Uygulamalı Psikoloji (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | UPSK550 | ||||||||
Ders İsmi: | Görüşme Becerileri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ARİF HALDUN SOYGÜR | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, klinik giriş görüşme sürecinin kuramsal ve pratik yönleri ele alınarak, lisansüstü öğrenciye temel / ileri dinleme, anamnez alma, tanısal görüşme, ruhsal durumu değerlendirme ve terapötik işbirliği oluşturabilme konularında bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlar. Bu doğrultuda, olgu örnekleri üzerinden lisansüstü öğrencisinin yukarıda anılan süreçleri kavraması hedeflenir. |
Dersin İçeriği: | olgu örnekleri üzerinden lisansüstü öğrencisinin yukarıda anılan süreçleri kavraması hedeflenir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, giriş ve dersin rasyonelinin paylaşılması | Hocanın notları ve sunumları |
2) | Klinik görüşme kavramı | Hocanın notları ve sunumları |
3) | Dinleme becerileri | Hocanın notları ve sunumları |
4) | Anamnez alma | Comprehensive Textbook of Psychiatry, Tenth Edition, 2017 Sadock BJ, Sadock VA, Ruiz P Walters Kluver |
5) | Anamnez alma | Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı, 2020 Öztürk O, Uluşahin A Nobel Tıp |
6) | Sosyal öykünün önemi | The First İnterview, 2014 James Morrison Guilford, |
7) | Ara sınav | Yok |
8) | Ruhsal durumun değerlendirilmesi | Clinical İnterviewing,2013 Flanagan JS., Flanagan RS. John Wiley & Sons Inc |
9) | Ruhsal durumun değerlendirilmesi | Hocanın notları ve sunumları |
10) | Ruhsal durumun değerlendirilmesi | Hocanın notları ve sunumları |
11) | Tanısal görüşme | Hocanın notları ve sunumları |
12) | Terapötik işbirliği | Hocanın notları ve sunumları |
13) | Uygulamalı çalışma | Hocanın notları ve sunumları |
14) | Final | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Comprehensive Textbook of Psychiatry, Tenth Edition, 2017 Sadock BJ, Sadock VA, Ruiz P Walters Kluver Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı, 2020 Öztürk O, Uluşahin A Nobel Tıp The First İnterview, 2014 James Morrison Guilford, Clinical İnterviewing,2013 Flanagan JS., Flanagan RS. John Wiley & Sons Inc |
Diğer Kaynaklar: | Comprehensive Textbook of Psychiatry, Tenth Edition, 2017 Sadock BJ, Sadock VA, Ruiz P Walters Kluver Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, 16.baskı, 2020 Öztürk O, Uluşahin A Nobel Tıp The First İnterview, 2014 James Morrison Guilford, Clinical İnterviewing,2013 Flanagan JS., Flanagan RS. John Wiley & Sons Inc |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) programın sonunda mezunlar, yoğun klinik uygulama içeren görüşme teknikleri, psikolojik değerlendirme ve Problem Çözme Terapisi konularında yetkin bir seviyeye ulaşacaklardır. | ||||
2) Program, dengeli bilim ve uygulama çerçevesinde bilimsel yöntemi bilen, kanıta dayalı psikoterapi modellerine de hakim ve psikolojik değerlendirme konusunda yetkin uzmanlar yetiştirecektir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | programın sonunda mezunlar, yoğun klinik uygulama içeren görüşme teknikleri, psikolojik değerlendirme ve Problem Çözme Terapisi konularında yetkin bir seviyeye ulaşacaklardır. | 5 |
2) | Program, dengeli bilim ve uygulama çerçevesinde bilimsel yöntemi bilen, kanıta dayalı psikoterapi modellerine de hakim ve psikolojik değerlendirme konusunda yetkin uzmanlar yetiştirecektir. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Gözlem | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Juri | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 10 | 36 | 360 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 363 |