wiley & Sons.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 16 % 0
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 5
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Rapor Teslimi 1 % 5
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 50