Psikoloji (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | KPSK552 | ||||||||
Ders İsmi: | Psikodrama ve Uygulamaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | bu derste,bir grup terapi yöntemi olan psikodrama ile öğrencileri tanıştırarak, yöntem ve tekniklerini kullanarak sosyal hizmet uzmanlarının rol ve becerilerinin geliştirilmesine katkı sağlamaktır. Öğrencilerin grup dinamikleri aracılıyla empati kurma düzeylerinin artması, kaygı düzeylerinin azalması, benlik saygılarının, atılganlık düzeylerinin artması; Mesleki yaşantıda en değerli aracımız olan sağlıklı ve yetkin bir birey olabilme yönünde yaratıcı ve spontanlık yönlerini geliştirmek hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | psikodrama uygulaması; psikodramanın unsurları; bir psikodrama oturumunun aşamaları; psikodramada temel teknikler ve yardımcı teknikler; psikodramada ısınma oyunları uygulama şeklinde haftalık derslerin yürütülmesi planlanmaktadır. Öğrencilerin spontan, yaratıcı özellikleri kazanmaları için eylem halinde olmalarını sağlayan bir ders içeriği olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel çerçeve ve giriş | Yok |
2) | Grup Kuralları, Grup olarak tanışma ve Karşılaşma Psikodramanın tarihçesi, | Deniz ALTINAY, Psikodrama Grup Psikoterapisi el kitabı Yaşama Dair Çok Şey, Nobel, İstanbul, 2008. 2. Adam BLATNER, Psikodramanın Temelleri, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2002 3. Deniz ALTINAY, Psikodramada Grup Psikoterapisi 400 Isınma Oyunu ve Yardımcı teknik, Nobel, İstanbul, 2008 |
3) | psikodrama hakkında kuramsal bilgi | hocanın notları ve sunumları |
4) | Psikodrama ile grubun iletişim becerilerinin çeşitli ısınma oyunları aracılığıyla çalışılması. | hocanın notları ve sunumları |
5) | ekip olma becerilerinin geliştirilmesi. | hocanın notları ve sunumları |
6) | Grup hakkında kuramsal bilgi. | hocanın notları ve sunumları |
7) | grup üyelerinin çeşitli ısınma oyunları kullanılarak empati becerilerinin geliştirilmesi | hocanın notları ve sunumları |
8) | Isınma-Oyun-Paylaşım | hocanın notları ve sunumları |
9) | Grup üyelerinin ekiplere ayrılarak kendi oyunlarının tasarımını yapmaları | hocanın notları ve sunumları |
10) | Psikodramanın öğeleri | hocanın notları ve sunumları |
11) | Grup hakkında kuramsal bilgi | hocanın notları ve sunumları |
12) | Psikodrama Yaşantı Grubu ile grup üyelerinin sorun çözme becerilerinin, yaratıcılık becerilerinin çeşitli ısınma oyunları kullanarak geliştirilmesi | hocanın notları ve sunumları |
13) | Psikodrama Oturumu aşamaları | hocanın notları ve sunumları |
14) | Öğrenci Gruplarının oyun tasarımlarının sunumu ve değerlendirilmesi | hocanın notları ve sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | yok |
Diğer Kaynaklar: | none |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Psikoloji Yüksek Lisans programını başarıyla tamamlayan öğrenciler psikoloji alanında yeterli kuramsal bilgi edinir. Teorik bilgisini süpervizyon altında uygulama deneyimi kazanır. Mesleki becerileri gelişir. Klinik Psikoloji alanında karşılaşacağı sorunları ve ikilemleri, mesleki etik bilgisi ve araştırma yöntemlerini kullanarak çözüme kavuşturma yetisi kazanır. | 5 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Rol oynama | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 30 | 420 |
Uygulama | 6 | 6 | 36 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 459 |