HRE431 Eğlence Endüstrisinde Halkla İlişkilerİstanbul Okan ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HRE431
Ders İsmi: Eğlence Endüstrisinde Halkla İlişkiler
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Genel Havuz
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. NEZAHAT HANZADE URALMAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, eğlence endüstrilerinin uzun vadeli hedeflerin uygulanması için halkla ilişkiler stratejilerini ve uygulamalarını nasıl kullandığı, formüle ettiği ve uyguladığı konusunda genel bir bakış sağlamaktır. Farklı vaka çalışmaları ve yönetici geri bildirimleri aracılığıyla, bu ders aynı zamanda öğrencilere bir etkinlik tanıtmak ve düzenlemek, yaratıcı stratejiler geliştirmek, dijital içerik üretmek veya sponsorluk önerileri hazırlamak gibi eğlence endüstrilerinin çeşitli konularını da tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: 1 .Hafta : Eğlence endüstrisi, organizasyon yapıları ve iletişim
2 .Hafta : Eğlence endüstrisinde izleyici ve segmentasyon
3 .Hafta : Eğlence haberleri, eğlence basını ile iletişim ve sosyal medya
4 .Hafta : Eğlence sektöründe etkinlik türleri ve etkinlik yönetimi
5 .Hafta : Tematik eğlence, tarih ve kültür parklarında halkla ilişkiler uygulamaları
6 .Hafta : Turizm sektöründe halkla ilişkiler uygulamaları
7 .Hafta : Vize Haftası
8 .Hafta : Yayıncılık ve dijital yayın platformları çerçevesinde halkla ilişkiler çemberi
9 .Hafta : Büyük yapımlar, bağımsız filmler ve festivaller çerçevesinde halkla ilişkiler
10. Hafta: Video Oyunlarında iletişim ve halkla ilişkiler
11. Hafta: Spor endüstrisinde halkla ilişkiler
12. Hafta: Proje Sunumları
13. Hafta: Proje Sunumları
14. Hafta: Proje Sunumları

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; Bir etkinliği yaratıcı bir bakış açısıyla tanıtmak için yaygın olarak kullanılan halkla ilişkiler uygulamalarını uygular Etkinlikler veya kampanyalar için halkla ilişkiler stratejileri oluşturur Etkin sponsorluk dosyaları hazırlar ve sunar Eğlence endüstrisindeki kampanya bazlı halkla ilişkiler uygulamalarının sonuçlarını değerlendirir. Mikro bloglar, bloglar veya v-bloglar gibi çeşitli dijital kanallarda etkinlikler için yaratıcı içerikler üretir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğlence endüstrisi, organizasyon yapıları ve iletişim none
2) Eğlence haberleri, eğlence basını ile iletişim ve sosyal medya none
3) Eğlence endüstrisinde izleyici ve segmentasyon none
4) Tematik eğlence, tarih ve kültür parklarında halkla ilişkiler uygulamaları none
5) Turizm sektöründe halkla ilişkiler uygulamaları none
6) Eğlence sektöründe etkinlik türleri ve etkinlik yönetimi none
7) Vize Haftası none
8) Yayıncılık ve dijital yayın platformları çerçevesinde halkla ilişkiler çemberi none
9) none
10) Video Oyunlarında iletişim ve halkla ilişkiler none
11) Spor endüstrisinde halkla ilişkiler none
12) Proje Sunumları none
13) Proje Sunumları none
14) Proje Sunumları none

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: none
Diğer Kaynaklar: none

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Disiplinin gelişim süreci, yeni ve belirleyici kavramları, bilimsel metodolojisi, teori ve modelleri dahil olmak üzere, işletme alanına ilişkin temel nitelikteki bilgiyi açıklayabilmek
2) İlgili alanlarda nicel ve nitel verileri toplamak ve analiz etmek üzere uygun araçları ve analitik teknikleri kullanabilmek, sonuçları yorumlayabilmek ve çözüm önerebilmek
3) Teknolojik gelişmelerin, özellikle bilişim teknolojileri alanındaki gelişmelerin önemini kavramak ve işletme alanında bunları uygulayabilmek
4) İhtiyaçları belirlemek üzere dinamik iş dünyasında ve işletmeyle ilgili alanlarda bilgi birikimini değerlendirmek, eleştirel ve yaratıcı düşünce sürecini kullanarak değişimi yönetmek ve öncülük etmek
5) Kendi işini başarılı bir biçimde kurmak ve geliştirmek üzere girişimcilik fırsatlarını ve deneyimini keşfedebilmek ve yaratabilmek
6) İşletmelerdeki projelerde ve takım çalışmasında sorumluluklarını yerine getirebilmek ve bir lider olarak davranabilmek
7) Alanla ilgili, İngilizce yazılmış belgelerin içeriğini tercüme edip açıklayabilmek
8) Bireysel ve kültürel çeşitliliğin farkında olmak, ve farklı kültürel çevrelerden gelen bireylerle toplumsal ve mesleki ortamlarda onları anlayarak etkileşimde bulunabilmek
9) Kişisel, mesleki, toplumsal ve iş etiği standartlarını ortaya koyabilmek, ilgili alanlardaki çeşitli uygulamaların etik boyutlarını değerlendirebilmek, ve topluma değer katma sürecinde etik davranışın öneminin farkında olabilmek
10) İşletme ile diğer disiplinler arasındaki karşılıklı etkileşimi anlamak ve farklı alanlardaki bilgi birikimini işletme alanında yenilikçi çözümler üretmek üzere ilişkilendirebilmek

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Teknik gezi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Gözlem
Bireysel Proje

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 2