Psikoloji (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPSK505 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Psikolojik Ölçme ve Değerlendirme | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu Ders | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste Psikolojinin çeşitli alanlarından örnek araştırma problemleri ve ölçme problemlerine uygun veri setleri üzerinde çalışılarak, öğrencilerin uygun analizleri yapabilmesi, bulgularını rapor edebilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla öğrencilerin SPSS programı ile gerçekleştirilebilecek çeşitli analizleri ders kapsamında öğrenmesi, daha önce almış olduğu istatistik ve araştırma yöntemlerinden elde etmiş olduğu araştırma planlama ve istatistik bilgilerini kullanarak psikoloji alanından problemlere uygulayabilmesi ve sonuç çıkarabilmesi dersin temel çalışma alanını oluşturmaktadır. |
Dersin İçeriği: | öğrencilerin SPSS programı ile gerçekleştirilebilecek çeşitli analizleri ders kapsamında öğrenmesi, daha önce almış olduğu istatistik ve araştırma yöntemlerinden elde etmiş olduğu araştırma planlama ve istatistik bilgilerini kullanarak psikoloji alanından problemlere uygulayabilmesi ve sonuç çıkarabilmesi dersin temel çalışma alanını oluşturmaktadır. Elde edilen sonuçların dünyada yaygın olarak kullanılan APA tarzına uygun olarak rapor edilmesi de dersin önemli kazanımlarındandır. Kurs kapsamında Psikolojik Testlerin yorumlanmasına temel teşkil eden değişkenlerin gösterdiği dağılımlar, yüzdelikler, korelasyon, ki kare ve regresyon analizleri ile değerlendirilebilecek problemler üzerinde durulacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriğinin tanıtımı SPSS’e giriş | Öğretim görevlisi anlatımı ve spss programında uygulama |
2) | Ders içeriğinin tanıtımı SPSS’e veri girişi | Öğretim görevlisi anlatımı ve spss programında uygulama |
3) | SPSS’e veri girişi, Tablolar, grafikler ve tanımlayıcı istatistikler | Öğretim görevlisi anlatımı ve spss programında uygulama |
4) | SPSS’e veri girişi, Tablolar, grafikler ve tanımlayıcı istatistikler | Öğretim görevlisi anlatımı ve spss programında uygulama |
5) | EXPLORE komutu, Normal dağılım, tablolar, grafikler ve tanımlayıcı istatistikler | Öğretim görevlisi anlatımı ve spss programında uygulama |
6) | EXPLORE komutu, Normal dağılım, tablolar, grafikler ve tanımlayıcı istatistikler | Öğretim görevlisi anlatımı ve spss programında uygulama |
7) | Normal Dağılım, Standart Puanlar, Yüzdelikler , St. Hata, Güven Aralığı, | Öğretim görevlisi anlatımı ve spss programında uygulama |
8) | Normal Dağılım, Standart Puanlar, Yüzdelikler , St. Hata, Güven Aralığı, | Öğretim görevlisi anlatımı ve spss programında uygulama |
9) | ARA SINAV | Yok |
10) | Korelasyon | Öğretim görevlisi anlatımı ve spss programında uygulama |
11) | Korelasyon | Öğretim görevlisi anlatımı ve spss programında uygulama |
12) | Regresyon analizi | Öğretim görevlisi anlatımı ve spss programında uygulama |
13) | Ki-Kare Analizi | Öğretim görevlisi anlatımı ve spss programında uygulama |
14) | Final Sınavı | Öğretim görevlisi anlatımı ve spss programında uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecturer notes and presentations |
Diğer Kaynaklar: | İyilikçi, O. (2020) Psikologlar için SPSS ve Araştırma Desenleri. Nobel Akademik Yayıncılık. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. Köklü, N. (2015) Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Pegem Yayıncılık Iyilikci, O. (2020) SPSS and Research Patterns for Psychologists. Nobel Academic Publishing. Büyüköztürk, Ş., Çokluk, Ö. Köklü, N. (2015) Statistics for Social Sciences. Pegem Publishing |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
5 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Laboratuvar | |
Problem Çözme | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 20 | 280 |
Ödevler | 3 | 2 | 6 |
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 289 |