Klinik Psikoloji YL (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPSK502 | ||||||||
Ders İsmi: | Meslek Etiği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler psikolojide meslek etiği alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanıp, mesleki becerilerini geliştirirken, Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, etik değerleri göz önünde bulundurarak, mesleki etik bilgisini, ve araştırma yöntemlerini kullanıp çözüme kavuşturma yetisi kazanması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanıp, mesleki becerilerini geliştirirken, Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, etik değerleri göz önünde bulundurarak, mesleki etik bilgisini, ve araştırma yöntemlerini kullanıp çözüme kavuşturma yetisi kazanması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, Ders Çerçevesi, Etik İkilem Alıştırmaları | Ahlak, Etik ve Etikler İoanna Kuçuradi Türkiye Felsefe Kurumu |
2) | Ahlak, Etik ve Etikler, Sokrates-Platon-Aristoteles | Etik101 Brian Boone Çev. Selin Aktuyun Say Kitap |
3) | Kiniklerin Felsefesi, Çeşitli Yunan Okulları | 101 Ahlak İkilemi Martin Cohen Çev. Osman Çakmakçı Reha Kuldaşlı TÜRKİYE İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI |
4) | Etik Teorileri, Etik Türleri | Beş Ahlak Yazısı Umberto Eco Çev.Kemal Atakay Can Yayınları |
5) | Etiğin evrensel ve bireysel boyutu | öğretim görevlisi ve öğrencilerin sunum ve notları |
6) | Etik Üzerine Olumsuz Bakışlar, Diğer Ahlak Felsefeleri | öğretim görevlisi ve öğrencilerin sunum ve notları |
7) | Vize Sınavı | Yok |
8) | Etik kavramını, Psikoloji Meslek Etiği ilkeleri üzerinden öğrenme ve tanıma | TPD ETİK YÖNETMELİĞİ |
9) | Genel Etik İlke ve Kuralları Tanıma (Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği üzerinden) 1. YETKİNLİK / YETERLİLİK 2. YARARLI OLMAK VE ZARAR VERMEMEK | TPD ETİK YÖNETMELİĞİ |
10) | Genel Etik İlke ve Kuralları Tanıma (Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği üzerinden) 3. SORUMLULUK 4. DÜRÜSTLÜK 5. İNSAN HAKLARINA SAYGI VE AYRIMCILIKA YAPMAMA | TPD ETİK YÖNETMELİĞİ |
11) | Özel alanlarla İlgili Etik Kuralları Tanıma (Türk Psikologlar Derneği Etik Yönetmeliği üzerinden) 6. EĞİTİM 7. TERAPİ 8. DEĞERLENDİRME 9. ARAŞTIRMA | TPD ETİK YÖNETMELİĞİ |
12) | Etik Meselelerin Çözülmesi ile İlgili Değerlendirmeler | TPD ETİK YÖNETMELİĞİ |
13) | Etik Meselelerin Çözülmesi ile İlgili Değerlendirmeler ve Okumalar | TPD ETİK YÖNETMELİĞİ ve öğretmenin not ve sunumları |
14) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | öğretim görevlisi sunum ve notları |
Diğer Kaynaklar: | Ahlak, Etik ve Etikler İoanna Kuçuradi Türkiye Felsefe Kurumu Etik101 Brian Boone Çev. Selin Aktuyun Say Kitap 101 Ahlak İkilemi Martin Cohen Çev. Osman Çakmakçı Reha Kuldaşlı TÜRKİYE İŞ BANKASI KÜLTÜR YAYINLARI Beş Ahlak Yazısı Umberto Eco Çev.Kemal Atakay Can Yayınları TPD ETİK YÖNETMELİĞİ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||
1) Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Klinik Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Uygulama | 2 | 2 | 4 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 596 |